Bandenaanpassing midden in het seizoen 2013, ja of nee?

Ja, banden zijn nu te bepalend.
30%
11
Nee, je doet dat niet midden in een seizoen
70%
26
 
Totaal aantal stemmen: 37
Gebruikersavatar
de alfist
Full Member
Full Member
Berichten: 283
Lid geworden op: za jun 23, 2007 10:28
Locatie: drachtstercompagnie

RE: F1 2012 Duitsland

zo jul 22, 2012 23:40

mooie race eindelijk kon alonso zijn banden tot het eind goed houden
straf voor vetel terecht het was niet alleen bij die inhaal actie maar hij reed heel vaak over dat stuk in de ronden er voor
we zien in hongarije wel weer
164 super 2.0 V6 turbo
alfa 90 2.0 V6 1985
fiat 500 L 1968

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: F1 2012 Duitsland

ma jul 23, 2012 08:24

waanzinnige race, super spannend!!

ik heb een periode gehad dat ik de rece niet meer keek, maar nu zelfs met het mooie weer zat ik binnen (zal nog wel eens een verlengsnoertje + extra TV meenemen naar mijn vriendin, dan kan ik lekker in het zonnetje kijken de volgende keer)
al is de kans dat het weer wederom zo mooi is veel kleiner dan de kans de de F1 de volgende race weer zo spannend is, want wat hebben we dit jaar mooie gevechten gezien!!

wat dacht je van eerste ronde Schumacher, de vele acties vand e saubers (tja, ze starten in het achterveld maar komen beide erg goed naar voren) en zo was er nog zo veel meer te zien!

Vettel gestraft, tja... Twijfel geval, ondanks dat ik sowieso Vettel fouten vind maken (dat gedoe met Hamilton bv) is het natuurlijk ook zo dat Button hem naar buiten duwde... Feit is wel dat er van te voren duidelijk is afgesproken dat met 4 wielen over de lijn een straf zou betekenen (dus hij had zich even moeten inhouden)... Maar waarom niet die beslissing direct in de race??? Zo stom, nu zie je die Vettel op het podium voor niets staan... Maar waarom doet Vettel nou zo dom, hij was een stuk sneller en had Button makkelijk kunnen pakken als hij iets meer rust in zijn donder zou hebben.
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: F1 2012 Duitsland

di jul 24, 2012 11:35

mocht iemand nog twijfelen over of Massa volgend jaar bij Ferrari rijdt...

de cijfers liegen er niet om:

kwalificatie:
Fernando Alonso - Felipe Massa: 10 - 0

Race:
Fernando Alonso - Felipe Massa: 154 - 23
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: F1 2012 Hongarije

di jul 24, 2012 12:32

Het is idd een geweldig seizoen waarin Alonso het met de Ferrari (gelukkig) verrassend goed doet! Dit had ik niet verwacht aan het begin van het seizoen. Nu hopen dat hij het volhoud. Zijn gedachten zijn wel slim over dit seizoen. Hij moet gewoon eindigen voor diegene die direct achter hem staat in het kampioenschap. Dat lukt hem steeds aardig :wink: Gewoon een leuk seizoen waar de echte rijders naar boven komen drijven.

Vettel heeft in mijn ogen de straf zeker verdient, alleen had het in de race moeten gebeuren. Net als het inhalen onder geel in de GP2. die 2 jongens (Palmer & Coletti) hadden een stop & go moeten krijgen ipv 20 seconden straf. Vettel had wel een drive thru mogen hebben. Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat er erg veel na de wedstrijd wordt bekeken.

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: F1 2012 Duitsland

di jul 24, 2012 18:13

mocht iemand nog twijfelen over of Massa volgend jaar bij Ferrari rijdt...

de cijfers liegen er niet om:

kwalificatie:
Fernando Alonso - Felipe Massa: 10 - 0

Race:
Fernando Alonso - Felipe Massa: 154 - 23
Ik twijfel nog altijd : zegt misschien meer hoe goed Alonso is en niet hoe slecht Massa, naast de Alonso in deze bloedvorm verbleekt denk ik 90% van de rijders .
Geluk moet je zelf een handje helpen, maar in qualif had Alonso het voordeel Massa te volgen en zo te zien waar het worstelen was en Ferrari maakte toch wel de fout beide als laatste Q2 in te sturen .
Het minimale contact dat Massa had kostte hem z'n volledige vleugel, er zijn er die met meer contact enkel een flapje kwijtspelen .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: F1 2012 Hongarije

di jul 24, 2012 19:15

Er zijn er meer goed in vorm, neem oud Ferrari coureur kimi... Die heeft tenminste ook verstand en rijdt tactisch erg goed!

Je ziet idd de betere coureurs nu boven drijven met de huidige opzet, vooral race inzicht, behoud van banden en geen domme dingen doen en dus constant rijden...

Nu zie je mannen als Hamilton en Vettel kleine domme fouten maken als ze iets goed te maken hebben. Massa is op 2 races na 1 groot drama (al dan niet ongeluk of door het team), Maldonado heeft tot aan zijn overwinning goed gereden maar zakt nu weg.
Button komt door een diep dal, hoop voor hem dat hij deze stijgende lijn kan behouden. Webber heeft altijd maar de 1/2 van een seizoen goed kunnen zijn. Rosberg is het net niet, Schumacher te veel pech en wil daardoor ook te graag (soort Vettel/Hamilton),
Koba is snel, maar zou nog iets constanter moeten zijn en Hulkenberg geef ik nog voordeel van de twijfel. Rest vd achterhoede is lastig te bepalen...

Maar mannen als Perez, Kimi en di Resta zijn slimme, snelle en vooral constante race-coureurs die met beperkte middelen hoger in het kampioenschap staan dan verwacht.

Dus voor 2013:
Als Schumacher stopt zit di Resta bij MB....
Perez ipv Massa bij Ferrari....
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: F1 2012 Hongarije

di jul 24, 2012 20:09

@BugAlfa
Er is verbleken en er is verbleken natuurlijk. Als Massa ergens rond de 100 punten had gezeten had ik je gelijk gegeven. Maar nu... Ferrari is misschien niet de allersnelste auto van het veld, maar wat scheelt het, top 3 is het toch zeker wel. Het is gewoon een blamage om daarmee nog maar 23 punten bij elkaar gescharreld te hebben. Wel jammer, ik meende even een opleving te zien.

@alfaqv75
Ik ben het met je eens, ik heb het gevoel dat het erg lang geleden is dat er zoveel talent in het F1-veld reed.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: F1 2012 Hongarije

wo jul 25, 2012 14:24

Even als nastoot van de GP Duitsland.

Het feit dat Vettel straf kreeg kan er ook mee te maken hebben dat Red Bull in het visier van de FIA is gekomen.

Na vooral de opmerkingen van Marko over de safety car in Valencia was er vlak voor het weekend in Duitsland tijdens de vrijdagtraining een technisch dispuut.
De Fia man had onderzoek ingesteld naar een engine mapping van Red Bull die onafhankelijk van de gaspedaalstelling de diffuser van extra gassen voorziet.
Dat is dus dit seizoen verboden.
Na uitleg van Renault namen de stewards de beslissing geen actie te ondernemen voor het race weekend.

Echter voor de GP Hongarije is er een technische meeting waar dit punt op de agenda staat.
De overige teams zijn nu ook op de hoogte dus zullen dit punt wel oppakken.
Christian Horner zei nog dat hij alleen met reglementen te maken heeft en dat nergens staat wat de spirit van het reglement zou moeten zijn.
Nou dat is dan ook duidelijk.

Red Bull is zijn speeltje kwijt en zie de resultaten.
Forza Ferrari!
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: F1 2012 Hongarije

wo jul 25, 2012 16:23

met andere woorden, de basis van andere teams is sneller dan die van Red Bull??

Red Bulls is (was) snel door slimme nieuwe dingen te ontwikkelen zoals geblazen diffuser, dubbele diffuser, engine mapping... Allemaal Adrian Newey dingen 8)

zonder dubbel diffuser konden ze vorig jaar ook niet winnen toen het 1 race verboden was :roll:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2992
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: RE: F1 2012 Hongarije

wo jul 25, 2012 17:55

Het feit dat Vettel straf kreeg kan er ook mee te maken hebben dat Red Bull in het visier van de FIA is gekomen.
Denk het niet, hij was gewoon fout op dat moment. Als-ie er nou schuin voor had gezeten i.p.v. er schuin achter toen-ie de baan af stuurde...

@degenen die vinden dat de straf tijdens de race had moeten worden uitgedeeld: de inhaalactie vond plaats in de één na laatste ronde. Wat moesten ze dan doen, de race op pauze zetten zodat-ie bij einde van die ronde/begin laatste ronde nog naar binnen kon, mochten ze idd tot een drive-through of stop'n'go besluiten?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2012 Hongarije

wo jul 25, 2012 18:25

Ik vind het wel vreemd dat Vettel op die gekleurde kerbs geen snelheid verloor of ging schuiven, als ik met de Abarth of 156 in Spa op dat groene tapijtje naast de kerbs uitstuur voel ik direct gripverlies ; daarvoor ligt het er ook dus ofwel is het op Hockenheim niet de correcte materie, ofwel had Vettel veel frissere banden dan Button die zelfs de mindere ondergrond compenseerde .
Ik vind de straf twijfelachtig .

Wat Massa betreft ; ik praat'm niet goed, maar zet naast Alonso iemand waarmee hij wederzijds punten wegkaapt dan is de pilotentitel weer verderaf zoals met Hamilton destijds bij McLaren waar Kimi dankzij een overbodige pitstop van... Massa alsnog de pilotentitel wegkaapte .
Alonso is gewoon top bezig en 't zit'm ook wel mee soms als de omstandigheden zoals in droog/nat qualifying het juiste moment om te rijden bepalen .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: F1 2012 Hongarije

wo jul 25, 2012 19:16

Het feit dat Vettel straf kreeg kan er ook mee te maken hebben dat Red Bull in het visier van de FIA is gekomen.
Denk het niet, hij was gewoon fout op dat moment. Als-ie er nou schuin voor had gezeten i.p.v. er schuin achter toen-ie de baan af stuurde...

@degenen die vinden dat de straf tijdens de race had moeten worden uitgedeeld: de inhaalactie vond plaats in de één na laatste ronde. Wat moesten ze dan doen, de race op pauze zetten zodat-ie bij einde van die ronde/begin laatste ronde nog naar binnen kon, mochten ze idd tot een drive-through of stop'n'go besluiten?
haha, niet aan gedacht idd :lol:
(en drive through mag je ook niet meer in de laatste ronde doen, dus was het idd onmogelijk...)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: F1 2012 Hongarije

wo jul 25, 2012 19:34

Het feit dat Vettel straf kreeg kan er ook mee te maken hebben dat Red Bull in het visier van de FIA is gekomen.
Denk het niet, hij was gewoon fout op dat moment. Als-ie er nou schuin voor had gezeten i.p.v. er schuin achter toen-ie de baan af stuurde...
Klopt. Daarnaast was er vooraf duidelijk gezegd dat de wagens niet met vier wielen aan de verkeerde kant van de streep mochten rijden. Wanneer dan het ene team klaagt dat het andere team precies dát heeft gedaan tijdens het inhalen, moet je wel een heel goed verhaal hebben om er geen consequenties aan te verbinden.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: F1 2012 Hongarije

wo jul 25, 2012 19:41

ik denk dat als vettel button weer voorbij had laten gaan en in de laatste ronde weer button op een legale manier had gepakt, was er niets aan de hand geweest :idea:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 609
Lid geworden op: di jul 18, 2006 20:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer: Website

RE: F1 2012 Hongarije

wo jul 25, 2012 23:30

Dat was inderdaad handiger geweest. Zoals door iemand al gemeld, had hij daarna waarschijnlijk alsnog kunnen inhalen. Overigens mooi dat Button weer voorin zat. Ik hoop dat dat niet eenmalig is.

Terug naar “Het Forum Café”