Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: Te laat betalen oldtimerbelasting

vr feb 05, 2016 06:04

Kan je niet opnieuw aanvragen voor dit jaar?
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

Re: Te laat betalen oldtimerbelasting

vr feb 05, 2016 10:24

Of je verlies voor de afgelopen iets meer dan een maand MRB + 1 of 2x overschrijfkosten nemen en de tip van Jens gebruiken.
Gaat denk ik niet werken: Het feit je niet zomaar kunt wisselen van "soort" houderschapsbelasting, heeft te maken met het feit dat je dan een heel jaar kunt rijden voor een half jaar belasting. De wetgeving is dus zo in elkaar gezet dat je wel naar volledig kunt switchen maar niet terug. (Dat is tenminste wat ik er tot nu toe van begrijp)
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
alfa75turbo
Member
Member
Berichten: 239
Lid geworden op: di dec 28, 2004 20:22
Locatie: Delft

Re: Te laat betalen oldtimerbelasting

vr feb 05, 2016 18:00

Gedaan, niet geschoten is altijd mis :thumbs:
zonder Alfa geen Ferrari!

Gebruikersavatar
alfa75turbo
Member
Member
Berichten: 239
Lid geworden op: di dec 28, 2004 20:22
Locatie: Delft

Re: Te laat betalen oldtimerbelasting

vr feb 05, 2016 18:02

Kan je niet opnieuw aanvragen voor dit jaar?
Dat is het erge, je betaald gewoon voor een heel jaar de volle mep. Hierna kan je dus voor 2017 de overgangsregeling weer aanvragen.
Beetje zelfde als leaseconstructie, kan ook alleen per jaar. :(
zonder Alfa geen Ferrari!

A4C
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do feb 08, 2018 10:47

Re: Te laat betalen oldtimerbelasting

ma feb 12, 2018 15:06

Dat er geen betalingsherrinnering komt vindt de belasting ook niet kloppen en daar zijn ze intern mee bezig :?
Vergeet 't maar; ze hebben nog steeds niks aangepast. Dit is puur machtsmisbruik: elk normaal bedrijf stuurt eerst een herinnering als je een keertje een acceptgiro bent vergeten. Anders zoek je in de toekomst wel een ander bedrijf om zaken mee te doen, als ze gelijk meer dan 200 euro boete geven als je eerste rekening bent vergeten. Maar bij de belastingdienst kan je niet naar een ander bedrijf stappen om zaken mee te doen. Machtsmisbruik, dus.
Wat mij bevreemd is dat ik nergens een automobielvereniging vindt die dit uitzoekt, en hier wellicht een oplossing voor kan vinden. Er zullen wel meer gebruikers zijn die dit overkomt.
99% Vergeet zijn rekeningen gewoon niet; van die overige 1% zeurt 99% niet en betaalt de volle mep. Blijft 1 op de 10.000 over die er iets over op internet zet of er misschien een bezwaarschrift over schrijft. Als we 50.000 klassiekers hebben, dan zijn er dus 5 mensen die er iets over op internet zetten of een bezwaarschrift sturen... :P Nee, dan gaat de belastingdienst echt geen geld steken in fatsoenlijke omgangsvormen met zijn onderdanen voor die 5.

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: Te laat betalen oldtimerbelasting

ma feb 12, 2018 15:21

Als ik het mij goed herinner staat er duidelijk in de brief dat er geen herinnering komt.

Maar welkom a4c, leuk dat je je even voorstelt. :thumbs:
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

A4C
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do feb 08, 2018 10:47

Re: Te laat betalen oldtimerbelasting

ma feb 12, 2018 15:38

Als ik het mij goed herinner staat er duidelijk in de brief dat er geen herinnering komt.
Natuurlijk, dat is wel 't minste wat je kan doen als je zo bureaucratisch te werk gaat dat je geen herinnering wilt sturen.
Maar dat dat in de brief staat, wil nog niet zeggen dat je 't niet kan vergeten! Zoals ik :P . Ja, stom. Maar geen reden om gelijk de volle mep te rekenen. Ze geven op belastingdienst zelf aan veelvuldig te controleren. Nou, mijn auto staat sinds november in de stalling; dus ze kunnen controleren wat ze willen.
Waarom trouwens niet een herinneringetje via email?

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: Te laat betalen oldtimerbelasting

ma feb 12, 2018 16:05

Waarom niet even een krabbeltje op de kalender, in je agenda, telefoon of wat dan ook?
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

A4C
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do feb 08, 2018 10:47

Re: Te laat betalen oldtimerbelasting

ma feb 12, 2018 16:22

Waarom niet even een krabbeltje op de kalender, in je agenda, telefoon of wat dan ook?
Dat is een probleem bij mij; ik kan me niet altijd concentreren op de belangrijkste zaken vanwege een stoornis.

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: Te laat betalen oldtimerbelasting

ma feb 12, 2018 16:27

Dat is is pech hebben.

Aan de andere kant je kan nu wel lekker gaan rijden met je alfaatje. :thumbs:
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

ABADJO
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma mar 12, 2018 09:14

Re: Te laat betalen oldtimerbelasting

vr mar 16, 2018 23:08

Hallo
Als je vergeet je Giulia of wat dan ook te schorsen ,en ook al staat hij al 5 jaar in je schuur .
En je heb hem altijd netjes geschorst .en denk ik doe de verzekering even op een andere auto over schrijven ,kost dat€410,00 .
ACH JA ZE ZULLEN BIJ DE BELASTING NOG WEL EEN PAAR AMBTENAREN MET VERVROEGT PENSION WILLEN DOEN .
Maar wij blijven lachen .als een boer met kiespijn.

Saluti een alfa fan al 39 jaar

Terug naar “Het Forum Café”