eBoonstra
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: ma dec 15, 2014 23:34
Locatie: Ooststellingwerf

Re: eBoonstra stelt zich voor!

wo apr 08, 2015 10:36

Kleine update:

De Volvo heeft in februari plaats gemaakt voor een Audi A4 TDI Business Line uit 2006. Niet mijn soort auto, maar had 'm ingeruild. De Alfa Romeo nog even laten kleien/polijsten (drie fases)/waxen door een vriend van me, meteen de Audi ook maar laten polijsten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Meteen wat kleine imperfecties vervangen

Verder zit ik wat in een clinch met de matten, de 'plugjes' voor het vastzetten zijn namelijk los. En geen idee hoe ik dit even handig op kan lossen.

Afbeelding

Heb er al een topic voor lopen, maar tot op heden wordt ik er niet echt wijzer van. En vast boren lijkt me ook geen optie ivm. geen idee wat er onder de vloerbedekking ligt.

De Audi is overigens alweer verkocht, en heb in een impuls deze er voor terug gekocht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het betreft een BMW 535d High Executive met M-Pakket en een aantal motorische modificaties. Een paar vrienden van me rijden ook een 535d en zweren er nogal over, dus wou wel even met ze meedoen en ze de gek aansteken. Leuk autootje, maar ik doe 'm wel weer weg van 't zomer. Tegen die tijd heb ik de Alfa Romeo geschorst en kan ik op m'n gemakje nog even de remmerij vervangen voor zwaar spul (al klaarliggen) en wat oppervlakkige roest aanpakken (heb toevallig nog een potje Rustyco liggen, of zijn er betere alternatieven?!). Ook oriënteer ik me op een dubbeldin-navigatiesysteem, wordt toch wel wat moe van het Yatour-systeem. Het werkt, maar het is wel érg basis.

Groeten,
Eeuwe Boonstra
Fryslân | (voormalig) student in hart en lever | Vindicat | JOVD/VVD

BMW E61 535D Touring High Executive, Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v Distinctive, Vespa LX Touring 4T Quattro Tempi Grigio Apuano

Gebruikersavatar
Henkpascal
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: do jan 29, 2015 23:37

Re: eBoonstra stelt zich voor!

do apr 09, 2015 14:56

Leuk speelgoed ! :lol:

eBoonstra
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: ma dec 15, 2014 23:34
Locatie: Ooststellingwerf

Re: eBoonstra stelt zich voor!

ma apr 20, 2015 12:04

Vorige week een Ragazzon RVS katvervanger onder de GT gezet.

Afbeelding
Oud en nieuw naast elkaar

Afbeelding

Eerste ervaringen: Poeh wat stinkt 'ie nu zeg haha! Turbo lijkt onderin iets sneller op te pakken, en ze klinkt iets mooier (turbo wat beter hoorbaar via de uitlaat). Heb wel het idee dat de turbo iets te veel lucht af blaast bij snel accelereren/overschakelen, na het overschakelen volgas duurt het even voordat de turbo weer op pakt. Iets wat ik bij de Fiat ook had na het monteren van een holle buis tbv. de roetfilter.

Groeten,
Eeuwe Boonstra
Fryslân | (voormalig) student in hart en lever | Vindicat | JOVD/VVD

BMW E61 535D Touring High Executive, Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v Distinctive, Vespa LX Touring 4T Quattro Tempi Grigio Apuano

eBoonstra
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: ma dec 15, 2014 23:34
Locatie: Ooststellingwerf

Re: eBoonstra stelt zich voor!

ma mei 04, 2015 12:53

Gisteren de GT na een paar week stilstand weer eens uit haar slaap gehaald. Heb alle velgen gedemonteerd en van binnen schoongemaakt met een zuursubstantie, maar stuitte helaas op het volgende:

Afbeelding

Auw. Net bij Tuynder een nieuw ashoesje besteld, pak meteen de ashoes aan de bakzijde ook maar mee. Gelukkig is er nog niet zo veel vet ontsnapt, dus zal de homokineet wel gewoon goed zijn.

Tot de volgende update!
Fryslân | (voormalig) student in hart en lever | Vindicat | JOVD/VVD

BMW E61 535D Touring High Executive, Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v Distinctive, Vespa LX Touring 4T Quattro Tempi Grigio Apuano

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

Re: eBoonstra stelt zich voor!

ma mei 04, 2015 22:06

Als ik zo kijk naar die Grande Punto, dan denk ik vreemd genoeg gelijk aan The Phone House in Veendam. :-k
Van wanneer tot wanneer heb je die trouwens gehad?
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Terug naar “Het Forum Café”