Alfa166GTA

Het grote "boete topic"

di jul 12, 2011 17:11

Alfisten.

Het leek mij wel een geinig idee om een topic te openen over het leed dat ons Alfisten wordt aangedaan door de Kwaadaardige Landelijke Pesterij Dienst.
Je weet wel, de heren in de gestreepte Zweedse scheurijzers...

Dan heb ik het nog niet eens over te hard rijden op zich, maar dan wel door het "zogenaamd denken dat je belde achter het stuur syndroom"
Of het "u rijd te lang links syndroom"

Heb je een rare, nare of grappige ervaring met de collecteurs van de staatskist? post het even :P

Gebruikersavatar
Wouter Dobbenga
Member
Member
Berichten: 228
Lid geworden op: vr aug 08, 2008 16:45
Locatie: Rotterdam

RE: Het grote "boete topic"

di jul 12, 2011 17:24

Volgens mij heb ik een parkeerboete opgelopen, stond even binnen te wachten op iemand, kijkend naar buiten op mijn Mito. Ook geen idee dat het betaald parkeren was, bromt er een dame in een voor mij onbekende uniform voorbij mijn auto, knijpt in de remmen, stapt af en loopt terug... loopt rond mijn auto, haalt een apparaatje uit en type schijnbaar mijn kenteken in, op het moment dat ik het raam optrek wil ze alweer weg lopen.... ik roep naar buiten, "5 min. ben ik weer weg". Ze roept terug, "prima" en bromt weer weg....

Heb ik nou een boete of niet? Beetje vreemd allemaal, geen papiertje ofzo gekregen... toen ik de persoon beschreef aan de gene waarop ik wachtte zei ze dat het geen parkeerwachter kon zijn, maar stadswachter... ??? Wie zien wel over een paar maanden...
GT Junior 2.0 1970
Peugeot werkpaard...Waar bleef de nieuwe Alfa nou? :cry:

Storia:
164 3.0 24v, 155 2.0TD, 156 2.4JTD, GTV 2.0 V6 Turbo, GT 1.9 JTDm, GT Junior 1.8TB '71, Mito 1.6 JTDm, Duc M620ie, GT 3.2 V6 2008 , Mito 1.3 JTDm

y10 fire lx ie
Member
Member
Berichten: 172
Lid geworden op: za okt 31, 2009 21:12
Locatie: Ede

RE: Het grote "boete topic"

di jul 12, 2011 17:43

Petje: goedenavond, we zijn bezig met een alcoholcontrole,
Ik: O.......

Petje: mag ik uw rij en kentekenbewijs even zien?
Ik: ja.......(geeft de complete map met instruktieboekjes, bonnetjes van de Gamma, plukken shag, wat cd's en de papieren erin aan petje)

P: (heft de map weer terug en vraagt) kunt u het kentekenbewijs er even uit halen?
Ik: ja........

P: ........heeft u wat gedronken?
Ik: ja.......(ik denk: cola)

P: dan gaan we even een blaastest afnemen.
Ik: o.......

P: u kunt niet anders zeggen dan "ja" en "o"?
Ik nee.......

Worden ze aardig sacherijnig van.
Alleen moet je dan wel zorgen dat alles aan de auto in orde is, anders krijg je na een grondige inspectie van je hele auto alsnog een bekeuring voor defecte verlichting. (die pech had ik)


Nog een ander verhaal, in putten hebben bekenden van mij een oude Volvo met het stuur rechts, en daar hebben ze links nog een zelfde stuur ingebouwd.
Dan gaat er een die aardig wat op heeft links achter het "fopstuur" zitten en langs een alcoholcontrole, de rest kun je wel raden....... :jumping:
Verzameling:
Lancia:
Y10 Fire 87
Y10 Selectronic 90
Y10 Junior 95
Ypsilon 01
gehad:
2x Alfa 145 1.7 16v 96
Fiat Panda 94 Cinq 96
2x Lancia Y10 89, 90, 91, 92, 93

Gebruikersavatar
Jeroen S
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:28
Locatie: Ede

RE: Het grote "boete topic"

di jul 12, 2011 17:47

Alcoholcontrole's vind ik top!
Kunnen ze niet genoeg doen.

Dat met die 2 sturen in die vulva, da's dan wel weer lache :wink:

y10 fire lx ie
Member
Member
Berichten: 172
Lid geworden op: za okt 31, 2009 21:12
Locatie: Ede

Re: RE: Het grote "boete topic"

di jul 12, 2011 17:47

Heb ik nou een boete of niet? Beetje vreemd allemaal, geen papiertje ofzo gekregen... toen ik de persoon beschreef aan de gene waarop ik wachtte zei ze dat het geen parkeerwachter kon zijn, maar stadswachter... ??? Wie zien wel over een paar maanden...
Ik denk, helaas voor jou, dat je wel een boete hebt.
Dat systeem hebben ze tegenwoordig in utrecht ook, je moet dan een parkeerkaartje kopen waar je kenteken op staat.
Verzameling:
Lancia:
Y10 Fire 87
Y10 Selectronic 90
Y10 Junior 95
Ypsilon 01
gehad:
2x Alfa 145 1.7 16v 96
Fiat Panda 94 Cinq 96
2x Lancia Y10 89, 90, 91, 92, 93

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8819
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Het grote "boete topic"

di jul 12, 2011 17:53

Nog een ander verhaal, in putten hebben bekenden van mij een oude Volvo met het stuur rechts, en daar hebben ze links nog een zelfde stuur ingebouwd.
Dan gaat er een die aardig wat op heeft links achter het "fopstuur" zitten en langs een alcoholcontrole, de rest kun je wel raden....... :jumping:
Hebben ze dáár nooit over gezeurd? Want ik vraag me af of je zomaar een 2e stuur mag in bouwen, ook al doet het niks. Het is dan namelijk voor de rest van het verkeer niet 100% duidelijk wie de auto nou bestuurt en dat op zich kan alweer gevaar opleveren. :-k
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Het grote "boete topic"

di jul 12, 2011 17:55

Nog een ander verhaal, in putten hebben bekenden van mij een oude Volvo met het stuur rechts, en daar hebben ze links nog een zelfde stuur ingebouwd.
Dan gaat er een die aardig wat op heeft links achter het "fopstuur" zitten en langs een alcoholcontrole, de rest kun je wel raden....... :jumping:
Hebben ze dáár nooit over gezeurd? Want ik vraag me af of je zomaar een 2e stuur mag in bouwen, ook al doet het niks. Het is dan namelijk voor de rest van het verkeer niet 100% duidelijk wie de auto nou bestuurt en dat op zich kan alweer gevaar opleveren. :-k
Idd, maar wel een wereldgrap! :lol:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Het grote "boete topic"

di jul 12, 2011 17:59

officiele waarschuwing mbt art 5 voor op het levensgevaarlijke achterwiel rijden (op mijn mtb :lol: )
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

y10 fire lx ie
Member
Member
Berichten: 172
Lid geworden op: za okt 31, 2009 21:12
Locatie: Ede

RE: Het grote "boete topic"

di jul 12, 2011 18:02

Zover ik weet hebben ze de grap al verschillende keren uitgehaald, en nog noit gezeur mee gehad. Waarschijnlijk hebben die agenten toch en klein beetje gevoel voor humor.
Ik heb nog ergens en foto, die ga ik is ff zoeken.
Verzameling:
Lancia:
Y10 Fire 87
Y10 Selectronic 90
Y10 Junior 95
Ypsilon 01
gehad:
2x Alfa 145 1.7 16v 96
Fiat Panda 94 Cinq 96
2x Lancia Y10 89, 90, 91, 92, 93

y10 fire lx ie
Member
Member
Berichten: 172
Lid geworden op: za okt 31, 2009 21:12
Locatie: Ede

Re: RE: Het grote "boete topic"

di jul 12, 2011 18:05

Alcoholcontrole's vind ik top!
Kunnen ze niet genoeg doen.
Dat hoor je mij niet zeggen, ik rij nooit met alcohol! Maar het zijn wel leuke momenten, om ze even te pesten.
Verzameling:
Lancia:
Y10 Fire 87
Y10 Selectronic 90
Y10 Junior 95
Ypsilon 01
gehad:
2x Alfa 145 1.7 16v 96
Fiat Panda 94 Cinq 96
2x Lancia Y10 89, 90, 91, 92, 93

Alfa166GTA

Re: RE: Het grote "boete topic"

di jul 12, 2011 18:06

Zover ik weet hebben ze de grap al verschillende keren uitgehaald, en nog noit gezeur mee gehad. Waarschijnlijk hebben die agenten toch en klein beetje gevoel voor humor.
Ik heb nog ergens en foto, die ga ik is ff zoeken.
Agenten met gevoel voor humor?! was dat een grap op zich? :P

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1727
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

RE: Het grote "boete topic"

di jul 12, 2011 18:14

Nog een grap met een rechtsgestuurde auto en een extra stuur:

Die auto rijdt op rechterbaan van de snelweg. De bestuurder zit dus rechts, en de passagier links heeft een los stuurwiel in de hand.
Zodra een andere auto gaat inhalen begint de bestuurder rechts (die de auto dus onder controle heeft) met de wagen te slingeren, en de passagier links houdt het losse stuur omhoog en kijkt quasi-zeer-verschrikt naar de auto links naast hem. Die bestuurder krijgt de stuipen op het lijf want denkt dat de andere auto onbestuurbaar is geworden....

NB: dit geintje heb ik niet zelf in de praktijk gebracht, maar ooit gehoord van iemand die dat wel heel lollig vond.


.

Alfa166GTA

RE: Het grote "boete topic"

di jul 12, 2011 18:18

Wat een maatje van me ook een keer gedaan heeft...
Klein cameratjje op het dashboard en dan een TFT schermpje onder het stuur.
en dan bukken en sturen en kijken via het schermpje...
Wij erachter rijden met een andere auto. Je ziet mensen echt heeeel raar kijken dat er NIEMAND ACHTER HET STUUR ZIT :p

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8819
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Het grote "boete topic"

di jul 12, 2011 18:22

Nog een grap met een rechtsgestuurde auto en een extra stuur:

Die auto rijdt op rechterbaan van de snelweg. De bestuurder zit dus rechts, en de passagier links heeft een los stuurwiel in de hand.
Zodra een andere auto gaat inhalen begint de bestuurder rechts (die de auto dus onder controle heeft) met de wagen te slingeren, en de passagier links houdt het losse stuur omhoog en kijkt quasi-zeer-verschrikt naar de auto links naast hem. Die bestuurder krijgt de stuipen op het lijf want denkt dat de andere auto onbestuurbaar is geworden....

NB: dit geintje heb ik niet zelf in de praktijk gebracht, maar ooit gehoord van iemand die dat wel heel lollig vond.


.
Been there, done that (althans, ik was medepassagier op de achterbank). In Engeland, met een linksgestuurde auto met Engels kenteken. Op zich een leuike grap, maar mensen om je heen schrikken echt enorm. Voor extra effect kun je het beste een relatief hoge auto gebruiken naast een relatief lage, want dan ziet de bestuurder van de andere auto de bestuurder van 'jouw' auto niet.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8819
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Het grote "boete topic"

di jul 12, 2011 18:23

Wat een maatje van me ook een keer gedaan heeft...
Klein cameratjje op het dashboard en dan een TFT schermpje onder het stuur.
en dan bukken en sturen en kijken via het schermpje...
Wij erachter rijden met een andere auto. Je ziet mensen echt heeeel raar kijken dat er NIEMAND ACHTER HET STUUR ZIT :p
Dat is crimineel. Die kerel verdient het niet om een rijbewijs te hebben.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Het Forum Café”