Na een dikke 40.000 km blijft het een fijne auto.
Weggedrag is en blijft super voor zo'n gewichtige auto. Wat me verbaasd is dat de kofferruimte toch erg praktisch is. Als vertegenwoordiger moet ik een bult spullen meeslepen en dat past allemaal netjes in de achterbak, terwijl mijn A4 rijdende collega's de bank daarvoor plat moeten gooien..!
Wat me een beetje tegenstaat is het vermogen en het verbruik. Hoewel dat laatste toch meer van mij afhangt. 7,8/100 was het gemiddelde verbruik. Nu plan ik mijn afspraken iets ruimer en beheers de rechtervoet wat meer en kom op 5,4/100 uit, dat loont! Verder is het ook geen auto om op rechts te leunen, hij komt wel leuk mee maar vlot is ie nooit. Zeker op de autobahn schaam ik me een beetje voor de Ti logo's en de lompe velgen icm de snelheid en de tijd die het duurt voor je daar bent. Maar ook daar is een oplossing voor: 150-160km/h is dan veel relaxter. Dat was met de A6 wel anders.
Op vakantie in de bergen had ik dan weer geen last van het tekort aan vermogen. Omdat deze 2.0jtdm zo vroeg zn maximale koppel haalt is ie in de bergen eigenlijk haast vlot te noemen. Met mijn vriendin er naast is er weinig lol te beleven, maar ik ben een paar keer vrijwillig alleen de boodschappen gaan halen en op die manier het rijk voor me alleen genoten. Dan is de remmerij en wegligging toch wel erg goed. Wat genieten! Het is nog geen verlaagde straffe 33, maar daarmee rijdt je ook niet even 1500km aan een stuk met zoveel comfort. Mijn werkgever rijdt een A8 4.2, hij kon me in de Oostenrijkse bergen in de bochten niet kwijt raken, op de rechte stukken however :p
Bij de 1ste beurt moest al wel de accu vervangen worden en de olie niveau sensor die leeft ook z'n eigen leven. Deze is niet vervangen door Prins, ze raden me aan om gewoon het peil zo nu en dan te checken. Geeft niet, ben ik met de oude barrels toch al gewend.
Verder kun je als je het wilt je ergeren aan het blue&me systeem, de iets te slappe achter trein (iets beladen hangt ie direct al in zn kont) en de versnellingsbak vindt ik ook niet lekker schakelen, iets te hakerig en ik heb altijd het gevoel hem met zijden handschoenen te moeten beroeren. Niet echt van deze tijd... Wellicht schakelt de (andere) 170pk bak beter?
Stel ik zou nu een nieuwe auto mogen uitzoeken? Dan toch een 320? Of...? Nee, wat mij betreft zou het een 170pk worden