Bandenaanpassing midden in het seizoen 2013, ja of nee?

Ja, banden zijn nu te bepalend.
30%
11
Nee, je doet dat niet midden in een seizoen
70%
26
 
Totaal aantal stemmen: 37
Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2014

wo jun 25, 2014 11:09

http://www.formula1.com/news/technical/ ... /1197.html : zo heeft Williams de kloof met MGP gedicht ...
Force India en McLaren zouden het ook moeten kunnen ... Ferrari en Renault mechaniek staat het niet toe ... :?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: F1 2014

wo jun 25, 2014 12:23

Interessant om te lezen dat de bekende turbo wetmatigheden nog steeds gelden.

Renault heeft als eerste turbo ontwikkelaar in de F1 kennelijk veel verleerd.

Blijft technisch toch heel interessant de F1.

Hier nog wat techniek met plaatjes:
http://www.racecar-engineering.com/arti ... explained/

...Integration of the intercooler and other radiators is key but effective cooling without incorporating giant radiators is a major challenge and key performance factor in aerodynamic terms...
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: F1 2014

ma sep 08, 2014 13:10

Stil geworden dit onderwerp ...
Massa (nr 19 hè Ronny ...) doet het beter dan Ferrari ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: F1 2014

ma sep 08, 2014 13:51

Ok,
Even het vuurtje oppoken.
De botsing in België tussen Lewis en Nico was een "normaal" race incident (normaal en incident in één zin???).
Dat Nico twee keer de bocht miste was een Toto Wolff opdracht, als straf voor België. Lewis moest winnen.

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: F1 2014

ma sep 08, 2014 15:18

Dat werd gisteren bij de BBC ook gedacht en zelfs gevraagd aan Dhr. Wolff...

Uiteraard werd dat ontkent , en persoonlijk (hoe verdacht het er ook uitzag) lijkt Nico mij niet echt iemand die zulke team orders accepteert en of zou nakomen...

Het is en blijft wel een echte coureur , en welke coureur wilt nou niet de 1ste plaats behalen/ kampioen worden???!!!


Chapeau voor de inhaalactie van hammie op Massa , en niet te vergeten de rijvaardigheden van Bottas...

En wat vonden jullie van de inhaalacties van Button op Perez en vice versa....

Ik had me dit jaar anders (lees saaier) voorgesteld , maar zoveel acties als de laatste tijd , heb ik al in jaren niet gezien... :thumbs: :P :P :P
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: F1 2014

ma sep 08, 2014 15:40

Ricciardo heeft ook een leuke inhaalrace gemaakt.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: F1 2014

ma sep 08, 2014 17:44

Idd helemaal vergeten... Die heeft wel laten zien wat hij kan sinds zijn overstap van T.R naar R.B...
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: F1 2014

di sep 09, 2014 07:15

Ok,
Even het vuurtje oppoken.
De botsing in België tussen Lewis en Nico was een "normaal" race incident (normaal en incident in één zin???).
Dat Nico twee keer de bocht miste was een Toto Wolff opdracht, als straf voor België. Lewis moest winnen.
Ik vind het wel sneu voor Rosberg. Normaal gesproken is Hamilton de agressievere bij hun onderlinge duels. We hebben al een paar keer meegemaakt dat Rosberg van z'n gas af moest om een aanrijding te voorkomen. Ik durf hem wel aan: Rosberg is degene aan wie het te danken is dat het tot nu toe steeds goed is gegaan. Nu gaat het een keer mis en krijgt Rosberg tegelijk de hele wereld over zich heen, inclusief z'n eigen team leiding. Ondanks dat de wedstrijdleiding het als een normaal race incident zag. Rosberg zat dan misschien fout, maar ik heb me echt verbaast over hoe fel er werd gereageerd. En dan wordt er vanuit het team gezegd dat je niet in ronde twee al met het mes tussen de tanden moet rijden. Sorry? Even vergeten hoe belangrijk je positie in het begin van de wedstrijd is? Ik vind dat echt een kul argument.

Over het missen van de chicane, we zullen het nooit zeker weten maar het heeft er alle schijn van dat dit geen oprecht foutje was. Het juiste, voor Rosberg zeer uitzonderlijke, foutje zonder duidelijke aanleiding, op het juiste moment en met het juiste resultaat. Rosbergs reactie na afloop sprak ook boekdelen. Hij leek bijna wel blij dat hij z'n 'schuld' had kunnen afbetalen. Waar was de teleurstelling van iemand die net door een knullige fout 7 punten van zijn voorsprong om het kampioenschap aan de rechtstreekse concurrent heeft moeten geven?

Voor wat de rest betreft: inderdaad zeer onder de indruk van Bottas en Ricciardo. Beiden absoluut potentiële wereldkampioenen. En jammer van Ferrari, die zowel met de auto als met Raikkonen er dit seizoen volledig naast zitten. Ik was ooit groot fan van Raikkonen en ik had hoge verwachtingen, maar net als kort vóór z'n vertrek mist hij compleet het vuur. Beetje een grijze muis geworden in het veld...
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: F1 2014

di sep 09, 2014 10:23

Ok,
Even het vuurtje oppoken.
De botsing in België tussen Lewis en Nico was een "normaal" race incident (normaal en incident in één zin???).
Dat Nico twee keer de bocht miste was een Toto Wolff opdracht, als straf voor België. Lewis moest winnen.
Ik vind het wel sneu voor Rosberg. Normaal gesproken is Hamilton de agressievere bij hun onderlinge duels. We hebben al een paar keer meegemaakt dat Rosberg van z'n gas af moest om een aanrijding te voorkomen. Ik durf hem wel aan: Rosberg is degene aan wie het te danken is dat het tot nu toe steeds goed is gegaan. Nu gaat het een keer mis en krijgt Rosberg tegelijk de hele wereld over zich heen, inclusief z'n eigen team leiding. Ondanks dat de wedstrijdleiding het als een normaal race incident zag. Rosberg zat dan misschien fout, maar ik heb me echt verbaast over hoe fel er werd gereageerd. En dan wordt er vanuit het team gezegd dat je niet in ronde twee al met het mes tussen de tanden moet rijden. Sorry? Even vergeten hoe belangrijk je positie in het begin van de wedstrijd is? Ik vind dat echt een kul argument...
Kijk, hier verwoord je exact hoe ik erover denk.
Over het missen van de chicane, we zullen het nooit zeker weten maar het heeft er alle schijn van dat dit geen oprecht foutje was. Het juiste, voor Rosberg zeer uitzonderlijke, foutje zonder duidelijke aanleiding, op het juiste moment en met het juiste resultaat. Rosbergs reactie na afloop sprak ook boekdelen. Hij leek bijna wel blij dat hij z'n 'schuld' had kunnen afbetalen. Waar was de teleurstelling van iemand die net door een knullige fout 7 punten van zijn voorsprong om het kampioenschap aan de rechtstreekse concurrent heeft moeten geven?
En hier weer.

Hoeveel andere coureurs hebben dezelfde fout gemaakt tijdens de wedstrijd?
En wie deed dat twee keer?

Nog een theorie van mij.
Rosberg is een hele lieve, leuke jongen die graag door iedereen aardig gevonden wil worden.
Ik ben een super groot fan van hem juist omdat ie geen ster allures heeft. Maar hij heeft zeker ook het charisma van Daniel Ricciardo niet (en zeker niet de ster allures en charisma van een Hamilton). Zijn vader was volgens mij een stuk harder.

Het onterechte uitfluiten en boegeroep in België heeft hem geen goed gedaan. Waarschijnlijk was dat voor hem nog pijnlijker dan de straf van Totto.

Ok, Hamilton is waarschijnlijk de betere racer, Rosberg de bedachtzaamste (waar hebben we dat eerder gezien?).

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: F1 2014

di sep 09, 2014 11:53

En jammer van Ferrari, die zowel met de auto als met Raikkonen er dit seizoen volledig naast zitten. Ik was ooit groot fan van Raikkonen en ik had hoge verwachtingen, maar net als kort vóór z'n vertrek mist hij compleet het vuur. Beetje een grijze muis geworden in het veld...
Hij niet alleen, Vettel wordt dit jaar ook steeds weer om z'n oren gereden door Ricciardo. En Schumacher een paar jaar geleden ook door Rosberg. Hoe kan dat toch steeds? Als het even niet gaat zoals het moet gaan wordt het vuurtje geblust bij een (ex-)wereldkampioen?
Behalve bij Alonso lijkt wel, die kan in de meest onmogelijk auto nog leuke dingen laten zien.
Button hangt er een beetje tussenin, die doet gewoon wat de auto kan, maar niet bovengemiddeld.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: F1 2014

di sep 09, 2014 22:10

Nog een theorie van mij.
Rosberg is een hele lieve, leuke jongen die graag door iedereen aardig gevonden wil worden.
Ik ben een super groot fan van hem juist omdat ie geen ster allures heeft. Maar hij heeft zeker ook het charisma van Daniel Ricciardo niet (en zeker niet de ster allures en charisma van een Hamilton). Zijn vader was volgens mij een stuk harder.

Het onterechte uitfluiten en boegeroep in België heeft hem geen goed gedaan. Waarschijnlijk was dat voor hem nog pijnlijker dan de straf van Totto.

Ok, Hamilton is waarschijnlijk de betere racer, Rosberg de bedachtzaamste (waar hebben we dat eerder gezien?).
Volgens mij sla je de spijker op z'n kop. On all accounts. Samen met Button duidelijk de sympathiekste van het veld.
Ik heb me zelfs zitten afvragen of het 'foutje' een zelfopgelegd goedmakertje geweest kon zijn. Hoe waarschijnlijk het is weet ik niet, maar ik zou het niet willen uitsluiten.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: F1 2014

di sep 09, 2014 22:15

En jammer van Ferrari, die zowel met de auto als met Raikkonen er dit seizoen volledig naast zitten. Ik was ooit groot fan van Raikkonen en ik had hoge verwachtingen, maar net als kort vóór z'n vertrek mist hij compleet het vuur. Beetje een grijze muis geworden in het veld...
Hij niet alleen, Vettel wordt dit jaar ook steeds weer om z'n oren gereden door Ricciardo. En Schumacher een paar jaar geleden ook door Rosberg. Hoe kan dat toch steeds? Als het even niet gaat zoals het moet gaan wordt het vuurtje geblust bij een (ex-)wereldkampioen?
Goed punt. Misschien heeft het ermee te maken dat ze het hoogste al hebben bereikt en dat alles wat minder is daarom niet meer zo interessant is?
Behalve bij Alonso lijkt wel, die kan in de meest onmogelijk auto nog leuke dingen laten zien.
Button hangt er een beetje tussenin, die doet gewoon wat de auto kan, maar niet bovengemiddeld.
Precies, daarom ben ik absoluut een Alonsofan. Wat Button betreft, die heeft voor en zelfs tijdens zijn succesperiode niet anders gereden dan nu. Hij kan geweldig sturen, maar hij mist het killerinstinct.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

J..
Junior Member
Junior Member
Berichten: 89
Lid geworden op: vr mei 07, 2010 17:07
Locatie: Haarlemmermeer

Re: F1 2014

wo sep 10, 2014 19:34

De actie van Rosberg was geen fout, of het had iig alle schijn tegen. Persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van Rosberg dan van Hamilton, met name door de manier waarop hij zich profileert in de media. Qua rijstijl ben ik ook van mening dat Rosberg meer kan met een auto dan Hamilton, alleen heeft de laatste een hardere instelling.

Raikonnen was de afgelopen 2 jaar goed bezig met de Lotus, bij Ferrari zit duidelijk een lek dat nog niet boven is. En met de verandering in directie zie ik dat ook niet snel gedicht worden. Dus ook Alonso zal niet het beste kunnen laten zien, al past de huidige setup met bij hem.

Ricciardo is lekker bezig, Vettel heeft een pittige dobber aan hem :-)

Zowel Bottas als Magnussen zijn goed onderweg, daar kunnen we nog meer van verwachten de komende jaren.

Waar ik mij echt mateloos aan erger is het gejank en gezeur van de heren. Niet miepen maar rijden. Zo ook over Rosberg vs Hamilton (of welke teammaten vs elkaar) als er geen duidelijke teamorders zijn dan kunnen er dingen gebeuren die wellicht niet perse wenselijk zijn. Door het volledig overtrokken geregel en gemiep glijd het F1 circus af naar een schrikbarend laag niveau, en kijk ik steeds minder F1.
It's crap that bores the crap out of crap

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: F1 2014

wo sep 10, 2014 23:00

Door het volledig overtrokken geregel en gemiep glijd het F1 circus af naar een schrikbarend laag niveau, en kijk ik steeds minder F1.
Ik vind (en velen vinden dat, volgens mij) het daarom een goede ontwikkeling dat er veel minder straffen worden uitgedeeld de laatste tijd. De rijders durven nu weer het nodige duw en trekwerk aan te gaan (hoewel, trekken gaat misschien wat lastig) en dat ze daarbij af en toe tegelijkertijd hetzelfde stukje asfalt proberen te benutten... tja dat hoort bij het spel.
En ja soms zijn beide auto's van hetzelfde team, dan heb je ff herrie in de tent :mrgreen:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: F1 2014

do sep 11, 2014 08:15

Gewoon smallere voorvleugels opleggen, dan is er minder kans op contact . Om overstuur te bevorderen kan je dan smallere achterbanden verplichten of bredere voorbanden of lagere achtervleugel ... dan zien die auto's er ook wat beter uit .

Massa drong niet aan bij Hamilton, maar wat had hij te winnen ? enkel verliezen : tijd en voorvleugel ... Z'n inhaalaktie op Magnussen daarachter had hij anders wél veel tijd verloren dus daar wel risicootje genomen ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Het Forum Café”