Pagina 1 van 1

Mel's 1st Alfa : 1980 serie 2 GTV6 3.0 24 Conversie

Geplaatst: zo jan 09, 2011 23:45
door Melvivio
Goedendag Alfa Romeo, & automobiel liefhebbers!

Ik ben Melcher, 22 Jaar, Wonende in Heeze (vlakbij Eindhoven). Sommige van jullie zullen me wel al kennen van gtv6.com, het AR, alfetta-transaxle forum, maar voor diegene die daar niet komen, en het voorstellen op prijs stellen (idd, wel zo netjes), mijn eerste Alfa-Romeo in begin Juni 2010 gekocht!

Ben bezig om scarb lid te worden, Accept giro gaat zsm de deur uit!

Techniek vind ik mooi al sinds dat ik een klein was, en gezien dat de auto hier het dichts bij staat, heb ik besloten hier mijn carriere van te maken. Zodoende ben ik ondertussen Commercieel Bedrijfs Ondernemer voor de autobranche. Dankzij deze studie heb ik redelijk wat ervaring opgedaan sleutel technisch, maar ook schadeherstellend & lakbehandeling. Detailing en prof Pollijsten, krasbehandlingen is een hobby geworden, waar een leuk centje mee bij te verdienen is! Na paar jaar werken en sparen kon ik me iets spannends veroorloven.

Het doel was voor mij m een geschikte project, en plezier auto te vinden, voornamelijk voor de zomer. En deze heb ik gevonden!
Afbeelding
De auto heeft maar 6dagen te koop gestaan en nu ben ik de gelukkige eigenaar van een in mijn ogen heel speciale 1980 Alfa Romeo GTV6 waarvan de motor is vervangen door de 3.0 24v van de 164.
Afbeelding
Deze Alfa speciefiek is dus verre van standaart.
Afbeelding
- op maat gebouwde RVS sportuitlaat zonder katalysatoren Maserati einddemper
- verlaagd onderstel met Koni schokdempers
- Tarox sport remmen (niet de volle 4pots klauwen, alleen schijven)
- Ronal 15" Teledial wielen & originele set (5sts) velgen aanwezig
- Recaro serie II interieur (originele interieur was geel)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat ik er van weet, is dat in 1995 is de Alfa geimporteerd uit Zwitserland. Die man heeft deze auto 3 jaar gehad. De auto is in Zwitserland gespoten en heeft zo goed als geen last van roest gehad. Ookal is het slecht en snel spuitwerk geweest. Momenteel beginnen rond de voor en linker achterruit helaas toch blaasjes te ontstaan.

De eerste tijd ben ik vooral bezig geweest met onderhoud, en begin me nu pas bezig te houden met een voor mij groot project. Namelijk het weer op nieuw werkend maken van de Airconditioning. Ik wil er veel mee rijden, en het is redelijk een hell geweest vorigjaar zomer.

Wat vele willen weten ofcourse, is, Wat doet zo'n apparaat nou? (niet gechipped, wel dikke buizen):
Afbeelding
255,3hp@6813 tpm / 281Nm@5207 tpm is super! :D :D :D

Niet alle foto's zijn super recent! Zodra de auto weer wegdek ziet beloof ik een mooie fotosessie en audio filmpje!
Goed genoege introductie hoop ik zo! mochten jullie meer dingen willen weten, hoor ik het graag!

Groetjes! En tot ziens op een of andere meeting. Ik ga er veel af (nieuwjaars voornemen ;) )

RE: Mel's 1st Alfa : 1980 serie 2 GTV6 3.0 24 Conversie

Geplaatst: ma jan 10, 2011 00:05
door giuliettaevo
Hoi Melcher,

ook welkom hier. :wink:

Groeten Remco

RE: Mel's 1st Alfa : 1980 serie 2 GTV6 3.0 24 Conversie

Geplaatst: ma jan 10, 2011 08:27
door alfaqv75
fantastische wagen zeg, erg gaaf!!!

RE: Mel's 1st Alfa : 1980 serie 2 GTV6 3.0 24 Conversie

Geplaatst: ma jan 10, 2011 09:20
door alfaromeocars
Van harte welkom !!
Mooie bolide !!!

RE: Mel's 1st Alfa : 1980 serie 2 GTV6 3.0 24 Conversie

Geplaatst: ma jan 10, 2011 09:23
door rz
mooie wagen en een hoop pk's! :lol:
alleen de vermogenscurve verloopt toch wel heel raar, misschien zou squadra hier een verbetering in kunnen brengen?

RE: Mel's 1st Alfa : 1980 serie 2 GTV6 3.0 24 Conversie

Geplaatst: ma jan 10, 2011 09:26
door rutgerdow
Erg fraai apparaatje. En met een squadra chippie moet je toch nog wel 10 pk winst kunnen pakken :-)

RE: Mel's 1st Alfa : 1980 serie 2 GTV6 3.0 24 Conversie

Geplaatst: ma jan 10, 2011 09:30
door MartijnGTA
Welkom. En verdomd fraai gebakje heb je daar!

Re: RE: Mel's 1st Alfa : 1980 serie 2 GTV6 3.0 24 Conversie

Geplaatst: ma jan 10, 2011 19:35
door Melvivio
mooie wagen en een hoop pk's! :lol:
alleen de vermogenscurve verloopt toch wel heel raar, misschien zou squadra hier een verbetering in kunnen brengen?
Hey mensen dank je wel voor de lovende reacties dusver!

Over de vermogens run; deze is gedraait bij mij op school. Het dynamische test program is niet altijd even lekker. Er zijn 4 runs gedraait, en geen van alle tot in de toerenbegrenzer (7200tpm) dit durfde ik zelf niet. Het klinkt het of de boel uit mekaar spat dan. Ik trapte dus voortijdig de koppeling in, en weet dus niet zeker of de laatste spike het intrappen van de koppeling is, met gevolg dat de aandrijflijn / bank een zwiep krijgt, of dat het werkelijk vermogen is.

Tevens was er toen oxidatie op een bougie, die ... contact maakte met de bobine. Deze wilde sporadisch uitvallen. Ik verwacht dat dit de dimpel verklaard.

Squadra daar ga ik zeker nog langs, maar de versnellingsbak heeft een prise-as keering die naar de knoppe is. Waarschijnlijk en vermoedelijk zit er daardoor olie op de koppeling. Met gevolg dat de koppeling slipt. De syncro's beginnen al gaarder te worden, dus voordat ik aan meer vermogen begin, heeft de bak priority gekregen.

Ik heb alleen nog nooit een bak revisie gedaan, en nooit een transaxle gedemonteerd. Ik ben er nog een beetje huiverig voor, maar wil er aan beginnen als ik de auto terug heb van airco bedrijf.

RE: Mel's 1st Alfa : 1980 serie 2 GTV6 3.0 24 Conversie

Geplaatst: ma jan 10, 2011 19:41
door Hans33sw
Dan zou ik zelf gewoon een frisse (turbo)bak op de kop tikken en nog fijn wat jaartjes rijden :wink:

RE: Mel's 1st Alfa : 1980 serie 2 GTV6 3.0 24 Conversie

Geplaatst: di jan 11, 2011 15:50
door Melvivio
Jah dat zou een goede mogelijkheid zijn. Ik zal eens gaan marktplaatsen :)

Maar naar mijn weten is mijn schakel mechaniek nog niet omgebouwd (originele bak nog)
Dus moet goed opletten welke bak ik heb. Ook wil ik er zeker niet in gear ratio's op achteruit gaan. Ben zeer tevreden met de bak die ik nu heb.
En zelf maak ik datgene liever wat stuk is, dan dat ik iets monteer wat vermoedelijk goed is, en vervolgens over 1000km even gaar blijkt te zijn als wat ik had.
Maar een reserver hebben is altijd een goed plan.

Ik houd jullie op de hoogte wat er allemaal gaat gebeuren. Met deze auto ben ik verloopig nog niet klaar gok ik :) maar dat is helemaal niet erg :)

RE: Mel's 1st Alfa : 1980 serie 2 GTV6 3.0 24 Conversie

Geplaatst: di jan 11, 2011 19:09
door Lunatic
een lekkere korte bak, beval mij goed :wink:

RE: Mel's 1st Alfa : 1980 serie 2 GTV6 3.0 24 Conversie

Geplaatst: di jan 11, 2011 20:24
door Tymen QV
Welkom wat een super GTV zeg ! =P~

Succes

Tymen

RE: Mel's 1st Alfa : 1980 serie 2 GTV6 3.0 24 Conversie

Geplaatst: di jan 11, 2011 20:26
door Pericoloso
Gave bak hoor!! Maar het kenteken duidt erop dat de auto begin 1995 geïmporteerd is.

RE: Mel's 1st Alfa : 1980 serie 2 GTV6 3.0 24 Conversie

Geplaatst: di jan 11, 2011 20:29
door GTV42.0
Maar wel 1 van de oudste GTV6en die in Nederland rond rijdt, en ik denk zelfs de oudste. :blue_cool:

RE: Mel's 1st Alfa : 1980 serie 2 GTV6 3.0 24 Conversie

Geplaatst: di jan 11, 2011 22:01
door Melvivio
@Pericoloso: Klopt je hebt gelijk, ik heb het fout neer geschreven. Auto is in 95 naar nederland gehaald, 3jaar bij de zelfde eigenaar geweest, en is 98/99 overgekocht door de vorige eigenaar, wie de motor erin heeft laten bouwen.

@Jeroen: Werkelijk? meende op het transaxle register toch nog een paar andere gtv6'en gezien te hebben van 1980? maar die allemaal buiten bedrijf dus. Frapant.