Pagina 1 van 1

BPM+kosten kenteken

Geplaatst: wo feb 25, 2009 21:36
door Jeroen S
Heeft er iemand ervaring met het invoeren van een auto vanuit belgie?
Het gaat om een 75TS (nieuwprijs € 20.416)

Er is me al verteld dat dit nooit veel kan kosten... Maar ik kan nergens concreet vinden wát het me nou zou gaan kosten.
Dus misschien is er iemand die ervaring heeft met invoeren vanuit België.
Hoe gaat dit in zn werk? En hoe krijgt de verkopende partij zn vrijwaring? en waar word de auto op mijn naam geschreven?

Ennn Wat gaat het me kosten?? :roll:

RE: BPM+kosten kenteken

Geplaatst: wo feb 25, 2009 22:12
door Gtvco
Vraag het eens aan Graffiaturo hier op het forum.Arjan heeft volgens mij vorig jaar nog een 75 TS geïmporteerd en op NL kenteken gezet.Stuur hem een P.B.je en je weet het. :wink:

RE: BPM+kosten kenteken

Geplaatst: wo feb 25, 2009 22:32
door bralfa
10%procent rest bpm + 125 euro voor voertuigonderzoek + kenteken. Apk kun je daar ook doen maar ook gewoon bij je eigen keurstation

Re: RE: BPM+kosten kenteken

Geplaatst: wo feb 25, 2009 22:34
door Alessandro
10%procent rest bpm
Dat 'schijnt' tegenwordig niet meer zo te zijn en daarmee dus veel voordeliger voor zo'n oude auto. :idea: Ik kan het zo snel niet terugvinden op de site van de belastingdienst. :?

RE: BPM+kosten kenteken

Geplaatst: wo feb 25, 2009 22:43
door Robkg
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php kan je de gegevens invullen en dan zegt die vanzelf wat het moet kosten.

Je moet wel het bouwjaar weten.


Na 1 minuut googlen: http://www.bpmberekenen.com/

RE: BPM+kosten kenteken

Geplaatst: wo feb 25, 2009 22:51
door Robkg
Uitgaande van een auto uit 87 met een verkoopwaarde van 1500 euro:

Afbeelding

RE: BPM+kosten kenteken

Geplaatst: wo feb 25, 2009 22:52
door Alessandro
kortom geen bpm meer, registratiekosten 96 euro..... koopje dus!

RE: BPM+kosten kenteken

Geplaatst: wo feb 25, 2009 22:54
door Jeroen S
Mijn dank is groot!
Geen BPM betalen dus 8)

RE: BPM+kosten kenteken

Geplaatst: wo feb 25, 2009 23:28
door bralfa
soms verandert er nog wel eens wat ten goede ;-)

Re: RE: BPM+kosten kenteken

Geplaatst: wo feb 25, 2009 23:36
door Jeroen S
soms verandert er nog wel eens wat ten goede ;-)
Niet vaak idd, maar t gebeurt :D

RE: BPM+kosten kenteken

Geplaatst: do feb 26, 2009 19:01
door Lennart
Die 10% rest-BPM is al een tijdje geleden afgeschaft, maar is nog hardnekkig in ieders geheugen blijven hangen.

Als een auto ouder is dan 19 jaar en 6 maanden, is er geen BPM meer verschuldigd. Zit de leeftijd daar dichtbij, is het nihil.

Keuren en kenteken is inderdaad 96 euro, maar je hebt wel APK plicht, dus er komt zo'n 50 euro bij.

Ik raad je aan om het RDW niet APK te laten keuren, zeker niet met een oude Alfa. Gewoon meteen doen bij je oude vertrouwde adresje meteen als je je kenteken binnen hebt. Overigens staat het kenteken bij particulieren wel meteen op je naam, dus licht je verzekeringsmaatschappij van te voren in!! (sowieso nodig als je een 1dagskenteken gebruikt.

Nog een tip: Maar geen keurafspraak met het RDW, maar ga gewoon op de dagen dat je mag keuren zonder afspraak en zorg dat je om half acht/8 uur op de stoep staat. Dan ben je als eerste aan de beurt en sta een half uur later weer buiten.

Nog een tip: je kan in Duitsland een 5 daags kenteken halen, kost iets van 80 euro. Mag je in de EU mee rijden, dus ook geschikt om een auto in Belgie wil ophalen. Is inclusief WA dekking dat kenteken. Handig, als je geen oprijwagen hebt of aanhanger met E-rijbewijs. (er zijn bedrijven in NL die dit 5 daags kenteken voor je kunnen regelen).

Nog een tip: internet is heel handig voor het opzoeken van bepaalde dingen :-). www.rdw.nl www.douane.nl www.5daags.nl

RE: BPM+kosten kenteken

Geplaatst: do feb 26, 2009 19:19
door Jeroen S
Hele handige tips!
En bedankt voor de info!

Alleen gaat voor mij voorlopig t feestje niet door..(auto is al verkocht)
Maar misschien handig voor n volgende keer.. of voor iemand anders natuurlijk 8)

Re: RE: BPM+kosten kenteken

Geplaatst: do feb 26, 2009 19:21
door Zaagauto
Nog een tip: je kan in Duitsland een 5 daags kenteken halen, kost iets van 80 euro. Mag je in de EU mee rijden, dus ook geschikt om een auto in Belgie wil ophalen. Is inclusief WA dekking dat kenteken. Handig, als je geen oprijwagen hebt of aanhanger met E-rijbewijs. (er zijn bedrijven in NL die dit 5 daags kenteken voor je kunnen regelen).
Waarmee je meteen zodra je de NL grens passeert officieel belastingontduiking pleegt... mits je domicilie hebt in NL... Je mag er overal in de EU mee rijden dus... behalve in NL...

Nu is de douane daar wel een BEETJE coulant mee volgens hun eigen site maar bij de 2e keer gepakt worden heb je meteen een naheffingsaanslag te pakken...

Ben zelf ook wel eens "gepakt" in zo'n situatie... een 1967 Ford Cortina GT gekocht in Italie... netjes in Italie de formaliteiten geregeld... naar de notaris voor het overschrijven... 5-daagse verzekering met groene kaart erbij dus lekker zelf naar NL gereden... doodmoe bij mijn (toenmalige) vriendin aangekomen... paar uurtjes slaap gepakt en in het holst van de nacht met de Cortina naar mijn eigen woning in Amsterdam gereden... was nog geen 20 KM op weg of ik werd al aangehouden... werd door de heren rijkspolizisten vriendelijk met "Buona notte" begroet (Italiaans kenteken tenslotte... en we zijn een naar buitenlanders toe beleefd volkje...) en op mijn even vriendelijke "Goedemorgen heren van de Hermandad!" kwam weer een vriendelijk "Ja! DAT dachten we al!" :lol: :lol:

Nu waren ze niet de beroerdsten... dus uiteindelijk hebben we nog een half uurtje over oude gebakjes lopen OH-en met z'n 3en maar als ze minder vriendelijk geweest waren had het vies verkeerd kunnen uitpakken... Kreeg nog wel de tip mee dat als ik nog eens van die geintjes wilde uithalen... om dat dan niet midden in de nacht te doen... maar bv tijdens de spits... dan valt het minder op... :wink:
Nog een tip: internet is heel handig voor het opzoeken van bepaalde dingen :-). www.rdw.nl www.douane.nl www.5daags.nl
Die laatste site maakt opmerkelijkerwijs GEEN gewag van de verbodenheid van het gebruiken van een dergelijk kenteken op Nederlandse bodem... of de implicaties hiervan... Ze zeggen ook niet dat het WEL mag... Komt misschien doordat ze hun diensten graag willen slijten maar echt correct is het niet...