Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

De politie...

di okt 25, 2011 10:42

Ik kan hier een compleet boekwerk aan wijden, 'het wel en wee' van de politie. En iedereen kan gegarandeerd een hoofdstuk bijdragen. Gaan we niet doen. Waar ik wel bij stil wil staan zijn de gebeurtenissen van afgelopen zondag. Het (op)pakken van een benzinedief loopt zodanig uit de hand, dat het een leven kost. Een vader, een zoon, een broer, hoe dan ook...een onschuldige niets vermoedende burger beroofd van het leven. Nu waren het de benzinedieven die op de vlucht waren, maar het had net zo goed een niet oplettende weggebruiker kunnen zijn, welke achterop de plots ontstane file rijdt.

Waar ik met dit topic naar toe wil, wat vinden jullie van filefuiken?? Jouw leven in de waagschaal om boeven te vangen? Mijn mening: banaal en bovenal not done. Er moet vast en zeker wel een effectievere methode te bedenken zijn om boeven in te lijven dus waarom onschuldige burgers betrekken hiermee? In dit geval had een volgauto/burgerauto ingezet kunnen worden om de benzinedieven aan te houden op het moment dat ze stilstonden aan de verkeerslichten en geen kant meer opkonden of aankwamen bij de plaats van bestemming. Waarom kiezen voor deze opzichtige manier van achtervolgen met alle gevolgen van dien??

Lees ook het negatief advies: Negatief advies in de wind geslagen!

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: De politie...

di okt 25, 2011 11:22

Door bezuinigen is de Politie sowieso een lachertje geworden. Grootste gedeelte van de agenten straalt absoluut geen gezag of autoriteit uit. En dan zal ik het nog maar niet hebben over het denk en opleidings niveau van de gemiddelde agent, een proces verbaal opstellen zonder minder als 5 spel en type fouten is al te moeilijk tegenwoordig. :roll:
De politiek kan veel beter is investeren in een echt fatsoenlijke Politie macht ipv bakken met geld geven aan die luie Grieken. Dus lonen voor Politie omhoog, maar ook de toelatingseisen veel strenger maken, zodat niet iedere tokkie met het iq van een baksteen bij de Politie toegelaten wordt.

En qua verkeerspolitie ben ik een voorstander van een soort Amerikaans of Engels model. Dus een verkeersteam met een vloot van snelle wendbare auto's (Porsche? 8) ) in combinatie met snelle en stevige auto's voor het eventuele ramwerk, en uiteraard een vloot van over het hele land verspreide helicopters (die het liefst zo vaak mogelijk in de lucht zijn). Dan hoef je dus geen onschuldige burgers te gebruiken om criminelen tegen te houden.
En ja dat zal ongetwijfeld erg duur zijn tov de eventuele behaalde resultaten, maar zoals ik al zei, zie ik liever die 2600 euro per Nederlander die nu naar het Griekse noodfonds gaat liever in eigen land blijven en besteed worden aan nuttigere dingen.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: De politie...

di okt 25, 2011 11:32

In de media wordt steeds gesproken over 'benzinedieven'. Benzinediefstal komt veel voor en er is van de kant van de pomphouders veel kritiek dat politie en jusititie er geen prioriteit aan geven.

Op het moment dat die melding komt weet uiteraard niemand iets over het verdere verloop.

Is het zo vreemd dat een politie auto een auto van verdachten volgt en stopteken geeft?

De inzittenden blijken niet van zins te stoppen en rammen tot drie keer toe de politie auto. Dat kan je zien als poging tot doodslag. Ik zou dan wel willen weten wat 'rammen' in dit geval inhield. Een tikje? Of werd de politie auto heftig uit de koers gebracht?

Het is de vraag op welk moment werd besloten werd tot de fuik. Na de melding 'verdachte wil niet stoppen' of na het rammen van de politieauto? Dat maakt nogal een verschil.

Zo lang dat niet duidelijk is kan je niet goed een oordeel vellen over de legitimiteit van het middel.

Het potsierlijke betoog van Guido van Woerkom die niet eens van het verschijnsel filefuik bleek te weten vond ik dan ook erg voorbarig. Net als het verhaal van de man van de politievakbond (de ACP meen ik). Waarom kunnen zij niet eerst de onderzoeksresultaten afwachten voordat ze hun mond open trekken? Als blijkt dat de filefuik er alleen maar vanwege de diefstal was gaat de vakbond voor schut.

Verder is de kreet 'menselijk schild' nogal tendentieus. Alsof er nooit files zijn. Er is maar één verantwoordelijke voor de ellende en dat is degene die de vluchtende auto bestuurde.

Iemand gaf in een TV programma aan dat er andere middelen gekozen moesten worden, zoals:
- Spijkermatten. Ook riskant. Sommige vluchters zijn zó gek dat ze door blijven rijden. Met zulke bijna onbestuurbare auto's gebeuren ook ongelukken.
- Politieauto's geven de vluchtauto een tik zodat deze in de rondte tolt. Ook daar gebeuren ongelukken mee en komen omstanders om.
- Neerlaten van slagbomen bij viaducten/tunnels/etc. Is dat dan géén filefuik?

Wat voor een filefuik pleit is dat het een geweldloos middel is. Wat tegen pleit is dat je nooit weet of de voortvluchtige wil of kan stoppen.

Voor de nabestaanden doet deze discussie waarschijnlijk niet terzake. Het lijkt me vreselijk te moeten leven met wat er gebeurd is.
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op di okt 25, 2011 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: De politie...

di okt 25, 2011 11:50

Dan zou ik de discussie wel wat genuanceerder willen zien, ik lees een aantal vooroordelen in de post van Rainier:
- grootste gedeelte straalt geen gezag/autoriteit uit..
- denk- en opleidingsniveau,
- een p.v. opstellen met minder dan 5 spel/typefouten,
- Grieken zijn lui,
- iedere 'tokkie' (i.q. baksteen), wordt toegelaten.

Verder deel ik Dink's mening..
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

RE: De politie...

di okt 25, 2011 11:59

@Dinky Boy: Benzinepomphouders zijn er deels ook zelf verantwoordelijk voor. Plus, camerabeelden kunnen toch worden overhandigd aan de politie? Los van dit alles zijn er zat methodes te bedenken om benzinediefstal te beperken. Denk aan een lidmaatschapskaart gekoppeld aan je rekening. Of een 'eerst betalen methode'. Poortjes/paaltjes voor/achter voertuigen die pas na betaling omlaag gaan. Of dit alles realiseerbaar is, laat ik in het midden. De oplossingen schud ik zonder er serieus over na te denken, even vlug, uit mijn mouw. Pomphouders mogen wat dat aangaat boezem in eigen zak steken. Probeer diefstal zelf ook te voorkomen!! Als ik een tankstation binnenwandel en de kassamiep vraagt of ik getankt heb en zo ja, welke pomp(?), dan zit er iets niet goed. Dat maakt wegrijden zonder te betalen wel erg makkelijk voor iedere non-creatieve boer.

Wat betreft de politie, niemand zegt dat ze totaal géén actie mogen aanzetten, alleen zo 'agressief achtervolgen' voor wat benzine, wat vervolgens compleet uit de hand loopt vind ik een no go. Diverse korpsen hebben verschillende burgerauto's, zet die dan in. Laat die de benzinedieven volgen en bij de eerste en beste veilige gelegenheid aanhouden. Kost misschien meer tijd, maar deze methode werkt effectiever en brengt medeweggebruikers annex onschuldige burgers niet onnodig in gevaar. Wat betreft het inrijden op de politie: Vooropgesteld, ik was er niet bij en weet dus niet wat er werkelijk gebeurd is. Maar het inrijden op de politie rechtvaardigt wel de keuze voor de filefuik. Dus dat het enigszins fraaier wordt ingekleurd, zal mij niet verbazen.
Laatst gewijzigd door MDP op di okt 25, 2011 12:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: De politie...

di okt 25, 2011 12:01

Uiteraard is dit voor de nabestaanden van het slachtoffer vreselijk en onverteerbaar, en uiteraard had deze onschuldige burger nooit om mogen komen. Om nu te stellen dat het de schuld van de politie is, zoals sommige media nu suggereren, gaat me toch een paar bruggen te ver. In dit geval is de file dan wel bewust veroorzaakt, maar dat maakt de politie nog niet direct verantwoordelijk. Immers, als de file er zonder opzet had gestaan, was waarschijnlijk exact hetzelfde gebeurd. Als er geen file was geweest en de idioten in de vluchtende auto op enig moment van de snelweg af waren gegaan en de provinciale weg of de bebouwde kom hadden opgezocht, was er waarschijnlijk ook niet veel goeds uit voortgekomen... en dan was de kritiek ook niet van de lucht geweest en waren de media over elkaar heen gebuiteld om te vertellen dat de politie ze nooit van de snelweg af had moeten laten rijden.

In zulke gevallen kan de politie het domweg niet goed doen. Aan alle alternatieve oplossingen kleven potentiële nadelen en gevaren. Een spijkermat klinkt mooi, maar dan moet je een mat van 40 meter lang aanleggen en, ook niet onbelangrijk, een 'window' vinden om deze uit te rollen zonder dat er niet-vluchtenden overheen rijden. Dat zal op een vijfbaans A2 om de dooie dood niet meevallen, of wel? Auto's rammen en laten rondtollen ziet er mooi uit op de filmbeelden, maar het is natuurlijk ook een redelijk onvoorspelbaar scenario waarbij zowel de vluchtenden als een agent of misschien wel een ongelukkige burger gewond kan raken. In burger de verdachten achtervolgen en stilletjes klemrijden waar er geen gevaar dreigt klinkt mooi, maar is in de praktijk nauwelijks uitvoerbaar omdat er volgens mij lang niet genoeg onopvallende politie-auto's zijn om een verdachte snel genoeg te onderscheppen.

Waarschijnlijk is er geen 100% risicoloze methode om mensen aan te houden of tot stoppen te dwingen die vastbesloten zijn om zich niet te laten pakken (of zo ver onder de dope zitten dat ze alle besef van realiteit kwijt zijn geraakt). Het minst onelegante wat ik me nog kan voorstellen is dat de politie áchter de vluchtauto een file laat ontstaan, en vervolgens in het verkeer dat vóór de vluchtauto rijdt vrachtwagens vordert en ze dwars op de snelweg zet. Mocht het wel lukken, dan kan een gestoorde verdachte hoogstens zichzelf doodrijden en een vrachtwagen beschadigen wat vergoed kan worden. Probleem is dat het in een rechtsstaat altijd nog gaat om een verdachte, dus mocht zich op deze wijze een verdachte doodrijden komt er ongetwijfeld kritiek omdat zijn schuld nog niet bewezen was... Dit zou dan ook nog eens allemaal moeten lukken zonder dat de verdachte van de snelweg af kan bij een afrit... ook niet heel realistisch dus in dit van afritten vergeven snelwegennet.

Een achtervolging is nooit zonder risico's en als een weloverwogen risico verkeerd en zelfs dodelijk uitpakt is dat vreselijk en onverteerbaar. Het enige alternatief is om vluchtenden te laten vluchten.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

RE: De politie...

di okt 25, 2011 14:17

Alle argumenten afwegend blijf ik toch van mening dat het opzettelijk een groter risico laten ontstaan dan reeds het geval is tot de categorie megablunder verwezen moet worden. Maar goed, ik heb ook een mening over dat ze in de Spee-show een kwartier lang achter iemand aanrijden om te kijken of hij misschien nòg gevaarlijker gedrag gaat tonen dan wat hem in eerste instantie al deed opvallen.

Het lijkt mij al erg genoeg om met zeg 40km/u verschil van achter aangereden en weggekatapulteerd te worden; dat er eentje met 160km/u binnen komt zeilen terwijl jij voor betonblok speelt is natuurlijk gewoon kansloos.

Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: RE: De politie...

di okt 25, 2011 14:21

Door bezuinigen is de Politie sowieso een lachertje geworden. Grootste gedeelte van de agenten straalt absoluut geen gezag of autoriteit uit. En dan zal ik het nog maar niet hebben over het denk en opleidings niveau van de gemiddelde agent, een proces verbaal opstellen zonder minder als 5 spel en type fouten is al te moeilijk tegenwoordig. :roll:
De politiek kan veel beter is investeren in een echt fatsoenlijke Politie macht ipv bakken met geld geven aan die luie Grieken. Dus lonen voor Politie omhoog, maar ook de toelatingseisen veel strenger maken, zodat niet iedere tokkie met het iq van een baksteen bij de Politie toegelaten wordt.

En qua verkeerspolitie ben ik een voorstander van een soort Amerikaans of Engels model. Dus een verkeersteam met een vloot van snelle wendbare auto's (Porsche? 8) ) in combinatie met snelle en stevige auto's voor het eventuele ramwerk, en uiteraard een vloot van over het hele land verspreide helicopters (die het liefst zo vaak mogelijk in de lucht zijn). Dan hoef je dus geen onschuldige burgers te gebruiken om criminelen tegen te houden.
En ja dat zal ongetwijfeld erg duur zijn tov de eventuele behaalde resultaten, maar zoals ik al zei, zie ik liever die 2600 euro per Nederlander die nu naar het Griekse noodfonds gaat liever in eigen land blijven en besteed worden aan nuttigere dingen.
Reinier, je praat poep.
Nederland heeft niets aan zoals je het noemt "echt fatsoenlijke politie", zolang er compleet wereldvreemde rechters zitten die de op te leggen strafmaat bepalen.
Een politieman is per saldo niet dom, de toelatingseisen liegen er niet om. Je doet het voorkomen dat ieder Helmonder in glimmend trainingspak bij de politie kan, een onjuiste constatering.
Politiemensen dienen het door onze overheid gestelde beleid uit te voeren. En daar gaat het dus al mis. Die 150 pipo's met een jaarinkomen van € 135.000,00 bruto hebben werkelijk geen idee
hoe het er "in het echt" aan toe gaat. Tel daar het niveau van de Nederlandse rechters bij op en het is ineens goed te verklaren waarom politiemensen er niet zo'n zin meer in hebben.
Die "highway-patrol" achtige corps, waar jij voorstander van bent is meer iets voor in een film. En bovendien niet te betalen.

Je uitspraak over "luie Grieken" en het Griekse noodfonds tonen aan dat je werkelijk geen idee hebt van wat er omgaat in het grote boze buitenland.
Het geld wat aan Griekenland wordt uitgeleend, wordt door Papandreou direct overgemaakt naar Frankrijk en Duitsland, waar Griekenland wat leningen heeft lopen. Deze, door o.a. Nederland verstrekte lening,
dient om de banken aldaar overeind te houden. Terwijl ze dat zelf zouden moeten kunnen. (Nederland heeft dat onlangs toch ook zelf gedaan...?)
Maar goed, we dwalen af.

Dat er volgens jou onschuldige burgers worden ingezet om een benzinedief te stoppen is wat al te kort door de bocht. Het is deze keer vreselijk mis gegaan, met afschuwelijke gevolgen.
Toch kan ik de inschatting die door de betrokken politiemensen is gemaakt best begrijpen.
Laten we vooral niet vergeten dat de dader diegene is die hier ernstig fout zit, en niemand anders!

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: De politie...

di okt 25, 2011 14:33

Nog een detail wat ik even wil opmerken is dat het hier in eerste instantie dan wel om bezinediefstal gaat, maar dit staat denk ik vaak niet op zich. Immers, met je eigen kentekenplaten ga je toch niet zonder te betalen wegrijden bij de pomp? Dan staat men immers op enig moment bij je op de stoep om te collecteren! We mogen er dus losjes van uit gaan dat er op zijn minst fraude is gepleegd met de kentekenplaten, om niet meteen te zeggen dat ze gestolen zijn. Nu heb ik geen statistieken paraat, meer het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat lieden die dit soort dingen doen nog wel eens meer op hun kerfstok zouden kunnen hebben en dat het voor de politie dus bijzonder interessant kan zijn om eens een babbeltje met hen te maken.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: RE: De politie...

di okt 25, 2011 14:38

Nog een detail wat ik even wil opmerken is dat het hier in eerste instantie dan wel om bezinediefstal gaat, maar dit staat denk ik vaak niet op zich. Immers, met je eigen kentekenplaten ga je toch niet zonder te betalen wegrijden bij de pomp? Dan staat men immers op enig moment bij je op de stoep om te collecteren! We mogen er dus losjes van uit gaan dat er op zijn minst fraude is gepleegd met de kentekenplaten, om niet meteen te zeggen dat ze gestolen zijn. Nu heb ik geen statistieken paraat, meer het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat lieden die dit soort dingen doen nog wel eens meer op hun kerfstok zouden kunnen hebben en dat het voor de politie dus bijzonder interessant kan zijn om eens een babbeltje met hen te maken.
Nee, ook hier geen statistieken. Wat is wel nog even wil toevoegen is dat ik schrok van het aantal "doorrijders" dat er in Nederland schijnt te zijn.
Een goede vriend van mij heeft een tankstation langs een drukke N weg en hij heeft er zeker 2 per dag die wegrijden. Meestal is er door de deurwaarder waar
hij mee werkt niets te halen omdat er vrijwel altijd gestolen kentekenplaten gebruikt worden.
In dat licht bezien is een achtervolging niet zo lastig te begrijpen.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: De politie...

di okt 25, 2011 14:41

Precies, en wie met valse kentekenplaten rijdt kan ook doodleuk een kind van de fiets rijden en verdwijnen. Wie doet ze immers wat...? In dat licht bezien is een doorrijder-na-tanken ook een serieus gevaar op de weg en mag er best enige moeite gedaan worden om zo iemand in de kraag te grijpen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: De politie...

di okt 25, 2011 15:21

Nog een detail wat ik even wil opmerken is dat het hier in eerste instantie dan wel om bezinediefstal gaat, maar dit staat denk ik vaak niet op zich. Immers, met je eigen kentekenplaten ga je toch niet zonder te betalen wegrijden bij de pomp? Dan staat men immers op enig moment bij je op de stoep om te collecteren! We mogen er dus losjes van uit gaan dat er op zijn minst fraude is gepleegd met de kentekenplaten, om niet meteen te zeggen dat ze gestolen zijn. Nu heb ik geen statistieken paraat, meer het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat lieden die dit soort dingen doen nog wel eens meer op hun kerfstok zouden kunnen hebben en dat het voor de politie dus bijzonder interessant kan zijn om eens een babbeltje met hen te maken.
Ergens klinkt dit inderdaad logisch maar het staat niet expliciet vermeldt. Ook niet dat de benzinedieven voortvluchtig zijn o.i.d. Aangezien deze argumenten een dergelijk politie-actie als de actie van zondag rechtvaardigen, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat deze niet vermeld worden als het wel zo was. Gemakshalve neem ik dan ook aan dat het in dit verhaal niet het geval is. Lijkt mij dat de situatie compleet uit de hand is gelopen nadat de benzinedieven het stopteken kregen. Als je dan in een paniekreactie een politie-auto raakt, dan wordt de angst groter. "Nu is het probleem serieus...wegwezen!!" Een menselijke reactie is dan proberen weg te komen en niet instaan voor je daden. Dat gedrag vind ik zelfs ook hier terug in het niet willen betalen van boetes. Nu sluit dat niet aan op de gebeurtenis van zondag, maar het geeft prima weer dat niemand gestraft wilt worden en eronderuit probeert te komen, indien mogelijk.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: De politie...

di okt 25, 2011 16:20

de actie van de politie (wat ze al sinds 1990 doen) was een gevolg van die kakkerlakken die fout waren.. die gasten reden eerst weg zonder betalen, vervolgens tegen de politie auto's aan en als laatst reden ze in op een stilstaande file...

en dan nog worden er allemaal mensen boos op de politie en blablabla, ga nou eens terug naar de oorzaak!

ps: ben geen politie-vriend, maar wordt er wel moe van dat ze altijd de schuld krijgen
schieten ze eindelijk eens een overvaller neer, krijgen ze weer de wind van voren omdat ze schoten... komen ze bij een vechtpartij, keren al die gasten zich tegen de politie... pakken ze eens iemand op, staat ie 3 uur later weer buiten....
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: De politie...

di okt 25, 2011 16:25

zinloze discussie dit.... doet de politie niets is het niet goed, doen ze wel iets ook niet... concreet blijft de verantwoordelijkheid in eerste plaats liggen bij diegene die iets doet wat niet door de beugel kan en geen respect heeft voor andermans eigendommen of privesfeer.

Bij een schietpartij kan ook iemand geraakt worden door een verdwaalde kogel, dus mag de politie niet meer schieten ook al mag het volgens de zeer (of te...) uitgebreide schietinstructies wel...

beslissingen moeten soms snel genomen worden, en in dit geval zijn de gevolge te groot geweest. Aan de andere kant hadden de betreffende losers ook ruimte kunnen krijgen, ene vervolgens met te hoge snelheid de beheersing over d eauto verliezen in een vlucht en een kind en moeder de dood in kunen jagen, dan was d epolitie weer te slap geweest en hadden ze iets moeten doen om de eikels eerder staande te houden...(een file veroorzaken bv...). Het had ook een echte file kunnen zijn met dezelfde gevolgen....
jongens houd toch op zeg....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: De politie...

di okt 25, 2011 16:42

Ergens klinkt dit inderdaad logisch maar het staat niet expliciet vermeld.


Juist daarom is het storend dat er in de media allerlei meningen worden geuit, terwijl de ware toedracht nog niet duidelijk is. Doet mij denken aan Martin Schröder (Martinair) die direct na de Faro-ramp stond te blaten dat het niet aan de bemanning lag. Hoe ranzig wil je het hebben? Zitten de nabestaanden te wachten op die opportunistische praatjes? Ik dacht het niet.
Aangezien deze argumenten een dergelijk politie-actie als de actie van zondag rechtvaardigen, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat deze niet vermeld worden als het wel zo was.
Er zijn bij heel veel incidenten genoeg redenen om niet alles meteen de krant in of het net op te slingeren. Het horen van getuigen is niet zo zinvol meer als er al uitgebreide verhandelingen over het wie, wat, hoe en waarom zijn gepubliceerd.

Terug naar “Het Forum Café”