Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6692
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: VW baas Winterkorn: Alfa Romeo is extreem interessant

vr feb 05, 2010 19:57

Als we dan toch de vergelijking gaan trekken, Fiat heeft in ieder geval nog de moeite gedaan voor de Mito om hem niet op een Punto te laten lijken.
Bij de Senseo (zoals ik de Exeo voor het gemak altijd noem) is het letterlijk een oude A4 met een setje andere lampen geworden.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

RE: VW baas Winterkorn: Alfa Romeo is extreem interessant

vr feb 05, 2010 22:29

Mja, veel moeite hebben ze idd niet gedaan met de senseo. Kan er niet warm of koud van worden. Maar hoe erg ik ook probeer ik kan die Mito gewoon niet mooi vinden. En die naam ook.
Maar op zich mij een biet, moesten ze ook nog iets leuks er tussen gooien. Ze hebben een Diva of Vola gewoon op de plank liggen ...?

Vond niet meteen een brievenbusje (tenminste geen foto) en deze zou ik ook nog wel willen ;-)
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: VW baas Winterkorn: Alfa Romeo is extreem interessant

zo feb 14, 2010 21:28

VW draait met Seat nog lang niet zo goed als ze wilden. De Leon is hopeloos achterhaald en oud, de nieuwe Exeo is volgens mij een kwalitatief hoogwaardige auto, maar ik zie hem ook nog niet rijden. Seat kampt vooral met haar slechte labels wat nu steeds meer een hot issue aan het worden is. Alhoewel de nieuwe Ibiza goed aanslaat. Je moet het VW wel nageven, zo ontzettend goed als ze hun modellen en merken gepostioneert hebben, echt voor ieders wat wils, is een Audi net iets te duur of te kaal kom je bij een Golf uit, wil je net iets sportievers dan een Golf kom je bij Seat uit, wil je nog goedkoper maar nog meer waar dan kom je bij Skoda uit.

Mocht VW ineens Alfa gaan overnemen dan staan er op dat moment 5 Alfa's te koop. Ik weiger het om in een product te rijden dat op welke wijze dan ook verband heeft met de producent van de meest saaie, betekenisloze en onpersoonlijke modellen (hoe kwalitatief hoogwaardig ze zijn, hoe geweldig afgewerkt ze ook zijn, en hoe snel sommige ook zijn). Misschien is dat het moment om gewoon in een C1 te stappen en een andere hobby te beginnen, scheelt een hoop duiten ook.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6692
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: VW baas Winterkorn: Alfa Romeo is extreem interessant

ma feb 15, 2010 09:37

Dan zou ik nog eerder kiezen voor een 107.

:wink:

Overigens rijdt mijn zus in een Senseo, een witte.
Toch een teleurstelling als je uit een witte Tiguan komt.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Merijnnieuwenhuis
Full Member
Full Member
Berichten: 326
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 10:16
Locatie: Twello

RE: VW baas Winterkorn: Alfa Romeo is extreem interessant

ma feb 15, 2010 10:34

ach , het is toch al jaren 1 pot nat, ik rij met veel plezier 5000 km per maand in mn mito diesel, de kwaliteit (buiten het zicht) is nog echt alfa, voor de rest kon het ook een bravo zijn, er worden tegenwoordig weinig auto's gemaakt, wel heel veel vervoersmiddelen, Als je niet de zwart/zwart bekleding hebt in een mito is het interieur ook nog eens stijlvol,

Het is tegenwoordig zo makkelijk om iets af te kraken, we zien het wel wat er van alfa terechtkomt, tegewoordig alles om te overleven, ook al word het misschien van VW, de oude alfas zijn er niet minder leuk om.
75

Mito 1.3 volgens nummerbord een JTD

gehad: , fetta, 75 imola, 33 QV S, 75 3.0 QV, 75 1.8 carbs, 155 2.0 16v

bassiej
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: zo mei 03, 2009 16:06

RE: VW baas Winterkorn: Alfa Romeo is extreem interessant

ma feb 15, 2010 13:12

Ik kies liever de mito dan een seat... Ik vind het een hele intressante auto geworden.. (ook omdat ik ben gestoken met het alfa virus :')). Maar buiten dat vind ik de mito er toch uitzien als een auto'tje met een karakter waarbij de opsomming van alles gewoon mijn intresse trekt. Ik vind over het algemeen dat een hoop auto's hetzelfde doen en eruit zien. Dus kies ik toch voor een auto met details die me aanspreken. Ik zou graag een mito willen met beige leder inteirieur ofzow.

Zonde voor alfa romeo als vw het overnam.

Mvg

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

RE: VW baas Winterkorn: Alfa Romeo is extreem interessant

di feb 16, 2010 22:38

Met een Bravo gereden tijdens grote beurt van m'n Alfa, vond/vind het een mooie auto maar die schakelaars en vooral het (gebrek aan) stuurgevoel waren echt 1:1 VW Golf. Was die Bravo ook niet ontwikkeld door MagnaSteyr? Om maar te zeggen dat het idd echt wel één pot nat aan het worden is. Ik snap er dan ook niets van dat merken als Saab en Alfa het zo moeilijk hebben ...om het management van de conglomeraten waartoe ze behoren te overtuigen opnieuw auto's te mogen maken voor individualisten.

Ik heb geen klagen van de dagdagelijkse Alfa, rijdt beter en beter en voor een diesel heeft'ie nog best wel wat karakter ook, maar vergeleken met één van de oudjes..
Zou echt niet weten wat vandaag de dag te kopen, mogelijk inderdaad best een C1 of een Vespa en wat overblijft kan ik nog wel kwijt in de oudjes. Een Ibiza zou zowat het laatste zijn dat in me op zou komen.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Bialbero1962
Member
Member
Berichten: 104
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Amsterdam

RE: VW baas Winterkorn: Alfa Romeo is extreem interessant

wo feb 17, 2010 12:19

Toch vind ik die Mito steeds mooier worden - eigenlijk zoals zo vaak met Alfa Romeo. Het is dat ik een GT mooier vond anders was het een optie geweest.
Scarbnr:04609
Alfa Romeo Spider 2.0., 1993, rosso proteo
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8v WB 1996, nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive, 2009, grigio sterling
Eerste Alfa: Giulietta 2.0 Lusso, 1984

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: VW baas Winterkorn: Alfa Romeo is extreem interessant

wo feb 17, 2010 14:28

Als ik de bovenstaande commentaren zie begin ik mij af te vragen of ik een van de enige ben die nog steeds vind dat Alfa mooie wagens maak.

Toegegeven ik heb met Alfa's van de " oude " stempel gereden en de Fiat-Alfa's en ook in mijn bezit gehad en ja de oudere types hebben inderdaad gewoon meer het karakter van Alfa.
Maar een Alfa van het nieuwe type zijn ook geen lelijke auto's, rijden ook fijn, zitten beter (verbruiken nog steeds olie) en onderscheiden zich ook nog steeds van de rest.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: VW baas Winterkorn: Alfa Romeo is extreem interessan

wo feb 17, 2010 15:13

Als ik de bovenstaande commentaren zie begin ik mij af te vragen of ik een van de enige ben die nog steeds vind dat Alfa mooie wagens maak.

Toegegeven ik heb met Alfa's van de " oude " stempel gereden en de Fiat-Alfa's en ook in mijn bezit gehad en ja de oudere types hebben inderdaad gewoon meer het karakter van Alfa.
Maar een Alfa van het nieuwe type zijn ook geen lelijke auto's, rijden ook fijn, zitten beter (verbruiken nog steeds olie) en onderscheiden zich ook nog steeds van de rest.
Je bent zeker niet de enige. Sterker nog, ik vind de vormgeving vanaf de 156 meer specifiek "Alfa" dan voorheen. En onderscheidend qua karakter zijn ze ook nog sinds de Fiat take-over. Ik had een 164 TD, dat is ongeveer alles wat de puriteinse Alfista verbiedt: Fiat, FWD, zwaar, diesel, ben ik nog wat vergeten? Dan stap je daarna over in een VW en opeens is woon-werkverkeer geen dagelijks feestje meer. Zegt genoeg lijkt me.

De MiTo en de Giulietta, tja, het is even wennen, maar zoals hierboven ook net gezegd, na verloop van tijd ga je ze meer en meer waarderen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Het Forum Café”