DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Protest tegen milieuzone's

do mar 10, 2016 08:39

Aanstaande zaterdag 12 maart word er in Rotterdam een protest georganiseerd tegen milieuzone Rotterdam en milieuzone's in het algemeen. Gemeente R'dam is de eerste gemeente die ook youngtimers (jonger dan 40 en ouder dan 25) uit de milieuzone weert. Als er een schaap over de naam is volgen er meer. Als het tegenzit kom je over paar jaar geen enkele stad van enige omvang meer in het je oudere auto. Dus kom aanstaande zaterdag naar R'dam, bij voorkeur met een alfa die tussen de 40 en 25 jaar oud is, en geef een signaal af tegen de symboolpolitiek van het oude autootje pesten.
Alle informatie kan je hier vinden:

http://milieuzonerotterdam.nl/meeting/o ... singel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Xavier1978
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: ma sep 02, 2013 18:47
Locatie: Bremen (en soms in Zoetermeer)
Contacteer: Facebook

Re: Protest tegen milieuzone's

do mar 10, 2016 13:25

Zelfs mijn 33 van 24 jaar oud zou er niet in mogen tenzij ik kan aantonen dat ze K6 of U9 is. Ze is volgens de rotterdamse regels 6 maanden te oud....

DIt is inderdaad symboolpolitiek van (afijn.........)
Salutazione Cordiale

Xavier - Registerleider Giulia Bertone en Berlina
2020 Giulia 2.0 Sprint Rosso Alfa
1998 Spider 1.8 Twin Spark 16V Grigio Eclisse
1992 33 1.4 IE L Rosso Alfa
1969 Giulia 1300 Ti Bluette

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Protest tegen milieuzone's

do mar 10, 2016 22:47

Voor de duidelijkheid, er word pas vanaf 1 mei bekeurd.
Dus je tot die tijd rustig met je "vieze oude alfa" rond snorren in de milieuzone.

Gr
DJ

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Protest tegen milieuzone's

vr mar 11, 2016 09:14

Ben er zelf niet bij.
Ga straks, zou bijna zeggen helaas, op wintersport.
Was geregeld en geboekt.
Ik hoop op een doorslaand succes, zal ook de nodige media bij aanwezig zijn, ook landelijk.
Oa zaterdagochtend om 0815 op radio 1.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: Protest tegen milieuzone's

do apr 14, 2016 18:41

Opnieuw petitie tegen deze idioterie:

https://milieuzonerotterdamanders.petities.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Protest tegen milieuzone's

do apr 14, 2016 22:53

Begrijp ik dat nou goed ? Ik mag met m'n 156 1.9 JTD van 2000 Rotterdam straks niet meer in ??
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Protest tegen milieuzone's

do apr 14, 2016 23:16

Was dat nog niet eerder doorgedrongen dan?

Het is misschien een eyeopener die aanvoelt alsof iemand je een blauw oog slaat, maar dat is inderdaad de consequentie.

Gebruikersavatar
Lon
Full Member
Full Member
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 27, 2005 21:52
Locatie: Almere
Contacteer: ICQ Website

Re: Protest tegen milieuzone's

do apr 14, 2016 23:18

Begrijp ik dat nou goed ? Ik mag met m'n 156 1.9 JTD van 2000 Rotterdam straks niet meer in ??
Dat begrijp je heel goed.

Ze hangen rondom de zone overal van die mooie dure camera's op die geel en blauwe kentekens scannen en automatisch bekeuren.
Maar een Pool, Duitser, Fransoos, of welk ander land dan ook 'mag' gewoon de zone in met zijn te oude Auto. Die moet maar staande gehouden worden door een agent, die daar niet op gaan focussen.
Maw: Pure Discriminatie en symbool politiek !!!!
Greetz,
Lon

Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV Permanent 4 (DL-ND-12)

Vroegert:
Fiat multivlaai
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Edizione Limitata (RIP)
Alfa Romeo 33 1.7 ie
Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV (DZ-VZ-31) (RIP)
Alfa Romeo 33 1.3 S ('90) (RIP)

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Protest tegen milieuzone's

do apr 14, 2016 23:36

De echte grote luchtvervuiling in Rotterdam die komt vanuit het zuidwesten aanwaaien (want vanuit die richting waait de wind meestal). Waar de havens zijn, energiecentrales en het Europoort gebied met al zijn raffinaderijen.
Dat jij daar met je dieseltje nog een honderd-miljoen-miljardste-promille aan toevoegt dat is natuurlijk onaanvaardbaar. Vandaar deze maatregel. Want het gaat om het principe hè? Vergeet dat vooral niet :? .

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Protest tegen milieuzone's

do apr 14, 2016 23:47

Was dat nog niet eerder doorgedrongen dan?

Het is misschien een eyeopener die aanvoelt alsof iemand je een blauw oog slaat, maar dat is inderdaad de consequentie.
Nou, nee dus. Als "tegen de Duitse grens" aanleuner ook niet echt iets wat me dagelijks zou aangaan. Dacht ik. Grappig... Ik rij bewust 15 jaar + oude (jonge) auto's om onder die ridicule bijtellings-diefstal uit te komen, onlangs voor weinig de JTD gekocht als zakenwaggie en daarmee kan ik dus geen zaken-trips meer mee maken naar de grote steden ?!?! Dus een moderne auto als een 156 JTD is dan een Persona-auto non grata ??!! :moon:

Dit soort onzin krijg je nou, als je lijfstraffen af hebt geschaft.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Protest tegen milieuzone's

do apr 14, 2016 23:59

Oh ja. Met m'n 75 TS, uit begin 1992, op LPG G3 (!), kan ik dus ook opfl*kkeren.... #-o
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Protest tegen milieuzone's

vr apr 15, 2016 00:11

Is dat iets recents? In het lijstje met alle Alfa Romeo's in NL wat ik van de RDW heb gedownload in november 2015 staat geen 75 uit 1992 op G3. Wel eentje uit 1990 (1.8 op kenteken), en ik dacht eigenlijk dat dat ook de jouwe is?

Enniewee, ik ga je nu iets heel geks vertellen: daarmee mag jij wel Rotterdam in. Er staat namelijk U9 op het kenteken. Zie http://www.rotterdam.nl/product:ontheffingmilieuzone" onclick="window.open(this.href);return false; onder het kopje 'voor wie'.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
dirk stegeman
Full Member
Full Member
Berichten: 299
Lid geworden op: wo mei 23, 2012 22:46
Locatie: NL-AMSTERDAM-Gaasperdam

Re: Protest tegen milieuzone's

vr apr 15, 2016 01:13

De KNAC had een procedure aangespannen tegen de milieuzone in Utrecht en heeft dit verloren, maar gaan in hoger beroep bij de Hoge Raad.
Ik hoop echt dat de KNAC alsnog zijn gelijk haalt en dat iedereen zijn reeds betaalde bekeuring terugbetaald moet krijgen.
En die GroenLinks ambtenaar die dit achter zijn bureau heeft verzonnen op staande voet de zak geven.
Hoe naief kan je zijn als je denkt door die paar oudere auto's te weren dat de lucht dan ineens veel schoner zal worden. Al het vuurwerk op 31 dec. veroorzaakt in een binnenstad heel wat meer viezere lucht dan die paar oudere diesels in een heel jaar, maar daar heeft niemand het over.
Het is gewoon puur geldklopperij.
Als je oudere dieselauto een geldige APK heeft, voldoet hij aan de gestelde milieu-eisen, je betaald wegenbelasting, dan mag je overal rijden. Dit zou toch door het ministerie van verkeer verboden moeten worden.
Er bestaat n.b. niet eens een wettelijk landelijk verkeersbord voor.
Elke gemeente maakt z'n eigen bord, het wordt inderdaad een steeds gekker zooitje in dit achterlijke kl*te land.
Wie het hier mee eens is wil ik adviseren om in de toekomst nooit meer op een anti auto partij te stemmen
en zeker niet op Groen Links.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door dirk stegeman op vr apr 15, 2016 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.
ALFA ROMEO Club S.C.A.R.B. 00375 (Since 1978)
ALFA ROMEO 166 Register 008
ALFA ROMEO 166 Club Nederland 044

ALFA ROMEO 166 - 2.0 TS 16V Distinctive - 472/B Blu Odissea - Classico V

ALFA ROMEO 166 - EVERYDAY THE PLEASURE OF DRIVING AN EMOTION

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Protest tegen milieuzone's

vr apr 15, 2016 09:01

Is dat iets recents? In het lijstje met alle Alfa Romeo's in NL wat ik van de RDW heb gedownload in november 2015 staat geen 75 uit 1992 op G3. Wel eentje uit 1990 (1.8 op kenteken), en ik dacht eigenlijk dat dat ook de jouwe is?

Enniewee, ik ga je nu iets heel geks vertellen: daarmee mag jij wel Rotterdam in. Er staat namelijk U9 op het kenteken. Zie http://www.rotterdam.nl/product:ontheffingmilieuzone" onclick="window.open(this.href);return false; onder het kopje 'voor wie'.

Yup, da's de mijne. Geboren als 1.8 IE, maar met 5 gaats 75 TS tor. Oh ja, die is uit 1990, da's waar ook.. :oops:
Laatst gewijzigd door GTA287PK op vr apr 15, 2016 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Protest tegen milieuzone's

vr apr 15, 2016 09:26

Ik rij bewust 15 jaar + oude (jonge) auto's om onder die ridicule bijtellings-diefstal uit te komen,
Ik ook, want je denkt toch niet dat ik mijn zelf aangeschafte wagen nóg eens ga betalen aan de fiscus?

Gelukkig heb ik geen klanten in de binnensteden, maar het is toch van de zotte...

Laat ze eens wat nuttigs gaan doen...

Terug naar “Het Forum Café”