Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

ma mei 24, 2010 20:34

Ieder zijn partij, zullen we maar zeggen.


:lol:
Laatst gewijzigd door Yvo op di mei 25, 2010 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
marcoloco
Full Member
Full Member
Berichten: 463
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 19:34

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

ma mei 24, 2010 20:48

[Mod-edit: reactie verwijderd. Hou het een beetje netjes svp]
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

ma mei 24, 2010 21:00

Dat Wilders van alles en nog wat te melden heeft over de Islam moet hij zelf weten, het is immers een vrij land. Het is aan mij en iedere andere kiezer om het daar mee eens te zijn of niet. Wat ik naar vind aan Wilders is dat hij zich met zijn partij voornamelijk op één issue richt, met een sterk gepolariseerde mening waar veel mensen zich gemakkelijk achter scharen, waarbij hij een hele hoop (veel belangrijkere!) zaken een heel stuk minder grondig bekijkt en/of doorrekent. Een flink deel van 'zijn' publiek zal waarschijnlijk ook niet de moeite nemen om het totaalplaatje van Wilders' programma goed te overwegen voordat ze straks het vakje achter zijn naam aankruisen :x
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2229
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

ma mei 24, 2010 21:04

Voor dit soort discussies is er toch allang een forum??

Ik surf weer lekker naar Alfa gerelateerde topics.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

ma mei 24, 2010 21:09

Juist. Een ander goed voorbeeld is het geld dat naar Griekenland moet. Wilders brengt dat alsof het liefdadigheid is, maar daar gaat het helemaal niet over. We doen dat niet om de Grieken te helpen, maar om onszelf te helpen. We hebben ons in de EU nou eenmaal economisch verbonden aan Griekenland, door samen dezelfde valuta te gaan gebruiken. Als Griekenland onderuit zou gaan, levert dat ook bij ons grote problemen op. Waarom zou anders ook het IMF bijspringen? Dat is toch ook geen liefdadigheidsinstelling?
Daar is dan ook wel iets vreemds mee aan de hand. Zo wordt er verklaard dat Griekenland aan ons 5% rente verschuldigd is over deze lening, terwijl wij daar slechts 2% rente over betalen. Ons Ministerie van Financiën rekent zich rijk terwijl de lening als achtergesteld wordt verpand; het is gewoon speculeren met geleend geld en het zit er dik in dat dit geld niet terug gaat komen.
Het is niet speculeren, het is een financiële ramp proberen te voorkomen. Ik zal zeker niet ontkennen dat het twijfelachtig is wat we van dat geld terug zullen zien. Sterker nog, wie dat wel doet kan je eigenlijk niet serieus nemen. Maar wanneer we niets zouden doen, hangt ons mogelijk een nog veel grotere schadepost boven het hoofd dan het geld wat nu naar Griekenland gaat.
Je kan natuurlijk van mening verschillen over de ernst van het risico en over de beste oplossing voor het probleem, maar om te gaan doen alsof het zomaar een cadeautje is zoals Wilders doet, slaat gewoon nergens op. De kern is dat we het doen om onze economische situatie zo gezond mogelijk te houden.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

ma mei 24, 2010 21:20

In mijn ogen heeft Wilders heeft gewoon een troef waar andere partijen (terecht) niet aan durven wagen. Hij heeft een "zondebok" waar hij (en helaas een bepaalde groep van de bevolking) maar wat graag tegenaan trappen. Kijk ik ga niet zeggen dat het in ons landje o zo goed geregeld is, maar het is te simpel om te zeggen dat ze dan maar gewoon moeten opdonderen. Wij leven gelukkig in een welvarend land, maar wij zijn ook welvarend geworden ten koste van anderen. Sterker nog, wij hebben deze mensen die niet in Nederland geboren zijn hard nodig om onze vergrijzing op te vangen.

Ik weet dat ik idealistisch klink, maar ik heb vaak het idee dat wij vergeten hoe goed wij het eigenlijk hebben. Ik vind dat we ons wat minder als het kind moeten gaan gedragen dat al het mooie speelgoed heeft, maar niet wil delen. .... ah merde daar gaat mijn bloeddruk weer :wink:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

ma mei 24, 2010 22:03

Dit is toch een ALFA forum????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????? :cry:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4154
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

ma mei 24, 2010 22:52

Dit is toch een ALFA forum????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????? :cry:
JA, EN?

Kijk je toch even de andere kant op.
Je hoeft het niet te lezen, het is immers het café.

[Mod-edit: op de persoon spelen is nergens voor nodig, deel van de tekst verwijderd]

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

ma mei 24, 2010 22:54

Dit is toch een ALFA forum????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????? :cry:
En wel het café gedeelte. ;) Zo staan hier F1 gerelateerde onderwerpen, mensen die aankondigen dat ze gaan stoppen met posten zodra ze 2000 postings hebben, een Moto GP topic en volgens mij heb ik ook eens een moppentopic voorbij zien waaien. Allen niet Alfa Romeo gerelateerd. Waarom zou een topic als deze, wat ons allemaal aan gaat, niet besproken kunnen worden? Tenslotte staat het autorijden ook onder de aandacht dus het is ook nog eens autogerelateerd. Kan prima lijkt mij buiten het feit dat als dergelijke topics als deze niet gewenst zijn, het moderaile optreed en het topic sluit/verwijdert. Gelukkig zijn daar mensen voor aangewezen zodat we niet allemaal moderatortje gaan spelen op het forum. Dan is het einde zoek. Ik verplicht niemand om te lezen dus spreekt het onderwerp je niet aan, blijf je daar weg. Aan de reacties te zien is er genoeg animo dit onderwerp te bespreken. ;)

De rest van de postings lees ik morgen door. ;)
Laatst gewijzigd door MDP op ma mei 24, 2010 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

ma mei 24, 2010 22:54

Dit is toch een ALFA forum????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????? :cry:
Dit is toch het café? Je vindt in het café topics over voetbal, grappige filmpjes, F1, motogp, muzikale associatie en noem maar op. Waarom zou dit dan niet kunnen?

Edit: euh... volgens mij ben ik net te laat :oops: :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4154
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

ma mei 24, 2010 23:05

On topic:

Stelling:
Dat Wilders het zo goed doet is een zwaktebod van de overige partijen.

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

ma mei 24, 2010 23:26

Dat er nog zoveel mensen zijn die die geblondeerde Venlose oproerkraaier serieus nemen vind ik echt stuitend
Sorry, maar welke van die Haagse volksverlakkers acht jij dan wel als serieus-neembaar-waardig? De meesten nemen ongetwijfeld slechts de gok op de nieuweling omdat we al weten wat we aan de oude hap hebben; die beargumenteren een hogere belasting voor grootverdieners en tegelijkertijd een 10% hogere vergoeding voor parlementariërs. Het grootste argument om op blondie te stemmen is de oude politiek zelf.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

ma mei 24, 2010 23:30

On topic:

Stelling:
Dat Wilders het zo goed doet is een zwaktebod van de overige partijen.
Helemaal mee eens. Wilders drijft voornamelijk op twee dingen. Ten eerste dat de overige partijen een groep kiezers niet weten te bereiken en/of hun vertrouwen niet weten te winnen en ten tweede dat het integratieprobleem veel te lang is doodgezwegen en zelfs een regelrechte taboe is geweest. En hoewel dat laatste alweer de nodige jaren geleden is, werkt dat nog steeds door.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

ma mei 24, 2010 23:46

En hoewel dat laatste alweer de nodige jaren geleden is, werkt dat nog steeds door.
Krijg nou t**ten... een Alfa-link :shock:

Verder hou ik me niet bezig met politiek, dat heeft geen zin want er zal altijd een coalitie gevormd moeten worden waardoor eventuele "harde" standpunten weer bij- of omgesteld zullen worden.
De rokende/drinkende/autorijdende mens zal altijd melkkoe blijven, waar je ook op stemt.
It's not easy, being green (kermit)

SCARB moderators
Moderator
Moderator
Berichten: 195
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:47

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

di mei 25, 2010 08:10

Dit is toch een ALFA forum????
En wel het café gedeelte. ;) Zo staan hier F1 gerelateerde onderwerpen, mensen die aankondigen dat ze gaan stoppen met posten zodra ze 2000 postings hebben, een Moto GP topic en volgens mij heb ik ook eens een moppentopic voorbij zien waaien. Allen niet Alfa Romeo gerelateerd. Waarom zou een topic als deze, wat ons allemaal aan gaat, niet besproken kunnen worden?
Het zou moeten kunnen. Het café is er inderdaad o.a. voor non-Alfa topics. In het verleden hebben we meerdere topics verwijderd omdat sommige gebruikers spontaan de forumvoorwaarden vergeten als het over politiek gaat. Ook in dit topic is een aantal reacties aangepast. Of dit topic kan blijven staan hebben de gebruikers zelf in de hand. Als het weer uitmondt in op de man spelen en beledigingen gaat het weg.

Wat we niet zullen toestaan zijn polls en steeds weer nieuwe topics over hetzelfde onderwerp.
'SCARB moderators' is een gemeenschappelijk account van de moderators. Email en PB's aan dit account gericht worden niet dagelijks gelezen.

Terug naar “Het Forum Café”