Hallo allemaal,
Eergisteren lid geworden en ik wil me graag even voorstellen. Ik heet Johan, ben 50 jr jong en woon in Zuidoost Brabant. En sinds kort in het bezit van een Spider. Ik heb nog een nooir een Alfa gehad, ook geen Spider dus, dus het is nog allemaal nieuw voor mij en ik hoop hier af en toe wat advies te kunnen krijgen.
Hoe is het allemaal zo gekomen?
Ruim zes jaar geleden ben ik verhuisd naar een oude boerderij. Na een half jaar zeer intensief klussen had ik mezelf een oldtimer beloofd, want ik had nu plek om iets te stallen. Omdat het budget hiervoor wat beperkt was (boerderij kopen en verbouwen was ook niet bepaald goedkoop), kwam ik uiteindelijk uit bij een BMW 728 uit 1978. Deze heb ik in Frankrijk opgehaald met een trailer, naar RDW, apk, lpg er in etc. en heb ik deze auto een aantal jaren met plezier gebruikt, naast mijn vaste dagelijkse auto. 2 a 3.000 km per jaar, dus echt hobbymatig.
Afgelopen december hebben mijn 'vrienden' in Den Haag besloten mijn hobby onbetaalbaar te maken, wegenbelasting op lpg was voor mij (en velen anderen) niet grappig. Dus deze auto heb ik maar geschorst en staat nu onder een zeiltje. Omdat het geen perfect (maar wel een onverprutst) exemplaar is, is verkopen voor een redelijke prijs niet te doen. Dus maar even in een hoekje gezet, in de categorie: we zien wel.
Zo'n week of zes geleden kwam ik bij toeval bij iemand in zijn schuur, waar ik de Alfa zag staan. Deze man had deze auto van een klant ontvangen bij wijze van betaling, maar had er weinig mee. Hij had zelf ook geen technische kennis en dus ook geen hobby in oldtimers of wat. Ik vroeg eens naar de prijs en mijn interesse was gewekt. Overdag nog eens een keertje wat beter gekeken en de deal was rond.
Qua historie weet ik niks van deze auto. Hij wilde niet starten toen ik hem ophaalde, maar inmiddels heb ik hem aan de praat. Als hij koud is start hij erg moeizaam: choke uit en pompen met het gas dan lukt het uiteindelijk wel. Hij klapper dan ook wat in de uitlaat (ontsteking?), maar als hij even gedraaid heeft loopt hij wat regelmatiger en slaat hij niet meer af. Wel viel mij op dat er geen vacuumslangetje op de vervroeger van de ontsteking zit. Misschien is dat het euvel? geen idee.
Anyway, hij heeft zo'n 1,5 jaar stil gestaan, dus dat kan ook meehelpen. Maar de vorige eigenaar had mij ook al verteld dat hij niet heel mooi liep, dus er zal nog wel ergens wat afstelwerk, ontstekingsdelen vervangen of carburateurreiniging plaats moeten vinden. Verder is het interieur matig, stoel kapot en is hij matig gerestaureerd. Lak wil ik een keer polijsten, want de neus is nogal verweerd.
Genoeg te doen dus, en ik zal hier regelmatig aankloppen voor advies of adresjes voor onderdelen of zo.
Tot zover mijn eerste post hier. En natuurlijk: foto's.
Moet er een vacuumslangetje op de ontsteking?
interieur matig
[/img]http://s1306.photobucket.com/user/Johan ... =3&o=3[img]
stoel kapot
[/img]http://s1306.photobucket.com/user/Johan ... =3&o=2[img]
groet, Johan