Bandenaanpassing midden in het seizoen 2013, ja of nee?

Ja, banden zijn nu te bepalend.
30%
11
Nee, je doet dat niet midden in een seizoen
70%
26
 
Totaal aantal stemmen: 37
Gebruikersavatar
de alfist
Full Member
Full Member
Berichten: 283
Lid geworden op: za jun 23, 2007 10:28
Locatie: drachtstercompagnie

Re: F1 2011 -> 2016

ma nov 14, 2016 19:04

de wijze waarop van P16 naar P3 ging. Bijna alsof de rest stil stond. :shock: :shock:[/quote]


doe niks af van hoe OMax gereden heeft dat was top maar hij had nieuwe banden terwijl de rest op banden reed van +30 ronden en dan met dit weer maakt een mm meer of minder best wel uit.

blijf het een zelf ingenomen kwal vinden , maar dat is mijn mening 99% denkt daar anders over.
164 super 2.0 V6 turbo
alfa 90 2.0 V6 1985
fiat 500 L 1968

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: F1 2011 -> 2016

ma nov 14, 2016 19:31

Max was gewoon héééél erg op tijd met zijn tegenstuur reactie. Da's errug knap. Dan heb je het halve probleem al opgelost. En als je nou een beetje weet waar je over praat, je best wel een aardig stukkie kunt sturen, niet knikt-als-een-knipmes voor concurrentie of instructies die je headset komen binnendwarrelen, waarom ben je dan een zelfingenomen kwal ? Wil je hier aub even een enkele/een paar gefundeerde argumenten voor geven please ?
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: F1 2011 -> 2016

ma nov 14, 2016 22:56

Veel mensen vergissen zelfingenomen voor zelfverzekerd...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Graduate86
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 996
Lid geworden op: za sep 21, 2013 09:08
Locatie: Appingedam

Re: F1 2011 -> 2016

di nov 15, 2016 11:04

Het is heel makkelijk om te zeggen dat het een kwal is en dat ie nieuwere banden heeft, maar feit is wel dat die 19 jarige kwal het hele veld gewoon zoek rijdt.
Tuurlijk komt er een stukje geluk om de hoek kijken als je zo dwars over de baan schuift en h'm dan nog weer in het goede spoor krijgt, maar Raikkonen ging niet zo dwars en hij bakt z'n auto wel in de muur.
Er zijn altijd mensen die het beter kunnen maar die staan vaak langs de baan te kijken en commentaar te geven.
Als ze het beter kunnen, ga eens lekker zelf in die auto zitten en probeer alleen eens van je plek te komen.
Gehad: Giulietta 1.6, 33 1.3S, 33 1.7 IE, 145 1.7 16V,156 1.6 16V, Spider 3.0 V6, GT 1.9 JTD, 155 2.0 TS, GTV 2.0 TS 16V, 156 1,8 TS, 166 2.5 V6,Spider2.0 '99, Nu Spider Graduate 2.0 '86,33 1.4 IE '92, ,159 1750TBI'10, Giulia GT Junior '71, Spider 939 '07

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: F1 2011 -> 2016

di nov 15, 2016 11:14

=D>

Ik heb een klein beetje ervaring met rondjes rijden op een wat hoger tempo. (Ik ga hier niet zelfingenomen lopen kwallen dat ik meervoudig Squadra Italia kampioen ben... :blue_lol:) , dat lijkt makkelijker dan het is.

Okee. Ik herhaal mijn vraag aan de Alfist: mijn zelfingenomen kwallerigheid heb ik eigenhandig bevestigd. Maar wat heeft Max nou gedaan om deze titel te krijgen ?????
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: F1 2011 -> 2016

di nov 15, 2016 12:25

Copy/paste van het 156 forum..... Maar helemaal mee eens!! :thumbs: :thumbs:




Afbeelding
Foto: De Limburger

Hij werd er al vaker mee vergeleken. Maar uitgerekend in de geboortestad van zijn grote idool bewees Max Verstappen dat hij in de voetsporen kan, wellicht zal, treden van het grootste Formule 1-idool uit de historie: Ayrton Senna.
De beloning in de vorm van een overwinning bleef achterwege, maar wat deed het er eigenlijk toe. Max Verstappen heeft zondag racehistorie geschreven. Onder abominabele omstandigheden, in de regen op een spekgladde baan, gaf de Limburger een master class stuurmanskunst.

‘Overtaking is an art’, het is een slogan die al vaker is gebezigd rond Verstappen. Het kunstwerk dat de 19-jarige afleverde in São Paulo was van een ongekende schoonheid: een Mona Lisa van de 21ste eeuw.

Ademloos
Veelbetekenend, zo niet alleszeggend, was het tafereel na afloop van de race in het rustkamertje waar het podiumtrio zich opfrist voor de huldigingsceremonie. Met open mond, ademloos, met het ongeloof in de ogen, hoorden Lewis Hamilton en Nico Rosberg het relaas van Max Verstappen aan. Hoe hij meteen na de start – na het vrijgeven van de race door de safetycar – Kimi Räikkönen inhaalde in de Senna S, de naar zijn grote voorbeeld genoemde slingerbocht na het rechte stuk.

Of hoe hij Rosberg buitenom beet nam op een nog nooit eerder vertoonde wijze; hoe hij zijn auto heel hield na een spin bij het opkomen van de start-finishlijn, maar vooral ook over de inhaalrace vanaf plek 16 naar het podium. De Mercedes- coureurs hoorden het aan en wisten: hier staat de man waaraan de gevestigde orde zich de komende jaren zal moeten spiegelen: Max Verstappen, bij zijn entree in de Formule 1 al een held, sinds gisteren een fenomeen.

Buitenaards
De vergelijkingen met Ayrton Senna konden natuurlijk niet achterwege blijven. De Braziliaan had dagen dat zijn racen werd vergeleken met iets buitenaards. ‘De rechtervoet van God’ heet zeer treffend de titel van een boek van de hand van de Belg Jan Segers dat als een aubade aan Senna leest.

Max Verstappen heeft nu, ofschoon nog jong, al veel trekjes die aan de in 1994 verongelukte drievoudig wereldkampioen doen denken: niet alleen de stuurmanskunst, maar ook het charisma, het zelfvertrouwen, als het moet de brutaliteit, het egoïsme en niet te vergeten de voor topsport essentiële meedogenloosheid. Ooit, in 1993 in Donington, reed Senna in de plenzende regen een heroïsche inhaalrace die anno 2016 nog altijd dienst doet als schoolvoorbeeld van inhalen.

Tweede versie
Sinds zondag is er een tweede versie: die van Max Verstappen in de laatste 25 minuten op het circuit van Interlagos in São Paulo. Helmut Marko, de spijkerharde motorsportadviseur van Red Bell, heeft een glazen oog. Maar zelfs in dat leken tranen te staan nadat Verstappen in nog geen half uur tijd elf tegenstrevers was voorbijgesneld en als derde de finishlijn passeerde.

„Max heeft hier vandaag absoluut autosporthistorie geschreven. Wat een held”, stamelde de doorgaans zo stoïcijnse Oostenrijker. „Dit gaat de boeken in als een van de meest memorabele dagen in de Formule 1.” Christian Horner, de teambaas, knuffelde Verstappen alsof het zijn bloedeigen zoon betrof. „Dit is legendarisch.”

En Verstappen zelf? Die had – en dat is een zeldzaamheid – moeite om uit zijn woorden te komen. Maar de spontaniteit en brede grijns waarmee hij de felicitaties in ontvangst nam, spraken boekdelen. Waar hij succes vaak snel wil relativeren, wist ook de 19-jarige dat dit de definitieve bevestiging was van zijn enorme talent.

Vreugdedansje
Honderd meter verderop, in het FIA-hoofdkwartier, zal Bernie Ecclestone wellicht een vreugdedansje gemaakt hebben. Hij, de 86-jarige Formule 1-goeroe, verdedigde Verstappen altijd door dik en dun, ook en vooral als er kritiek neerdwarrelde over de onverschrokken rijstijl van de Limburger. Ecclestone weet dat Verstappen een godsgeschenk voor de Formule 1 is, een coureur die de komende jaren de mensenmenigte weer naar het tv-scherm jaagt.

En Jos Verstappen, de trotse vader? Die moest afschakelen en zocht even de rust op bij een vriend in de pitbox van Sauber. Verstappen senior is niet meer altijd bij alle races present, probeert zijn zoon los te laten in de harde wereld van de topsport, maar toch lijkt zijn aanwezigheid nog gewenst. Het kan bijna geen toeval zijn dat zijn zoon vooral topprestaties levert als vader Jos erbij is.

Even dat vertrouwde gezicht, even dat kleine tipje van de man die de Formule 1-wereld door en door kent. „Ik heb er geen woorden voor. wat Max vandaag heeft laten zien is ongelooflijk. Mensen vergelijken hem wel eens met Senna, maar zelfs ik begin bijna te geloven dat die vergelijking treft. En dat hier in Brazilië, in de stad van Ayrton Senna.” Meer woorden zijn niet nodig.
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: F1 2011 -> 2016

di nov 15, 2016 14:12

Zelfingenomen? Dat kan ik totaal niet plaatsen. Nergens hoor ik Max zeggen 'ik doe het allemaal zo goed'.

In de interviews praat hij vrijuit, geeft onomwonden zijn mening zoals dat bij een 19-jarige hoort. En daarbij zal hij heus wel eens missers maken, niets menselijks is hem vreemd.

Meestal vind ik verhalen over mensen die anderen een lesje hebben geven in dit of dat nogal overdreven. In dit geval vond ik het helemaal kloppen; Max liet een fraai staaltje out of the (pit)box denken zien; waar andere coureurs behoudend hun rondjes achter de pacecar draaiden, gebruikte Max die ronden om het circuit onder kletsnatte omstandigheden te leren kennen. Volgens Martin Brundle reed hij zelfs op een ander circuit dan de rest :biggrin:
https://www.youtube.com/watch?v=6LCRpzYa6gY

In ieder geval zorgt Max er voor dat ik na jaren weer Formule 1 ben gaan kijken.

Gebruikersavatar
de alfist
Full Member
Full Member
Berichten: 283
Lid geworden op: za jun 23, 2007 10:28
Locatie: drachtstercompagnie

Re: F1 2011 -> 2016

di nov 15, 2016 23:26

=D>

Ik heb een klein beetje ervaring met rondjes rijden op een wat hoger tempo. (Ik ga hier niet zelfingenomen lopen kwallen dat ik meervoudig Squadra Italia kampioen ben... :blue_lol:) , dat lijkt makkelijker dan het is.

Okee. Ik herhaal mijn vraag aan de Alfist: mijn zelfingenomen kwallerigheid heb ik eigenhandig bevestigd. Maar wat heeft Max nou gedaan om deze titel te krijgen ?????

O jee ik het op een paar OVerstappen hartjes getrapt.
Zo als ik al melde 99% is het niet met me eens.
Het is mijn mening en ik ben verder geen uitleg verschuldigd ik vind wat ik vind en jij vind wat jij vind.
Ik hoop dat Hamilton kampioen wordt en van mij mag Max daar voor zorgen dus op naar de laatste race.
164 super 2.0 V6 turbo
alfa 90 2.0 V6 1985
fiat 500 L 1968

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: F1 2011 -> 2016

di nov 15, 2016 23:49

Hmm... Iemand voor iets uitmaken. Ergens een stelling over innemen. Een mening hebben. Maar niets toelichten/onderbouwen/ verklaren ??? En dan ook nog weten/ melden dat 99% het niet met je eens is ?? :blue_lol: :blue_lol: :moon:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: F1 2011 -> 2016

wo nov 16, 2016 00:03

"De rest reed op oudere banden" zeg je. Volgens mij had Ricciardo ook net vers rubber, en die had al de grootste moeite om daarop van plek 11 naar 8 ofzoiets te komen en werd simpelweg de oren gewassen (water genoeg, dat wel) door Verstappen. Ook Pirelli heeft bevestigd dat de banden het verschil niet maakten, en we mogen met z'n allen toch aannemen dat die er iets meer verstand van hebben dan jij.

Zelfingenomen kwal mag je best vinden. Maar we mogen best verbaasd zijn daarover en vragen waar je dat op baseert, toch? En veronderstellen dat je twee termen door elkaar haalt (zelfingenomen <-> zelfverzekerd) is ook niet zo vergezocht.

Over Hamilton ben ik het met je eens, die mag van mij ook kampioen worden, veruit de betere coureur van de twee titelkandidaten naar mijn idee. Ik zal even uitleggen waarom ik dat vind: zodra Hamilton voorop rijdt, kachelt Rosberg er meestal gewoon achteraan, i.p.v. zijn best te doen om hem in te halen. Als hij hem al bij kan houden (wat afgelopen zondag ook niet echt wou lukken, 11 seconden achterstand oplopen in die laatste 16 ronden, of hoeveel was het, na de laatste safetycar-situatie, is nogal wat).
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Graduate86
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 996
Lid geworden op: za sep 21, 2013 09:08
Locatie: Appingedam

Re: F1 2011 -> 2016

wo nov 16, 2016 08:58

Hmm... Iemand voor iets uitmaken. Ergens een stelling over innemen. Een mening hebben. Maar niets toelichten/onderbouwen/ verklaren ??? En dan ook nog weten/ melden dat 99% het niet met je eens is ?? :blue_lol: :blue_lol: :moon:
Helemaal mee eens. (maar vraag me nou niet waarom ik dat vind. Ik vind dat gewoon, denk ik, volgens mij, misschien, toch?)
Gehad: Giulietta 1.6, 33 1.3S, 33 1.7 IE, 145 1.7 16V,156 1.6 16V, Spider 3.0 V6, GT 1.9 JTD, 155 2.0 TS, GTV 2.0 TS 16V, 156 1,8 TS, 166 2.5 V6,Spider2.0 '99, Nu Spider Graduate 2.0 '86,33 1.4 IE '92, ,159 1750TBI'10, Giulia GT Junior '71, Spider 939 '07

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: F1 2011 -> 2016

wo nov 16, 2016 09:22

Wat "onze" Max ook allemaal teweeg brengt , het is al tijden niet zo druk geweest in dit F1 topic.... 8) :mrgreen:
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: F1 2011 -> 2016

wo nov 16, 2016 09:40

Ik hou van discussie. Meningen vergelijken/toetsen/standpunten uitwisselen. Niet alleen in een F1 topic. Verbreed de horizon en leidt soms tot (voor mij) totaal andere inzichten. Dat vind ik leuk.

Ik heb een sch**thekel aan dat "geroep-toeter": pleur maar een mening in een groep en licht die voorál NIET toe, als er om wordt gevraagd. Bah. Zeg waarom je iets zegt, meteen, of later als om uitleg wordt gevraagd. Of hou je mond.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: F1 2011 -> 2016

wo nov 16, 2016 10:21

Max heeft wel degelijk een bepaalde arrogantie, maar hadden de beste F1 coureurs dat nou ook niet: Senna & Schumacher.

Het is mooi om te zien dat Ricciardo en Red Bull weer wakker zijn met de komst van Max en dat F1 weer in de lift zit (gedeeltelijk door Max).
Het "ventje" heeft al veel bereikt in korte tijd en hoop ook echt dat hij een keer wereldkampioen wordt.
(hoop alleen wel dat Jos er nog lang bij kan zijn, om Max te beschermen en behoeden dat hij niet zo als Vettel gaat worden....)

Rosberg wordt kampioen of er moet wat geks gebeuren.
En Ferrari wordt volgend jaar weer een drama: italiaanse bende met compleet veerkeerde keuzes en twee wanhopige coureurs.
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: F1 2011 -> 2016

wo nov 16, 2016 23:52

Die arrogantie heb je ook nodig als je wereldkampioen wilt worden. Geen respect (in ieder geval niet op de baan) voor de oude garde die al meerdere keren wereldkampioen geworden zijn, als je niet doorrijdt ga je er gewoon aan. In tegenstelling tot... wie was het ook-al-weer, die wel heel makkelijk aan de kant ging voor Vettel nadat laatstgenoemde teruggevallen was? Die zie ik alleen al daarom geen wereldkampioen worden, tenzij hij per ongeluk een keer in een hele goede auto terecht komt.

Maar arrogant is niet hetzelfde als zelfingenomen. Voorbeeldje: toen Jack Plooij hem vroeg in welke mate het kunde en in welke mate het mazzel was dat hij de auto uit de muur hield, zag je hem echt kijken van 'f*ck wat moet ik hier nu weer op antwoorden' :lol: Da's nou typisch iets waardoor je hem in mijn ogen juist níet zelfingenomen kunt noemen.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Het Forum Café”