Pagina 1 van 1

rare turbo

Geplaatst: wo jul 13, 2011 15:57
door alfanerd1986
dit heb ik nog nooit gezien voor alfa romeo link zegt genoeg

http://www.superchargertuning.com/Alfa+Romeo/155/

RE: rare turbo

Geplaatst: wo jul 13, 2011 16:07
door alfaqv75
google eens op air cyclone, dit is ook al geregeld hier op het forum voorbij gekomen

overigs wat wel werkt is een bladblazer aansluiten op je inlaat, zooek maar eens op youtube, was met een honda civic dacht ik

RE: rare turbo

Geplaatst: wo jul 13, 2011 16:30
door alfanerd1986
ik bedoel waarom zetten ze dit op de markt als niet werkt?

RE: rare turbo

Geplaatst: wo jul 13, 2011 16:46
door pieter van baalen
Om geld te verdienen.... :wink:

RE: rare turbo

Geplaatst: wo jul 13, 2011 16:55
door alfanerd1986
:P heb youtube filmpje gezien van de bladblazer als ik een dyno had had ik het voor de grap getest op mijn alfa 2.0 16v hahaha

RE: rare turbo

Geplaatst: wo jul 13, 2011 17:03
door pieter van baalen
Geloof nooit dat het werkt. Die motor van die waaier neemt al veel ruimte in in je inlaat traject en op hoger toerengebied kan dat ding nooit de rotatie snelheid van een turbo nabootsen.

Maar goed er zullen altijd mensen in trappen :D

RE: rare turbo

Geplaatst: wo jul 13, 2011 18:43
door Brul(tm)
De eerste auto die met een restrictie in de luchtinlaat meer vermogen krijgt wil ik wel eens zien........ :roll:
Waarom het op de markt is :?: Om dat wij van WC-eend...... juist, je raad het al he :lol:

Groetjes,
Marc

RE: rare turbo

Geplaatst: wo jul 13, 2011 21:03
door Fred164
Als ik er nou 3 achter elkaar zet, krijg ik dan ook 3x zoveel vermogen? :lol:

gr. Fred

RE: rare turbo

Geplaatst: wo jul 13, 2011 23:30
door Dinky Boy
Nee, dan remt de motor af op de dynamo...

Re: RE: rare turbo

Geplaatst: do jul 14, 2011 07:07
door WhizzMan
Als ik er nou 3 achter elkaar zet, krijg ik dan ook 3x zoveel vermogen? :lol:

gr. Fred
3*3*3=27 keer toch? ;)

Re: RE: rare turbo

Geplaatst: do jul 14, 2011 09:34
door yuri 75 V6
De eerste auto die met een restrictie in de luchtinlaat meer vermogen krijgt wil ik wel eens zien........ :roll:
Marc
OK, als je dat wilt... onder andere de Toyota Yaris T-sport van ongeveer 2000 en de Fiat Stilo 2.4 Abarth :lol: Die auto's raakten volledig van de kook als je daar een complete cold air intake prototype op bouwde. Als je dan weer een schotje in de inlaatpijp laste, op precies de goede plek en onder precies de goede hoek, werkte alles weer naar behoren en kwam er ook extra vermogen uit. Effectief kneep je met dat schotje zo'n 30 a 40% van de doorsnede van de inlaatpijp af :shock: Ongelooflijk maar waar, maar zo waren er nog wel meer auto's waar je op de dyno zulke kunstjes mee uit moest halen ;)

Yuri

Re: RE: rare turbo

Geplaatst: do jul 14, 2011 09:37
door Alfa-Corazon
Nee, dan remt de motor af op de dynamo...
Als je het iets anders zou aanpakken, dan heb je nog ongelijk ook Hans en zou het echt kunnen werken.
Maar dan heb je wel een echte compressor nodig.

Elke compressor tapt zijn vermogen af van de "krukas" en remt de motor dus af.
Echter het extra vermogen dat de motor levert (door meer mengel) overstijgt het benodigde vermogen van de compressor.

Alleen is in dit geval sprake van een elektrische compressor. Het vermogen hiervoor komt uiteindelijk ook van de "krusas".
Maar dan via een omweg, namelijk de dynamo. Er is dus een hoger rendementsverlies.

Je zou de compressor in theorie kunnen aandrijven door een elektromotor.
Je gooit dan wel alle voordelen van de mechanisch aangedreven compressor overboord:
- Eenvoud (in aandrijving een aansturing);
- Weinig aandrijfverliezen.
Maar waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

Ik ben daarom voorstander van de uitlaatgassen turbocompressor.
De compressor-druk is vrijwel gratis en uiteindelijk wordt de motor een stuk minder zwaar belast dan een motor met een compressor bij gelijk vermogen (op de wielen).

Re: RE: rare turbo

Geplaatst: do jul 14, 2011 12:06
door Brul(tm)
De eerste auto die met een restrictie in de luchtinlaat meer vermogen krijgt wil ik wel eens zien........ :roll:
Marc
OK, als je dat wilt... onder andere de Toyota Yaris T-sport van ongeveer 2000 en de Fiat Stilo 2.4 Abarth :lol: Die auto's raakten volledig van de kook als je daar een complete cold air intake prototype op bouwde. Als je dan weer een schotje in de inlaatpijp laste, op precies de goede plek en onder precies de goede hoek, werkte alles weer naar behoren en kwam er ook extra vermogen uit. Effectief kneep je met dat schotje zo'n 30 a 40% van de doorsnede van de inlaatpijp af :shock: Ongelooflijk maar waar, maar zo waren er nog wel meer auto's waar je op de dyno zulke kunstjes mee uit moest halen ;)

Yuri
Zoiets had ik kunnen verwachten van jou Yuri :lol:
Waar ik op doelde is een auto waar je deze restrictie op toe gaat passen, het "rare turbotje" uit dit topic ;)
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)

Groetjes,
Marc