ErwinV6

Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

di dec 21, 2010 23:35

Je hebt Marktplaats publiek en publiek op een Clubforum zoals hier.
De 1e categorie heb ik geen hoge pet van op, echter het lijkt er steeds meer op dat het hier dezelfde kant opgaat.

Ik had een V6 America blok te koop, het draadje is inmiddels zo oud dat ik hem niet eens meer kan vinden.
Als ik me niet vergis heb ik het blok zon 2 jaar geleden te koop gezet.
En.......................ik heb hem 3x verkocht!
Mooi zou je zeggen, nou niet dus :evil:

De 1e was een (Alfa)garagehouder welke er maarliefst 8a9 maand over deed om het blok op te halen en het vervolgens niet deed en ik er klaar mee was.

De 2e was heel duidelijk, hij MOEST hem hebben, niet dus....................na 6 maand nog niet opgehaald.

De 3e was er ook heel duidelijk in, ook hij wilde hem graag hebben, echter wegens goede redenen duurde het ophalen wat langer, maar.............
na 6 maand staat het blok nog hier!

MENSEN..........................Als jullie zeggen iets te kopen haal het dan ook op!!!!!!!!!!

Doodziek word ik van dit soort figuren, ik haal iets uit de verkoop, toon begrip voor allerlei redenen waarom het nog niet opgehaald kan worden
en het boeit ze gewoon niet :evil:
Wat een kl*** mentaliteit zeg!

Zo dat moest ik ff kwijt!

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 00:13

No offence, maare volgens mij ben je gewoon veel te soepel geweest tegen die potentiele kopers als je zo'n motor na 2 jaar nog niet kwijt bent...
Clubleden of niet, ik houd spul dat opgehaald moet worden in de verkoop totdat het daadwerkelijk opgehaald is. Wordt het binnen een redelijke termijn (1 hooguit 2 weken) niet opgehaald dan benader ik bij meerdere belangstellenden automatisch nummer 2 in rij.
En als ik er echt dringend vanaf moet dan gaat het gewoon voor een leuk laag bedrag weg. :)

Enige negatieve ervaring die ik heb met marktplaats lui is dat ze vage, onduidelijke mailtjes sturen met typefouten waar een neanderthaler nog jaloers op wordt, of dat ze een belachelijk laag bod doen en dan ook verwachten dat ze het voor dat bedrag
de volgende dag kunnen ophalen. :roll:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 07:21

Wat ik altijd doe (bij een complete auto) wie het eerst hier staat met geld is de koper.
Met onderdelen ben ik soepeler, gaat het ophalen langer dan +/- 2 weken duren dan doen ze maar een aanbetaling via de bank.

Andersom geldt dat ook, ben ik niet in staat om snel te komen maar wil het wel hebben dan stel ik dat zelf voor om iets aan te betalen.
Kwestie van fatsoen en duidelijke afspraken.

De laatste keer dat ik redelijk wat in de verkoop had merkte ik weinig verschil met marktplaats of forum kopers.
Transaxle loos!

ErwinV6

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 08:46

Klopt ik ben er te makkelijk in geweest, maarja de waarde van het blok is niet iets waar ik echt om zit te springen.
Er was ook geen brand bij maar op een gegeven ogenblik ben je er klaar mee....
Ik zet iets niet voor niets te koop toch?
Het grappige is dat ik zowel de 2e als de 3e koper uitgelegd heb dat ik van de 1e koper baalde en dat begrepen beiden, niet dus......... :lol:

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 08:48

Zo heb je meer van die figuren. Ik heb hier ooit eens n Giuliadeur verkocht, geld is overgemaakt maar de deur nooit opgehaald... :roll:
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

ErwinV6

Re: RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spull

wo dec 22, 2010 08:50

Zo heb je meer van die figuren. Ik heb hier ooit eens n Giuliadeur verkocht, geld is overgemaakt maar de deur nooit opgehaald... :roll:
:lol: Dat is dan wel weer netjes :lol:

Gebruikersavatar
groschl
Full Member
Full Member
Berichten: 403
Lid geworden op: di jul 19, 2005 14:26

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 08:53

Vroeguh was afspraak afspraak maar hoewel er tegenwoordig alleen nog maar over respect wordt gesproken is dat ver te zoeken tegenwoordig.

Al met al is het natuurlijk triest als je iets afspreekt met iemand en dan tevergeefs zit te wachten.
Ik snap zo'n figuren niet, je wilt het toch graag kopen? Reageer dan gewoon niet ipv iemand blij te maken met de verkoop,
Giulietta 1.4 en Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

Gebruikersavatar
marcoloco
Full Member
Full Member
Berichten: 463
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 19:34

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 09:07

Ja daar heb je met marktplaats veel last van,mensen die bieden of iets zeggen te willen kopen en niks meer van zich laten horen. :evil:
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2229
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 09:16

Tegenwoordig lijkt een aanbetaling doen/vragen de enige manier om "echte" afspraken te maken. Een woord is niks waard. (uitzonderingen uitgezonderd, natuurijk.)
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
Erwin83
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: do jul 27, 2006 09:38
Locatie: Nijmegen

Re: RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spull

wo dec 22, 2010 09:30

Ja daar heb je met marktplaats veel last van,mensen die bieden of iets zeggen te willen kopen en niks meer van zich laten horen. :evil:
Vind ik eerlijk gezegd ook het mooie van Marktplaats: je kunt nog eens vrijblijvend een gek bod doen zonder er meteen aan vast te zitten. Kun je als koper nog eens een mooi dealtje scoren (zoals ik met mijn Spider :D )
Als adverteerder heb je daardoor (veel) meer 'traffic' op je advertentie, en kun je ook enigszins pijlen of je product in de smaak valt en of je prijs goed genoeg is.

Verder wel mee eens dat áls je dan eenmaal een afspraak hebt, mensen ook het fatsoen moeten hebben langs te komen en/of het product aan te schaffen.
Mijn laatste ervaring met MP was in dat opzicht ook alles behalve goed (een auto voor een knaak en een rol drop, toch een nieuwe verwachten, niet kopen vanwege de kmstand (stond toch in de advertentie!... :x ), proefrit van een half uur en dan bedenken dat je het geld niet hebt... zucht).
Op een forum (liefhebbers onder elkaar) vind ik dit soort fatsoensnormen eigenlijk vanzelfsprekend...

Maar ja, zet iets op een forum, speurders, tweedehands, etc... en je krijgt wellicht helemaal geen reacties... kiezen of delen...
Rosso Tonale Edizione Speciale (Sep-22)
Ex: Giulia, 916 Spider, 147, Alfasud Sprint QV, 75, 33

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8219
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 09:42

Veel ga ik er niet over vertellen.
Maar ik heb zelfs met marktplaats betere ervaringen dan hier op forum.

Waarom ik dan toch nog spullen aanbied, omdat er gelukkig ook nog fatsoenlijke mensen tussen zitten.
En voor diegene welke zijn afspraken niet nakomt doe ik geen zaken meer mee.

Grootste punt van ergernis is dat men gewoon niets meer van zich laat horen :evil:

Gebruikersavatar
Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 669
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:37
Locatie: Oosterhout
Contacteer: Website

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 09:43

Het is eigenlijk heel simpel, het is pas verkocht als jij je geld hebt en het product weg is.

Alle verhalen zijn leuk maar heb je niets aan, je bent nu een verkoper en wil ten alle tijden vrij zijn met je handel.

Wie het eerst komt..................
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

Gebruikersavatar
ericj
Full Member
Full Member
Berichten: 400
Lid geworden op: za feb 04, 2006 15:42
Locatie: Den Haag

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 10:18

Vertrouwen is goed, een aanbetaling is beter.

---
Eric

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 10:20

tja, zo heb ik hier op het forum ook een keer gehad dat ik een VPB wou kopen voor de 33, en de verkoper doodleuk 2 weken niks van zich laat horen, vervolgens probeer ik de zaak rond te krijgen, weer 4 weken geen gehoor...

het is tegenwoordig inderdaad vaak slecht gesteld met de algemene omgangsvormen op internet... (die jeugd van tegenwoordig :lol: )

Gebruikersavatar
Trenta3
Guru
Guru
Berichten: 1521
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:39
Locatie: Dendermonde

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 13:22

ik had hier een topic geopend dat ik een brulpijp zocht voor mijn Spider, er wordt er mij èèn aangeboden ik pb mijn gegevens die persoon ook, voor de brulpijp op te sturen...
nu hoor ik totaal niks meer van die persoon [-(
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Terug naar “Het Forum Café”