GiuliaFaggio

do jan 06, 2005 18:59

Fabio,

Dank U voor de info.
Het enige wat mij nu nog zorgen baart is het sr nr op de auto, als dit klopt, dan is het op te lossen.
Ik kan natuurlijk al eens kontakt opnemen met de invoerder, en vragen dat ze het Nr eens nakijken.
Wel lastig natuurlijk om een niet rijdende auto aan te bieden bij de invoerder en de douane.

Hoe ver staat U met de restauratie ?
In welke provincie woont U ?
Zou wel tof zijn mocht ik eens kunnen komen kijken naar U restauratie

GiuliaFaggio

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

do jan 06, 2005 19:17

@Giulia Faggio:

Volgens mij heb je een nu een serieus probleem. :shock: :shock: :shock:
Even pas op de plaats nu...

Idd eerst eens kontakt zoeken met de douane wat de mogelijkheden en de KOSTEN zijn. Ik begrijp dat de Italiaanse papieren er ook niet meer zijn, hetgeen het probleem alleen nog maar groter maakt.Ik denk dat je uiteindelijk dan tot de volgende conclusie komt: Neem je verlies op een sportieve manier en misschien dat de huidige eigenaar je nog iets van je voorschot teruggeeft.(Heeft hij niet verteld dat er geen kenteken bij zat dan???In het laatste geval zou hij je het voorschot terug moeten betalen. Zo niet: Jammer dan. We noemen dat hier leergeld. :shock:


Of: trek de stoute schoenen aan en zie hier:http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... highlight=
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

vr jan 07, 2005 07:48

Informeer je goed betreffende de papieren alvorens verder te investeren, net zoals Arjan Algrahierboven al aangeeft, verwar het typeplaatje niet met het PVA nummerplaatje van een Belgische auto, dit zijn 2 verschillende dingen, typeplaatjes kun je gewoon kopen bij diverse onderdelen handelaars, PVA krijg je van AR Belgio bij import
trasforma il meglio in massimo

Fabio

vr jan 07, 2005 12:30

Inderdaad, ik heb wel degelijk over het PVA plaatje (niet het typeplaatje dat je overal kunt kopen) dat wel verplicht is om in België technische gekeurd te kunnen worden.

Mijn ziens heeft Alfafaggio enkel een koopovereenkost nodig (om te bewijzen dat ie niet gestolen is) en dan doc 704 van de douane en daarna, NA reastauratie, kan hij naar de invoerder gaan voor verdere stappen (gelijkvormighjeidsattest) e.d..

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

vr jan 07, 2005 14:20

Inderdaad, ik heb wel degelijk over het PVA plaatje (niet het typeplaatje dat je overal kunt kopen) dat wel verplicht is om in België technische gekeurd te kunnen worden.

Mijn ziens heeft Alfafaggio enkel een koopovereenkost nodig (om te bewijzen dat ie niet gestolen is) en dan doc 704 van de douane en daarna, NA reastauratie, kan hij naar de invoerder gaan voor verdere stappen (gelijkvormighjeidsattest) e.d..
Das natuurlijk best waar Faggio maar niet verstandig. Zorg dat je van tevoren weet waar je aan toe bent. Tis o zo vervelend als je straks je supertje glimmend klaar hebt staan en je krijgt er geen kenteken bij, of erger: je bent em kwijt. :blue_shocked:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Fabio

RE: Dan toch Giulia

di jan 11, 2005 20:45

@alfa@lgra België is (gelukkig) Nederland niet :jumping:

Fabio

RE: Dan toch Giulia

di jan 11, 2005 22:41

Fabio,

Hoe ver staat U met de restauratie ?
In welke provincie woont U ?
Zou wel tof zijn mocht ik eens kunnen komen kijken naar U restauratie

GiuliaFaggio
@GiuliaFaggio restauratie is een groot woord. Drie van de 4 bodemplaten zijn volledig vernieuwd. De balk (was doorgerot) onder de radiator is vervangen door een nieuwe en momenteel werd de onderkant van de neus vervangen en de volledige linkerdorpel (binnen- midden en buiten) en er is nog veel te doen ] :cry:

onderkant neus

Voor

Afbeelding

Na

Afbeelding

Dorpel (links)

Afbeelding

Ik woon in Vlaams-Brabant (tussen Leuven en Mechelen)

Terug naar “Het Forum Café”