AlfaDeefke

En wat nu

wo okt 14, 2009 10:45

duizenden eurietjes lichter maar de grijns wordt steeds groter :lol:

zo hier ben ik weer eens even gezelli aan het bloggen geslagen. Wordt weer eens hoog tijd om iets van mijn alfaduck (zo noemt mijn zoontje van 4 onze auto) te laten horen.
Hij maakt het na de voorstelling tig berichten gelden nog steeds goed........beter zelfs.
Waar zal ik beginnen: er was eens ...... nee zal ik maar niet doen dan zit ik hier vanavond nog steeds ...ahum.
Maar goed om in het verhaal te komen. Het begon met allemaal de wielen balanceren ...... dacht ik.
naar Alfa garage geweest in Herten, waar ik zeer over te spreken ben een echt familiegevoel en je voelt je er echt thuis.
Daar een inspectie laten doen, zo van ik heb de auto nog niet lang en wil alles ervan weten ..... nou dat heb ik geweten ...... totale kosten rond de 5000 Euro ..... slik.
Ik dacht heel royaal te zijn met mijn lijstje wat mij opviel en dacht dat het wel geregeld zou zijn met 2000 Euro.
Maar goed ze hebben netjes naar de 2000 toe gewerkt om de auto weer technisch in orde te krijgen. Ik voelde meteen het gaat ooit goed komen met mijn bella. Volhouden Dave.
Ondertussen ook nog kale banden gekregen op mijn 16 inch sportpakket velgen tot op het kanvas bijna :? maar nu een paar mooie 17 inch selespeeds uit kunnen halen in de buurt van Venlo via marktplaats (dit is wat ik perse wilde). Ik heb deze gekocht voor de velgen en er zitten ook nog mooie bandjes omheen, maar deze zijn te plat 205/40 hoog ipv 215/45 17. Ja ik weet het stom he ..... gelet op mooie originele wielen .... perfecte banden ...... weinig beschadigingen .... maar ja niet de goede maat. Hier ga ik in Belgie problemen mee krijgen op de keuring en dat moet ie binnenkort. Dacht wordt nu toch wintertijd dus winterbandjes gekocht ... op naar Geervliet via marktplaats. Nu wel goed gekeken naar de maat volgens het boekje. En dit zijn wel echte toppertjes en wel 4 stuks 8). Mooie velgjes origineel met perfecte Prelli winterbanden en jawel in de goede maat. Nu kunnen we tevreden naar de keuring.

Komende maandag gaat mijn bella weer naar Herten voor het vervolg van het technisch in orde krijgen van de auto. Wordt weer diep in het buideltje tasten maar dan is ie ook weer helemaal klaar.
Heerlijk gevoel om te horen: als we dat hebben gedaan is ie helemaal klaar ...... YES.

Ondertussen is het een rib uit mijn lijf ........maar dan heb je ook wat. De voordelen wegen ABSOLUUT op tegen de nadelen ..... al doet het dan wel pijn .... snif.
Alfaduck rijdt echt met de kilometer mooier en beter. Ik merkte dat de eerste kilometers pijnlijke kilometers voor mijn autootje waren maar hij deed wel zijn best hij liet zich niet kennen.
Nu hij een paar keer bij de "dokter" is geweest merk ik dat hij er echt zin in heeft gekregen :lol:

Achteraf denk je is het dat wel allemaal waard geweest . Je hoort bij de inspectie dat je 5000 moet lappen om hem in orde te krijgen.... dan gaat je verstand werken. hhmmmm bouwjaar 2001 dagwaarde tja 3000 + 5000 reparatie ..... is het dat wel waard. JA DAT IS HET. Ben blij dat ik heb doorgezet. Ik krijg van deze auto zoooooooveeeeeeel plezier terug. De auto heeft nu 1 voordeel, verkocht worden zal hij voorlopig echt niet ..... en maar goed ook.

Even de paar belangrijkste uit het lijstje van wat er allemaal is gedaan ondertussen (uiteraard is de echte lijst 1 a4 groot)
draagaremen compleet vervangen maar dan ook echt alles. aandrijfassen vervangen. distributie en waterpomp. grote beurt met alles er nu in dus ook alles wat naar olie ruikt motorsteunen vervangen. Kortom een nieuwe auto :lol:

Nu alleen nog gaan sparen voor de 215/4517 pirelli's voor de komende zomer. Laat de winter maar beginnen dan kan ik mijn banden omwisselen .......je snapt wel dat ik dit niet zeg in de volste overtuiging

overigens mijn Alfaduck heeft mij nog nooit laten staan tussen Bocholt en Sittard! chapeau voor mijn autootje

nou doei ...... dit was het weer voor zover

Graag hoor ik hoe het jullie is vergaan?

Overigens heb wat foto's toegevoegd aan mijn album ..... voor de liefhebbers.

Gebruikersavatar
hoornstra
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 979
Lid geworden op: di jul 10, 2007 13:20
Locatie: Steenwijk

RE: En wat nu

wo okt 14, 2009 14:55

Bij onderwerp staat:...... En wat nu
Hierop is maar een antwoord mogelijk, DOORGAAN, het heeft nu toch al veel geld gekost.
Super, dat je de 156 goed aanpakt.
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

Gebruikersavatar
Raimon
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:14
Locatie: Nieuwegein

RE: En wat nu

wo okt 14, 2009 19:01

5000 Euro?!?! :shock:

Ben nu wel benieuwd naar die complete lijst van mankementen... :roll:
156 SW 1.9 JTD

Gebruikersavatar
Trenta3
Guru
Guru
Berichten: 1521
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:39
Locatie: Dendermonde

RE: En wat nu

wo okt 14, 2009 19:31

Familiegevoel, dat betaal je :lol: :wink:
Wat scheelde aan de 156 ? het ziet er anders nog een prachtexemplaar uit!
Ik heb van over 3 maand ook een 156 bij van '99 met 190000km op de teller, maar ik was er vanaf met 500€ om hem in orde te krijgen :D
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

AlfaDeefke

RE: En wat nu

do okt 15, 2009 09:03

ja was inderdaad schrikken. Mijn auto heeft ondertussen 285.000 km op de teller staan. Hij rijdt in belgie op van die ge-wel-dige :cry: wegen. Heeft daar veel geleden. Van de buitenkant is de auto inderdaad helemaal toppie maar onderhuids was ie op de motor en bak na "helemaal" op. Remmen, schokbrekers, koppeling, aandrijfassen, distributieriem met waterpomp, velgen richten met nieuwe banden (heb hier andere voor gekocht), stabilisatie-as rubbers, ophangingen boven en onder, uitlaat, schuifdak gemaakt, achterruit wisser gemaakt, elektrische ramen achter gemaakt. Nieuwe spiegel rechts door corrosie, nieuwe beplating onder de voorruitenwissers, nieuwe mistlampen, stoelverwarming links en rechts gemaakt, airco gereinigd en gevuld alle olien vervangen (meest grote beurt die er is). Motorsteunen vervangen. Dat was de lange versie .... de korte versie is alles vernieuwd wat er te vernieuwen viel :shock:
Klinkt misschien als maniakaal onderhoud ...... is het ook overigens ...... maar de auto moet 200% in orde zijn. Moet er iedere dag 80 km mee rijden en hij mag mij niet in de steek laten.

Heb het geld uiteraard niet in 1 keer uitgegeven. Heb de auto ondertussen bijna driekwart jaar.

En toch heb ik er achteraf geen spijt van gehad, alhoewel ik heel vaak op het punt heb gestaan om hem de bons te geven.

Maar ja ...... is toch precies de auto zoals ik hem wilde hebben. Model, motoruitvoering, kleur en (bijna) alle opties

AlfaDeefke

RE: En wat nu

do okt 15, 2009 09:09

En niet te vergeten nieuwe matten ..... originele zwarte met een rood logo :lol:. Moest het even vermelden want die zwart-rode gedrochten heb ik er na een week uitgegooid.

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: En wat nu

do okt 15, 2009 17:14

Ziet er weer mooi uit Dave! :wink:

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: En wat nu

do okt 15, 2009 23:18

Bij onderwerp staat:...... En wat nu
Hierop is maar een antwoord mogelijk, DOORGAAN, het heeft nu toch al veel geld gekost.
Of... er valt (bijna) niets meer te verbeteren...

Als dít geen Alfaliefde is... Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”