Ik lees nergens dat dit een dealer is geweest. Was het een dealer, of een specialist, of een universele garage?
Voor een dealer vind ik het geen ongewoon uurtarief, hoewel ik het wel belachelijk vind dat een blaag die leerlingmonteur is anderhalf keer zoveel als een HBOer die 20 jaar ervaring heeft moet kosten, puur omdat z'n baas een duur pand neer wil zetten. Als ik met dit uurtarief bij de klant wordt aangeboden, wordt de afdeling verkoop bij ons hard uitgelachen. Toegegeven, 3 jaar geleden kon dat prima, maar op dit moment zijn de prijzen een stuk lager. Als je ziet dat veel dealers ook het uurtarief behoorlijk naar beneden hebben gegooid en er veel garages failliet zijn gegaan, lijkt me dat deze garagist z'n prijzen ook maar eens meer marktconform moet maken.
Als je zulke tarieven rekent, moet je naar mijn mening ook de uren rekenen die er voor staan of minder, maar nooit meer. Als je wel meer wilt rekenen, moet je dat heel goed motiveren.
Een V6 thermostaat is op de 12klepper een los thermostaatje, zonder huis. Dat is het op de nieuwe 24V volgens mij ook?
Als je 2500 km na je APK ineens blokken vervangen moet hebben, lijkt het me niet meer dan normaal dat er bij de APKkeuring een AC op de achterremmen zou zitten. Dat kan je op je keuringsbewijs nakijken. Indien dat er niet op zit, kan je er bijna van uit gaan dat dat bij de keuring over het hoofd gezien is, of je hebt een stuk gereden met je handrem er nog op nadat je auto gekeurd is.
Als je deze factuur betaalt zonder protest, geef je ze alle redenen om je in de toekomst nog harder met een vork te laten schrijven. Ik zou op z'n minst uitleg vragen waarom er zo ontzettend veel meer tijd geschreven is dan wat er normaal voor deze klusjes staat. Ik zeg niet dat je de factuur niet moet betalen, maar als jij je afvraagt of het wel normaal is, zou je dat toch tenminste ook bij je garage moeten gaan navragen en niet alleen op dit forum.