Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

Re: RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

di jan 29, 2013 10:45

Puur het principe van geboorterecht is zo 17e-eeuws dat ik van die hele poppenkast walg.
En dan moet je nagaan dat ons koningshuis pas sinds de 19e eeuw bestaat... :wink:

Het maakt mij niet zo heel erg veel uit. Ik denk wel dat het koningshuis in andere landen (meer) deuren kan openen. Deuren die je anders misschien niet geopend krijgt... Maar ik kan me ook voorstellen dat je het een hele poppenkast vindt; het koningshuis...
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
DAVE
Guru
Guru
Berichten: 1175
Lid geworden op: do dec 30, 2004 12:25
Locatie: Vilvoorde

RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

di jan 29, 2013 11:00

@Frank, het gaat me helemaal niet alleen om het geld, het principe is verkeerd en compleet niet meer van deze tijd, afschaffen en weg ermee.
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

di jan 29, 2013 11:27

Puur het principe van geboorterecht is zo 17e-eeuws dat ik van die hele poppenkast walg.
... Maar ik kan me ook voorstellen dat je het een hele poppenkast vindt; het koningshuis...
Het hele leven is toch een poppenkast? Zeker de politiek. Maar ik vind het wel leuk hoor, een nieuwe Jan Klaasen aan het hoofd. En die Katrijn mag er best zijn. :D

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

di jan 29, 2013 12:00

Idd en dan ook meteen Koninginnedag afschaffen en allemaal aan het werk. En die oranje kleding tijdens voetbal ook afschaffen.
Als dat eens zou kunnen.

Koninginnedag en het daaraan gekoppelde 'Koninginnenacht' is alleen maar een excuss om keihard te zuipen. Niks mis mee, maar noem het dan Ordinaire Nationale Zuipdag en - Nacht, dan weet iedereen waar hij aan toe is.

De oranje kledij tijdens interlands mag van mij ook verdwijnen, liever gisteren dan vandaag. Dan kan ik als liefhebber van de sport (en niet het circus) tenminste met goed fatsoen in de stad een wedstrijd gaan kijken zonder dat er middelbare huisvrouwen in oranje jurken plaatsvervangend carnaval vieren. Bah!
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op di jan 29, 2013 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

di jan 29, 2013 12:31

Ach ja, eigenlijk heb ik er helemaal niks mee maar het werd wel een keer tijd. Bea heeft het prima gedaan, op naar de volgende!

Afbeelding
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

di jan 29, 2013 18:50

Ach het heeft wel wat dat koningshuis. Maar laat ze toch alsjeblieft ophouden met steeds weer dat moralistisch gekweel en moeilijke woorden in de mond nemen waarvan ze de betekenis niet kennen.

Zoals "crisis"...

Gebruikersavatar
Rockcity
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 646
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:54

RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

di jan 29, 2013 20:05

Van mij mogen ze die flauwekul gewoon afschaffen, lever ik graag een vrije dag in april voor in.
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

wo jan 30, 2013 05:05

Lekker afschaffen, zelf verantwoordelijk worden voor eigen onzin. (En niet een minister die dan toch blijft zitten.) En stoppen met dat uitkering trekken met een verwaand gezicht.
Geen BV-tjes meer op paleis noordeinde. Ook belasting betalen, en geen onderduiking voor mensen die Argentinie terecht niet meer in mogen.
Niet als staatsbezoek je eigen groot aandeel pakket promoten. En geen bananen straffen voor iemand die een gevalletje gooit naar een gepantserd voertuig.

Wordt denk ik een zootje met WA, moeders regelde veel achter de schermen (zeker niet alleen ceremonieel, bilderberg clupie bekend hierzo?) buiten het zicht van vlaggetjes zwaaiend dementerend Nederland om. Maar wa is toch vooral bekend door met de landsadvocaat de familie kiekjes te laten verdwijnen. En staat niet echt bekend om zijn diplomatieke trefzekerheid.

Dus prima dat bea aftreed, niet zo prima dat dat niet voor de hele familie geld.

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2257
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

wo jan 30, 2013 08:31

er was toch ergens een landje/oliestaatje waar een sjeik aan het roer staat (die meteen diverse ministerposten bekleed voor het gemak), mensen geen belasting betalen en opleidingen gratis zijn?

Misschien is dat wat?


Zonder gekheid: ik denk dat het koningshuis de marketing afdeling van NL is en aangezien we voor een groot deel afhankelijk zijn van import en export is dat niet verkeerd....
Aangezien de betrokkenen weinig/geen prive leven hebben mag daar best wat tegenover staan, maar overdrijven is ook een vak :wink:
Joris

1750 Berlina 1971

Gehad: Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962,
Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

wo jan 30, 2013 12:40

@ Kitaro: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Weg met deze komedie. "Een president is geen vooruitgang" is geen reden deze act op te blijven voeren.

@ WA: ik WERK 60 tot 70 uur in de week. Ik draag reële, werkelijke verantwoordelijkheid (kan me achter niets of niemand "verschuilen" ) en ik VERDIEN mijn geld. Jij ook ?? Ik bedoel: U ook, Uwe Koninklijke Hooggeborene ???????
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Frederico
Guru
Guru
Berichten: 1144
Lid geworden op: do apr 27, 2006 11:56

RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

wo jan 30, 2013 12:58

Wist niet dat er zo negatief over het koningshuis gedacht werd, dacht dat het koningshuis een indirecte invloed heeft op het reilen en zijlen van het bedrijfsleven in Nederland..

Over de financiele beloningen voor het koningshuis zelf, tsja.. dat is af en toe wel overdreven..
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

wo jan 30, 2013 16:07

Wist niet dat er zo negatief over het koningshuis gedacht werd, .
Valt in het echt wel mee. We blijven Nederlanders hè. Klagers hebben de overhand op het internet.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

wo jan 30, 2013 16:57

Wist niet dat er zo negatief over het koningshuis gedacht werd, .
Valt in het echt wel mee. .......
Dat is een aanname Klaas, volgens mij is er tot op heden geen officiële volksraadpleging geweest omtrent het houden danwel wieberen van t koningshuis...(ze zullen wel gek zijn :lol: )
Ik denk (ja is ook een aanname :wink: ) dat de oudere generatie (lees: degenen die ww2 bewust hebben meegemaakt) meer op hebben met het koningshuis. Zijndaarbij ook direct de minst actieve internetters.
Latere generaties zien toch meer en meer enkel een duur en nutteloos ceremonieel gebeuren wat iig voor de buitenwacht geen toegevoegde waarde heeft, behalve die vrije dag dan op 30-4/stevig afpilsen.
Of je als land zoveel minder zou boeren dan nu enkel en alleen omdat Bea en co. er met regelmaat op visite gaan, mwoch... :roll: Is mi ook niet te staven met cijfers... :wink:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

wo jan 30, 2013 17:18

Geen aanname. Er staat 1 reactie onder en die is natuurlijk negatief. Gaat over geld. Uiteraard. Dat is op internet meer regel dan uitzondering.
Ik lees bijvoorbeeld geen enkele review meer van wat dan ook. Meestal heb je er niks aan.
Maar dat het een poppenkast is is natuurlijk waar. Maar zoals eerder geschreven, het hele leven is een poppenkast. Wij mogen er allemaal in meespelen. :lol:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

wo jan 30, 2013 17:28

(...) volgens mij is er tot op heden geen officiële volksraadpleging geweest omtrent het houden danwel wieberen van t koningshuis...(ze zullen wel gek zijn :lol: )
Geen volksraadpleging, wel deze enquête.
Totaal:
Gekozen president met politieke invloed 11,0 %
Gekozen president zonder politieke invloed 7,2 %
Monarchie ceremonieel 19,3 %
Monarchie zoals die nu is 62,5 %

Zolang deze cijfers zo zijn, laat wat mij betreft maar lekker zoals het is, al is het een op zich achterhaald fenomeen. Het heeft ook wel z'n charme. (Net als het milieuvervuilend en onnodig rijden van puzzelritten :-) en dat willen we ook niet afschaffen)

Waar ik echter niet goed van wordt is dat waardering zo vaak doorslaat naar een blinde verheerlijking. Ik heb eergisteren Pauw en Witteman weggezapt, wat een beschamend infantiele vertoning.

Terug naar “Het Forum Café”