abakker1
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: do aug 14, 2014 15:24
Locatie: Dalen
Contacteer: Yahoo! Messenger

Plastic of geen plastic (kunststof)

di aug 19, 2014 13:41

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met de restauratie van mijn Alfa Romeo Bertone GT-V van 1973.
En dan kom je voor diverse uitdagingen te staan, ten eerste omdat alles niet in zo'n geweldige staat is, kan je 2 dingen doen of orgineel houden (proberen te maken) of en een race uitelijk en interieur aan te geven, dat laatste ga ik dus doen.

Maar dan kun je dus heel veel spullen van kunststof kopen,
OA Deuren, motorkap, Achterklep, GTA uitbouw set, kompleet voorfront, dashboard, etc.
Uiteraard is dit gewichts besparing,
Nu is mijn vraag 1 hoe ziet dit er uit, en hoe gedraagd zich dit na een aantal jaren ?
Je investeerd al met al toch een slordige 2000 euro, maar is dit ook een meerwaarde of juist minder.

Ik heb geen idee, en er al helemaal geen ervaring mee, wie heeft hier ervaring mee, en kan me helpen een beslissing te maken welke weg in te gaan.

Alvast bedankt voor alle reacties.

Grtn
Albert
Als je het niet simpel uit kan leggen begrijp je het zelf niet Quote van: Albert Einstein

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Plastic of geen plastic (kunststof)

di aug 19, 2014 14:13

Ik zou komend weekend naar Zandvoort komen om inspiratie op te doen en met liefhebbers te praten. Vervolgens kun je een plan trekken wat te doen
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Plastic of geen plastic (kunststof)

di aug 19, 2014 14:47

Motorkap sowiso in kunststof met bonnetpins . Ik wens het niemand toe, maar als je de voorkant beschadigd heb je liever 'n kunstof motorkap die afbreekt dan 'n metalen die door de voorruit heengaat ... Achterklep zelfde verhaal . Deuren dan weer niet ; al heb je een kooi met 'n deurkruis, toch heb je liever 'n deuk dan kunstofsplinters als er iemand binnenkomt zonder kloppen ... :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
jan-willem
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 16:45
Contacteer: Website

RE: Plastic of geen plastic (kunststof)

di aug 19, 2014 14:54

Met de deuren kom je voor aardige verrassingen te staan gezien de passing, raammechanisme e.d…

JW

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Plastic of geen plastic (kunststof)

di aug 19, 2014 15:28

Motorkap en kofferklep zou ik kunststof doen. Van de goede leverancier hebben ze een mooie pasvorm.
Deuren van goede leverancier ook. Rotte stalen deuren herstellen of goede kopen is wellicht duurder dan kunststof. Wel kooi met dubbele deurbalk of kruis. Kan ook op straat prima. Overigens is het ook met stalen deuren mogelijk een heel lichte bertone te bouwen.
Maar hoe ver wil je gaan, ook lexan ramen? Dus raammechanisme en zo niet hoeven monteren, schuifraampjes a GTA of gewoon raceschuifraampje? Legio mogelijkheden, zandvoort as weekend is denk ik goede inspiratiebron, zal wel alles te zien zijn van concours straatauto tot en met hardcore racer in alle uitvoeringen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Plastic of geen plastic (kunststof)

di aug 19, 2014 17:00

Kunststofdeuren is een hoop gedoe om echt netjes werkend en passend te krijgen. Afhankelijk van de kwaliteit van de deur en afhk van wat voor ramen je wilt.
Kunststof kofferklep zou ik niet hard voor lopen. Zet weinig zoden aan de dijk qua besparing.
Kunststof motorkap zou ik wel doen. Maar zijn veel aanbieders. Zoek een nette! Overigens hangt passing van (kunststof) plaatwerk delen niet alleen van kwaliteit van leverancier af, de ene bertone is de andere niet qua passingen zeg maar.......... Italiaanse jaren 70 productie kwaliteit.
Zou overwegen de motorkap scharnieren te handhaven. Wegen niet veel bij 105 serie. Dan heb je wel ingelamineerde bevestiging nodig voor de bevestiging.
Lexaan ramen set is wel goed idee. Achterruit van bertone is best zwaar! En zij ruitje dat in je gezicht breekt is ook niet alles....
Kijk hier maar eens naar:

http://www.lexan-windows.com/alfa-romeo ... w-kit.html

Gr
DJ

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Plastic of geen plastic (kunststof)

di aug 19, 2014 17:03

En wat Walter (vV) al zegt: kom naar SSAR op Zandvoort dit weekend. Kan je heel veel "live" zien en met ervaringsdeskundige praten. Scheelt je veel tijd achter de computer.
Zullen de nodige bertoontjes te zien zijn in trackday en full race uitvoering. Met bijbehorende eigenaars met verhalen/info.

Gr
DJ

Terug naar “Het Forum Café”