Dan zou ik kijken of de eerste optie mogelijk is.
Dit kun je overigens niet zien als advies.
Ik krijg nog steeds bijna wekelijks mensen aan de telefoon die kitcars of drifters zoals SkylineR33, niet-type-goedgekeurde-lotus-elises hebben op nederlands kenteken van na 31-12-1995 en niet meer de apk halen. Dit is ook het geval met kitcars die ik in het verleden heb verkocht.
Op het forum is al veel hierover geschreven maar ik wil het toch nog een keer in de aandacht brengen en hier kort samenvatten.
Tot 1 mei 2009 kreeg elke import kitcar de volgende vermelding op kenteken: basis EGK-9999
In de APK 2 wetgeving TOT 1 MEI 2009 impliceerde dit een vrijstelling voor 4gasmeting. MAW 3,5%co uitstoot was voldoende om de apk te halen.
Sinds 1 mei 2009 is het nieuwe voertuigregelement van toepassing en is deze regel uit de apk2 wetgeving gehaald waardoor kitcars van na 31-12-1995 zonder geregeld emissie bestrijdingsssysteem (lees ZONDER KATALYSATOR EN LAMBDASONDE ) de apk niet meer kunnen halen , tenzij de volgende vermelding op deel 1a staat: "Voertuig niet voorzien van een emissiebestrijdingssysteem"
Voor de reeds geregistreerde kitcars van na 31-12-1995 is het in de meeste gevallen mogelijk het kenteken te laten wijzigen met de bovengenoende vermelding zodat deze auto's toch de apk kunnen halen in de toekomst. Als dit voor jouw kitcar van toepassing is, kan ik je helpen, neem dan contact op, ik doe het kosteloos want ik ben toch wekelijks bij de rdw.
Kitcars met buitenlands kenteken ZONDER geregeld emissiebstrijdingssysteem kunnen NIET MEER ingevoerd worden als de datum eerste toelating na 31-12- 1995 is. Ik help daarmee dus NIET meer.
Weet van me nichtje dat dit bij de trabant club ook gebeurt