friso
Newbie
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 19:50
Locatie: LEIDERDORP

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

do dec 23, 2010 20:23

Zo was mijn garage ook enige tijd een opslag voor onderdelen van een 33 en het was allemaal verkocht NOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Uiteindelijk alles in de bak gestopt jammer dan.
p.s. was geen M.P. maar van hier.
33 1,5 typ 2 op aardgas
33 1,7 ie sw elek. 4x4
alfa 90 2.0i v6
alfa 146 1,8
non alfa
ford courier op aardgas
volvo 240 estate super polar op aardgas (ital. import )

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spull

do dec 23, 2010 20:33

ik had hier een topic geopend dat ik een brulpijp zocht voor mijn Spider, er wordt er mij èèn aangeboden ik pb mijn gegevens die persoon ook, voor de brulpijp op te sturen...
nu hoor ik totaal niks meer van die persoon [-(
Hey Tom, brulpijpje kost toch zoveel niet nieuw?
Wil desnoods er met twee één bestellen, drukt het de verzendkosten :wink:

ErwinV6

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 29, 2010 12:55

Het ongelooflijke is toch gebeurd!
Het V6 blok is vanochtend alsnog opgehaald door de 3e koper, waarvoor hulde =D>
Na 2 jaar is hij weg......
:lol:

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spull

wo dec 29, 2010 14:19

Het ongelooflijke is toch gebeurd!
Het V6 blok is vanochtend alsnog opgehaald door de 3e koper, waarvoor hulde =D>
Na 2 jaar is hij weg......
:lol:
3 e koper? Dus toch 3 x verkocht... :wink:

Felies !!!
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

ErwinV6

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 29, 2010 14:34

Zo zou je het kunnen noemen Arjen :lol:
Helaas maar 1x opgehaald en 1x betaald! :cry:
Maarja wanneer iets verkocht is, denken mensen kennelijk nogal anders over..........

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 29, 2010 17:38

Dit is helaas inderdaad de mentaliteit op het internet.
Ook hier op het forum zijn mensen die zo zijn,en OOK gerespecteerde leden hebben er ene handje van hoor.
Ik zal geen namen noemen trouwens...
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
ToonQVp4
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 20:01
Locatie: Oost Souburg (Zeeland)

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 29, 2010 18:30

Waarschijnlijk zal ik zelf ook wel eens de fout gemaakt hebben om iets toe te zeggen en vervolgens nooit meer van me heb laten horen :oops: ,maar nu ondervindt ik zelf hoe vervelend dit is.er ligt hier al 4 maanden een set bumpers te wachten op iemand van dit forum heb al 2x telefonisch contact gehad en meerdere PBS verstuurd ,steeds de toezegging gehad dat het goed komt,nou niet dus ik ben er helemaal klaar mee.ik bewaar ze nu nog liever zelf voor het geval dat ik mischien ooit weer eens een 33 koop waar ze dn weer op gaan.
156 sw 2001 facelift 2004 parelmoer wit




gehad:33 1.7 16v QV permanent 4.(2wd :( )'93 :(
2x33 1.4 imola '93
1.7 16v QV '91
Spider 2.0 ts '97

non alfa:

Volvo 850 estate 2.0 '95 dagelijks voor m'n vriendin

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

do dec 30, 2010 08:35

Ach zo heb ik ooit in goed vertrouwen eens een Sparco kuipstoel mee gegeven aan iemand die deze bij een ander zou gaan omruilen voor een andere kleur.
Is een jaar of 3 geleden, niet meer te bereiken via PB, telefoon nummer wordt niet meer opgenomen en plaatst ook niets meer op het forum.
En zo ook eens instructieboekje opgestuurd van een 155 in ruil voor chocoladeletter (was rond sinterklaas) voor onze receptioniste (die moest er mee naar de post) ook nooit meer gezien. Kleine moeite denk je dan toch.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
arjz1300
Full Member
Full Member
Berichten: 421
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 19:49

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

do dec 30, 2010 19:24

Slechte ervaringen hebben we allemaal wel, denk ik.
Ik heb ooit eens gereageert op een adv van een 75 v6 3.0. Rood.Prima konditie enz.
Verkoper gesproken, afspraak gemaakt voor zaterdagochtend.
aldaa aangekomen, van Brabant naar, ergens in de Flevopolder.
Daar aangekomen stond de 75 voor dedeur. Op het eerste gezicht een prima auto. Vrouw enthousiast, want hij was voor haar!
Op het moment dat ik op de bel wilden drukken, gaat de deur open en komt er een jonge man naar buiten, die roept: Te laat, hij is verkocht!
Een of ander lul verhaal van de verkoper, dat de man vrijadagavond gebeld had, dat ie mij niet kon bereiken enz.
Wij zwaar teleurgesteld naar huis.

Wat gebeurt er een week later?
Verkoper van de 75 beld (had het nummer ineens gevonden) en vroeg of we nog geinterreert waren in de 75. De koper had afgehaakt want hij kreeg geen geld van zn vader. "Nee jongen, al was het de laatste en ook nog voor nop!"

Daarna in de reguliere handel maar een 155 v6 gekocht, ook rood.

Gebruikersavatar
jan-willem
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 16:45
Contacteer: Website

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

do dec 30, 2010 22:59

Over de koop en verkoop mentaliteit moet mij nog veel van het hart........Op dit en andere forums heb ik genoeg meegemaakt om een boek te kunnen vullen.

Ik heb veel personen gezien en ook veel onderdelen en alfa's verkocht, zei het puur hobbymatig. En dat kan ook in meer dan 20 jaar.

De tijd is naar mijn mening en huidige ervaring sterk aan het veranderen, en het internet ( hoe mooi dit medium ook is ) werkt daar aardig aan mee. :cry:

Ik heb het nog nooit zo mee gemaakt als een paar jaar terug. dit is de enige van de vele ervaringen die ik met jullie wil delen...( de SCARB staat hier los van )


Destijds wilde ik een 155 v6 verkopen, die net gespoten was en opgebouwd is met nieuwe onderdelen, voor een schamele prijs......( kostprijs )
Bellers waren er zat, en afspraken werden gemaakt......als eerste belde mij de oude eigenaar waarvan ik deze gekocht had, hij had intresse.
Ik ga geen namen noemen, want dan verlaag ik mij tot zijn nivau, dus noem ik hem maar even meneer X. meneer X komt na het maken van een
afspraak kijken en had bijzonder veel intresse, nou prachtig toch, zou je denken.

X, moest het nog even met zijn ega overleggen.....nou ja, en beetje vreemd vond ik het wel, maar ach wat maakt het uit. X wilde hem perse hebben, hij kende de 155
Op woensdag zou hij bellen, dan had hij het met zijn ega overlegd ( 4 dagen had hij de tijd gehad). X beld op woensdagavond, en wat schetst mijn verbazing, X was er nog niet uit :?: :?: :?:
Ik heb toen verteld dat er meer gegadigden waren, en dat ik lang genoeg gewacht had. X was hoogst verbolgen over deze mededeling.
Donderdag kwam de tweede koper, betaalde, en de 155 verwisselde van eigenaar.

waar ging het fout, en wat schort er aan de mentaliteit

De gedachten van meneer X waren dusdanig verzuurt, dat deze ervoor gezorgd heeft dat ik geen toegang meer had tot bepaalde forums, zodat
ik de overgebleven onderdelen niet kon slijten, en een ander er blij mee kon maken. meneer X was een van de Mod. van het bedoelde forum ( en heeft gelukkig niets met de Scarb te maken )
Met mail en PB wisselingen met de Mod. met verloop en opvattingen leverde niets op.

Het moraal van het hele verhaal is eigenlijk, soms is het moraal ver te zoeken, en niemand is heilig.


eens zal ik met hem praten....ik heb de tijd
Laatst gewijzigd door jan-willem op do dec 30, 2010 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Non commettere errori tra la mia personalità e il mio atteggiamento .
La mia personalità è quello che sono , e la mia houdng dipende da chi sei .

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

do dec 30, 2010 23:42

Nou dan heb ik ook een verhaal dat het ook andersom voorkomt!

Ik wilde een paar velgen van een bekend forummer overnemen maar het vervoer komt niet van de grond van NH naar ZLimburg is nogal een afstand.

Diverse voorstellen gedaan maar het lukte/paste niet.

Uit eindelijk na 2 maanden een oplossing gevonden ze zouden meegenomen worden naar A'dam Prima toch.
Op een gegeven moment krijg ik een mailtje waarom het geld nog niet overgemaakt was.
Een mailtje met een toon die mij niet aanstond.
Vanwege de overgang van Fortis naar ABN (mij opgedrongen door de overheid) werkte mijn telebankieren niet.
Dus het duurde wat langer.
Maar daar was geen begrip voor en meneer vond het belachelijk dat het geld er nog niet opstond.
Ik betaal pas als het spul onderweg is of bijna onderweg is ga niet 2 maanden vooruit betalen toch.

Affijn ik was er klaar mee.
Dus heb hem maar verteld dat ie de velgen maar moest houden als je zo'n toon aanslaat ben je bij mij aan het verkeerde adres.
Ik koop veel via marktplaats en dit forum en kom altijd mijn afspraken na.
Ik hoop hierdoor een goede naam te behouden.

Maar goed deze forummer doet dus geen "zaken"met mensen zoals ik die zijn afspraken niet nakomen.
Nou dan maar niet.

Vond het wel jammer want nu rijd ik weer met mijn oude winterbanden onder de Alfetta!
Maar er komt wel weer wat anders langs.

Zo zie maar weer ook de verkoper kan een deal verpesten.
Als ik hem tegen kom wat er wel in zit dan praat ik het graag met hem uit.

Ook dit helpt misschien weer een beetje.

gr Jan

web

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

vr dec 31, 2010 03:15

Sja... zo heb ik ooit via een merkenclub (ik zal het merk niet noemen) een auto verkocht.

Een 21 jaar oud exemplaar, doch roestvrij, prima lopend, geen hoge kilometerstand, halfleer, 16 inch en nieuwe veren... dat alles voor de somma van maar liefst 500 euro. Clubprijsje, allang leuk als er een liefhebber mee doorging, dat idee. Met een vers uitlaatje door de keuring te halen, verder prima mee te rijden en van meer dan 1m afstand nog heel netjes ook. Kon je voor dat geld echt geen buil aan vallen.

De koper keek echter totaal niet naar de auto en niet naar alles wat ik hem aan beschadigingen en mankementjes aanwees. Hij bleef op een afstandje staan en was veel te druk met z'n buurman in gesprek, die als tweede chauffeur mee was. Dat kun je elke dag denk ik dan, maarja. Na enige tijd gaf ik het op, en zijn we maar naar het postkantoor gegaan...

Vervolgens word ik achteraf opeens aan de schandpaal genageld als oplichter, en tot en met het laatste krasje is alles wat er mankeerde op het forum uitgespeld. Ook dingen die pertinent niet waar waren, of zeer zwaar opgeblazen... maar wie geloof je als er zo'n verhaal op het forum komt? Juist, de koper... Dat het grootste deel van wat er mankeerde zelfs al eerlijk in de advertentie stond, en ik de rest er mondeling bij vertelde, was opeens vergeten.

Elk aanbod om te komen kijken wat er aan de hand was, en om een oplossing te zoeken (ik had de wagen zelfs wel terug willen kopen om van het gezeur af te zijn) werd totaal niet op gereageerd, e-mails niet, PB's niet, publiekelijk niet, geen letter. Maar wel doorgaan met mij en de auto aan de schandpaal nagelen...!!

Naderhand vielen de puzzelstukjes langzaam in elkaar. Om diverse redenen werd duidelijk, dat het hem vooral om de velgen en wat andere accessoires te doen was. Hij had een reden nodig om een vrij net exemplaar toch direct te strippen zonder ZELF gezichtsverlies te lijden (hij had tenslotte de wagen gekocht met mooie woorden dat hij 'm op ging knappen). Daarom dat grenzeloze afkraken, maar met geen enkele interesse in een oplossing...

Maar dat ging dus wel ten koste van mij. Oftewel, ik ging van gerespecteerd techneut opeens (bij ongeveer de helft van de club - je kreeg twee kampen...) naar "onbetrouwbaar figuur" en heb daarvoor bedankt. Lidmaatschap opgezegd en alle schepen met dat merklogo achter me verbrand. Hobby moet tenslotte leuk blijven, en bij die club was de lol er wel tot in lengte van jaren af geweest, mede omdat zelfs het bestuur zich ermee ging bemoeien. Typisch geval van "cut your losses and move on".

Wat me erg tegengevallen is, is dat maar weinigen zagen hoe onredelijk deze koper was. Niet kijken, niet lezen, wel achteraf de verkoper aan de schandpaal nagelen, maar weer niet met hemzelf contact opnemen en zelfs niet reageren op zijn pogingen om het op te lossen... zucht... ik zie werkelijk niet hoe ik dit had kunnen voorkomen. Behalve door te vertikken de auto te verkopen aan iemand die niet goed kijkt wat hij koopt. Maar da's toch van de gekke?

Kijk... juridisch zit ik goed... koper heeft niet voldaan aan z'n onderzoeksplicht en weigert elke vorm van oplossing, simpel zat. Maar daarmee heb je je goede naam op een clubforum nog niet terug...

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spull

vr dec 31, 2010 10:59

Probeer maar :

Zet een fictieve Mercedes op MP bijvoorbeeld : Mercedes W123 0f W124 diesel van voor 1986 ,GSM nummer erbij FEEST :!:



Werkt trouwens ook gewoon met een Alfa 156 Diesel...
Tot bedreigen toe?? :shock:

Markfa
Member
Member
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 18:32
Locatie: Delft

Re: RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spull

vr dec 31, 2010 11:32

Probeer maar :

Zet een fictieve Mercedes op MP bijvoorbeeld : Mercedes W123 0f W124 diesel van voor 1986 ,GSM nummer erbij FEEST :!:



Werkt trouwens ook gewoon met een Alfa 156 Diesel...
Tot bedreigen toe?? :shock:
Ik verkocht begin dit jaar een VW T3 diesel. Nou, dat was een feestje. Bus staat voor 3500 te koop, jaar eerder gekocht voor 3200 euro, 300 euro marge voor afdingen.
Eerste telefoontje:
'jo, ik wil auto kijken nu.'
Nu gaat niet helemaal lukken meneer, auto staat niet op mijn adres, afspraak maken voor woensdagmiddag?
Nu komt mij beter uit, kan het echt niet?
Nee, gaat mij echt niet lukken. Maar eventueel kan ik morgenmiddag wel wat regelen.
Oke, zie je morgen middag

Adres gegeven en zo. Vervolgens geregeld dat een paar mede-eigenaren de bus in de ochtend gingen schoonmaken (was tamelijk vies), krijg ik in de loop van de ochtend een telefoontje.

Jo, ik heb bus gezien
Maar u zou toch vanmiddag komen?
Bus is heel slecht en interieur is ook lelijk.
Oke, naja, dan zoekt u toch maar weer verder.
Jo, weetje, ik geef 1000 euro.
Nou meneer, zoekt u nu maar lekker verder naar een goede bus voor 1000 euro, dan ga ik m'n inmiddels vrije middag wat nuttigs doen.
Ja, weetje, jij gaat bus nooit verkopen met nieuwe wetgeving.
Nieuwe wetgeving? Kleine kans dat ik daar niets vanaf weet.
Ja, ik heb gehoord. Jij kan bus niet meer verkopen volgend jaar. Als iemand jou bus koopt moet koper wel belasting betalen

Vervolgens een discussie gehad dat de beste man zijn bronnen maar moest gaan verifiëren en nogmaals gezegd dat hij verder mocht gaan zoeken met z'n 1000 euro.

Ben na het telefoontje doorgereden naar de bus waar m'n vrienden nog aan het schoonmaken waren.
De opmerking zei wel genoeg over de verkoper: 'Jo, als Alibaba die bus had gekocht zagen we hem binnenkort terug op tv opgeblazen in een hotteltje'

Los van het gesuggereerde vooroordeel uit de laatste regel zijn dit soort 'kopers' echt heel arelax. Je bent samen met 2 anderen minstens een halve dag kwijt aan.....niks. [/i]
Fiat 126 1974, Fiat 126 2000 - uit de vaart, Fiat 900E 1982 - uit de vaart

Gebruikersavatar
perro
Full Member
Full Member
Berichten: 320
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 20:47

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

vr dec 31, 2010 11:48

Zo he de sfeer wordt hier en daar grimmig en de messen worden geslepen. Ik denk dat we allemaal wel eens in zulke situaties geweest zijn of als koper of als verkoper. Ik denk dat je er zelf ook wat aan kan doen. Ik ben ook met ietwat schade en schande wijzer geworden. Het gaat er vaak om dat verwachtingen of voornemens van koper of verkoper niet uitgesproken worden aan elkaar en dat de wederpartij daarom DENKT dat de ander precies dezelfde bedoelingen heeft. Spreek dus gewoon uit wat je verwacht en wat je wilt. (Ik begin nu een soort relatietherapeut te lijken).
Zegt de een dat hij nog wel van zich laat horen, zeg dan dat je bv. tot uiterlijk de volgende dag 10.00 op zijn bericht zal wachten en vraag hem ook voor die tijd te laten horen als hij niet tot koop over gaat. Dat is voor beiden dan duidelijk. Meldt zich in die tussentijd een andere koper dan kun je ook tegen die persoon zeggen dat je hem uiterlijk de volgende dag om 10.00 zal laten weten of het object nog te koop is. Geeft die persoon ook een betrouwbare indruk want die weet dan dat hij met jou ook zo'n soort afspraak kan maken.
Geld maakt niet gelukkig, een Supertje wel.
Een Fiat 600 Abarth trouwens ook.

Terug naar “Het Forum Café”