Alexander1
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: di apr 23, 2013 14:37

Stageopdracht: Advies en meningen gevraagd over blussysteem

di apr 23, 2013 15:37

Dag iedereen,

Mijn naam is Alexander, 24 jaar en altijd al autogek geweest. Momenteel ben ik voor mijn stage met het onderzoeken van de markt voor automatische blussystemen. Uiteindelijk moet het systeem via een detaillist op de markt komen. (Voor de duidelijkheid, de verkoop gebeurd niet via mij!)

Ik ben redelijk thuis in de auto's van zo'n 10-15 jaar oud, maar lang niet alle auto's. Alfa is voor mij een redelijke onbekend. Daarom wil ik jullie vragen om tips m.b.t. de toepassing en natuurlijk jullie mening. Met tips bedoel zaken zoals: De plaatsing van de benzineleiding bij luchtgekoelde vw's, verhogen het risico op brand (over het motorblok en het messing aansluitpunt op de carburateur gaat soms loszitten), of denk aan de engelse auto's met een polyester body, waardoor het noodzakelijk is dat alle bedrading dubbel uitgevoerd wordt (+ en -).

Het betreffende product: het systeem bestaat uit een polyamide slang met een druk meter, Deze slang is gevuld met een blusgas dat geen nevenschade veroorzaakt (zoals poeder bijvoorbeeld) en niet giftig is (zoals Halon bijvoorbeeld). De druk op deze slang 5 bar met 20 graden en 15 bar met 100 graden. In geval van brand smelt de slang binnen seconden door en blust deze de brand op de brandhaard. Het systeem is met trekbandjes te bevestigen, waardoor deze snel te plaatsen is, maar ook snel te verwijderen is voor bijeenkomsten etc. De levensduur van het systeem bedraagt minimaal 10 jaar.

De adviesprijs zal zo rond de 250 euro worden. Persoonlijk denk ik dat dit interessant is voor straatauto's met een hoger vermogen als origineel/standaard en voor de klassieke auto's. Dit is een systeem dat dus niet gericht is op de racerij!

Graag hoor ik jullie mening hierover, tips voor bepaalde type auto's of doelgroepen. En of jullie een dergelijk product zelf zouden aanschaffen. Eventueel kan ik mensen via de PB voorzien van meer informatie. Ik hoop dat jullie mij willen helpen bij deze opdracht.

Ik heb nog meer informatie beschikbaar, waaronder een demofilmpje. Maar aangezien ik nieuw ben op dit forum, weet ik niet of dit allemaal toegestaan is.

Een foto voor de beeldvorming:
Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”