Ralf
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo feb 28, 2016 10:38

Even voorstellen: Alfa Romeo Giulia uit 1977

vr mar 18, 2016 00:19

Even voorstellen
Mijn naam is Ralf, 41 jaar en woonachtig in de buurt van Eindhoven. Een Giulietta uit 2011 had ik al, maar een klassieke Alfa erbij om op te knappen is natuurlijk helemaal het einde. Geen track car, maar gewoon voor op de openbare weg, in het weekend, als de zon schijnt. Opknapper gezocht dus. Met spoed. Graag van voor 1980, omdat Alfa’s van de sixties en seventies gewoon cool zijn.

Bella Italia
Aangezien de markt heel mager is in Nederland voor betaalbare klassieke Alfa’s toch maar even met Autoscout24 in Italië gezocht. En jawel, het Aardse Alfa-paradijs aangeboord. Kan niet waar zijn: Tientallen Giulia’s, goed uitziend op de foto’s (waar zit die roest?) en redelijk betaalbaar. Kwestie van gaan shoppen in het beloofde land en daarna zorgen dat ik m’n nieuwe aanwinst veilig naar Nederland krijg. Hoe moeilijk kan dat nou zijn?

De zoektocht
Aldus geschiedde. Eerst even een dagcursus BE-rijbewijs gedaan zodat ik legaal met ’n auto-ambulance kan rijden. Ik heb geen zin om met een onbekende 40 jaar oude Alfa te stranden onderweg naar Nederland. Auto-ambulance huren, weekje hotel in Verona boeken in de carnavalsweek, Giulia shopping list uitprinten en klaar voor vertrek. Let’s go.

We hebben er in die week diverse gezien. Keuze tussen weinig of veel roest, rijdend of half-dood, slecht gerenoveerd of helemaal niets aan gedaan. U zegt het maar. Toch is het de eerste Giulia geworden, uit de omgeving van Padova.

Projectpagina
Ik ga op het forum een projectpagina starten met de vordering van m’n project. Ik heb weinig tijd om aan m’n Alfa te werken, alleen in de weekenden, dus ik ben nog wel even bezig. Wordt vervolgd….

Project pagina op dit forum: 1977 Alfa Romeo Giulia 115.09

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Volgende post: Project 1977 Giulia – (1) De inburgering
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=8&t=77299
Laatst gewijzigd door Ralf op zo mei 08, 2016 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
perro
Full Member
Full Member
Berichten: 320
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 20:47

Re: Even voorstellen: Alfa Romeo Giulia uit 1977

vr mar 18, 2016 20:03

Leuke auto :thumbs:
Ook wel eens aan gedacht om in Italië te gaan kijken (maar nooit gedaan). Veel rijplezier.
Geld maakt niet gelukkig, een Supertje wel.
Een Fiat 600 Abarth trouwens ook.

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Even voorstellen: Alfa Romeo Giulia uit 1977

vr mar 18, 2016 22:42

Welkom Ralf en veel plezier gewenst.
Ben je al clublid van de SCARB?

Geinig ook de combinatie van een XC70 en een Giulia Super Nuova. Dat komt meer voor in deze kringen :lol: .

Hier bij ons precies hetzelfde... En tot voor kort ook bij @lfa@lgra... Die had beide auto's zelfs in dezelfde kleuren als jij, als ik mij niet vergis.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: Even voorstellen: Alfa Romeo Giulia uit 1977

za mar 19, 2016 08:54

Welkom Ralf en veel plezier gewenst.
Ben je al clublid van de SCARB?

Geinig ook de combinatie van een XC70 en een Giulia Super Nuova. Dat komt meer voor in deze kringen :lol: .

Hier bij ons precies hetzelfde... En tot voor kort ook bij @lfa@lgra... Die had beide auto's zelfs in dezelfde kleuren als jij, als ik mij niet vergis.
Haha idd. Nuova Super precies hetzelfde en XC 70 Ocean Race idem. Hoe toevallig...Het verschil kan hem nog innhet interieur van de XC zitten... :mrgreen: ( Dat is zand en dat is het minst verkocht.)

Het kan mijn Super niet zijn, maar wel onze ex XC. Kenteken is niet leesbaar.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: Even voorstellen: Alfa Romeo Giulia uit 1977

za mar 19, 2016 10:41

Mooie auto. Mijn vader had dezelfde, maar met gele Carello's.....
Veel plezier ermee! :thumbs:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

*thomas*
Member
Member
Berichten: 213
Lid geworden op: zo feb 24, 2013 11:09

Re: Even voorstellen: Alfa Romeo Giulia uit 1977

za mar 19, 2016 12:56

Mooi hoor en het avontuur dat er aan vooraf is gegaan vergeet je nooit meer.

Succes :thumbs:
Bella's in bezit:
AR GTV Cup TS n°20 :(

Bella's gehad:
AR 156SW 1.9JTD (2004, facelift)
AR 33SW (1.3 Sport)
AR 156SW 1.9JTD (2002, interior facelift)

Ralf
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo feb 28, 2016 10:38

Re: Even voorstellen: Alfa Romeo Giulia uit 1977

za mar 19, 2016 19:28

Bedankt voor jullie reacties!

Het zoeken naar een klassieke Giulia in Italië is me goed bevallen. Er is veel meer aanbod dan in Nederland en de prijzen zijn iets of wat lager. Verder zijn die Giulia's in Italië aanzienlijk minder roestig. Dat zal dan wel weer met het betere klimaat te maken hebben. Ik kan het iedereen aanraden die naar zoiets op zoek is, ook al spreek je weinig of geen Italiaans.

Die XC70 is een super-werkpaard. Kenteken heb ik inderdaad uitgegumd i.v.m. privacy. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar toch. Het hele internet kijkt immers mee.

Nog geen lid van SCARB, maar dat komt eraan. Binnenkort meer over de auto zelf, de import en de renovatie tot nu toe.

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

Re: Even voorstellen: Alfa Romeo Giulia uit 1977

di apr 12, 2016 19:02

gefeliciteerd met de aankoop. Ik zal het project met veel belangstelling gaan volgen.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Terug naar “Het Forum Café”