roen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 76
Lid geworden op: ma sep 14, 2009 16:59

wie heeft hier meer informatie over?

vr jun 21, 2013 18:04

Bij het verhuizen van een bevriend stel kwamen we in de kelder dit tegen;

Afbeelding
Afbeelding


het zijn flesjes met allemaal verschillende soorten grappa.
Wie weet waar ik hier meer info over kan vinden?
En ja, gegoogled heb ik al;-)

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: wie heeft hier meer informatie over?

vr jun 21, 2013 22:56

Ik weet alleen dat je er van links af slaat en dat ze in italie ook los in de supermarkt staan.
Vaak met een Mille Miglia Alfa op het etiket.
Ik meen gelezen te hebben dat de fabrikant ook wat Alfa"s heeft.
Afbeelding

wilson
Member
Member
Berichten: 175
Lid geworden op: do sep 22, 2005 21:42

RE: wie heeft hier meer informatie over?

za jun 22, 2013 00:45

Waren of zijn te koop bij M. Oprey te Echt.

Gebruikersavatar
arjz1300
Full Member
Full Member
Berichten: 421
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 19:49

RE: wie heeft hier meer informatie over?

za jun 22, 2013 08:37

Robert,

De grappa komt van Franciacorta.
Wijnboer in de buurt van Bresia.
Ik dacht dat de grappa gebotteld was in 1998, maar dat weet ik niet zeker.

Franciacorta, grappa Mille Miglia Riesling
40% vol, 0,5 l, 1901 begint de wijn Luigi Gozio een van de eerste in de regio Lombardije Gussage niet alleen om de wijn te betreden, maar ook om brandewijn te produceren. Echter, alleen zijn zonen Paolo en Giuseppe bedienen de cognac productie in een grote weg.1930 aan deze moderne Destillierapparatur creëren, met name pure alcohol kan worden geproduceerd. Dit is vanaf nu op basis van fijne grappa en likeuren. Het bedrijf gebruikt, zoals in de meer dan 100 jaar sinds haar oprichting in 1901, nog steeds de hoogste kwaliteit. Het productieproces wordt streng gecontroleerd omdat dit, de selectie van de vrucht van alle stadia van de productie naar het eindproduct, door ervaren technici. deze Grappa - Series herinnert door de beroemde bestendiging auto types op de etiketten van deze beroemde Mille Miglia. Mille Miglia heet een autorace op de openbare weg op een driehoekig cursus in het noorden van Italië in de jaren van 1927 tot 1957. De naam Mille Miglia 1977 werd opnieuw opgericht in de nieuwe editie van de race. Grappa Mille Miglia Riesling uit Franciacorta
Franciacorta, grappa Mille Miglia Riesling
40% vol, 0,5 l, 1901 begint de wijn Luigi Gozio een van de eerste in de regio Lombardije Gussage niet alleen om de wijn te betreden, maar ook om brandewijn te produceren. Echter, alleen zijn zonen Paolo en Giuseppe bedienen de cognac productie in een grote weg.1930 aan deze moderne Destillierapparatur creëren, met name pure alcohol kan worden geproduceerd. Dit is vanaf nu op basis van fijne grappa en likeuren. Het bedrijf gebruikt, zoals in de meer dan 100 jaar sinds haar oprichting in 1901, nog steeds de hoogste kwaliteit. Het productieproces wordt streng gecontroleerd omdat dit, de selectie van de vrucht van alle stadia van de productie naar het eindproduct, door ervaren technici. deze Grappa - Series herinnert door de beroemde bestendiging auto types op de etiketten van deze beroemde Mille Miglia. Mille Miglia heet een autorace op de openbare weg op een driehoekig cursus in het noorden van Italië in de jaren van 1927 tot 1957. De naam Mille Miglia 1977 werd opnieuw opgericht in de nieuwe editie van de race.

De fles die te koop aangeboden wordt staat niet op Ebay, maar op liveauctioneer.
Je moet zoeken op mille miglia grappa, dan vind je vast wel iets.

gr,

John

Terug naar “Het Forum Café”