Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Al doende....

di jan 04, 2005 13:36

Gooi nooit je portier dicht als je de deurgreep net hebt vervangen, maar nog niet hebt afgesteld en deze dus mogelijk niet functioneert, en al helemaal niet als de auto met de (enige) andere ingang strak tegen de muur geparkeerd staat.... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Alfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 625
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Leidschendam

di jan 04, 2005 13:42

Ach Yvo fouten maken is niet erg...dat doen we allemaal :?

Niet leren van je fouten...DAT is pas erg :!:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Jorix

di jan 04, 2005 13:44

Klinkt bekend. Ooit met m'n 33 langs een verlaten weggetje gestaan in Friesland. Ik was samen met iemand een Giulietta 2.0 wezen kopen die we onderweg in de Friese Elfmerentocht waren tegengekomen (2000). Onderweg terug even stoppen onderweg voor kort overleg over de route. Deur dichtgekwakt met de motor nog aan en even overleggen. Teruggekomen bij de 33 trek ik die #$@#-deurgreep uit z'n voegen (jaja, de type 3 deurgreep). Tja, daar sta je dan.. rechterdeur niet open want ik had geen CV... ;) Gelukkig bedacht ik me dat ik m'n rechterraampje nog open had, dus ben uiteindelijk toch binnen gekomen :)

Sindsdien heb ik de rare gewoonte om, als ik de auto met draaiende motor even verlaat, een raampje open te zetten, zodat ik altijd weer kan instappen ;)

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

di jan 04, 2005 13:57

Sleutels in een auto met CV laten zitten als je de accu afkoppelt, is ook niet handig :oops: Had gelukkig nog een extra AB (maar geen sleutels) en de motorkap was nog niet dichtgegooid dus kon de accu weer aansluiten...

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

di jan 04, 2005 14:15

dat soort dingen maakt het leven spannend.

ik heb eens op het werk gehad dat ik de sleutels in mij jas had gedaan deuren opslot achter klep wel open en ik denk het is toch warmer dan ik dacht ik heb mijn jas niet nodig,
dus ik gooi de jas in de kofferbak en gooi de klep dicht. :oops:

ik had thuis nog wel reserve sleutels dus naar huis bellen en laten brengen. :twisted:


kan gebeuren wel een beetje dom.


:oops:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1023
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

di jan 04, 2005 14:21

De hele bekende. Deur van mijn berlina in het slot gooien met sleutels in het contact. De volgende ochtend mezelf afvragen waar mijn sleutels zijn. Vervolgens ontdekken dat ze nog in het contact zitten.
Wat een mazzel dat de meeste 105 deur sloten van die uitgewoonde uitgelubberde gevallen zijn. Gewoon een ander sleuteltje er in en klaar....

Conclusie: mijn wagen is wel heel makkelijk te hacken...
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

kroehlur

di jan 04, 2005 16:16

Een keer staande gehouden door de politie - maarja - ietjes te hard....

Ik uit de auto stappen met papieren, de motor loopt nog en ik gooi de deur dicht. Dan heeft de slot zich gewoon een klein beetje dicht gedaan - voldoende iig dat ik de deur niet meer open kreeg. Ik vroeg dus de agent of ik ff zijn motorsleutels mog lenen en huppeka - deur is weer open.

Hij was een beetje verbaasd en zei dat ik misschien betere sloten op moest zetten - gezien dat het een heele mooie .... en snelle ... auto is. :oops:

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

di jan 04, 2005 16:40

Ik heb ooit bij mijn 33 meegemaakt dat er een beschadiging in de kabelboom van de bestuurdersdeur zat en die maakte dan wel eens massa met de carosserie als je de deur open/ dicht deed en wilde dan dus meestal wel de c.v. activeren! Opletten dus en zeker toen, want ik had maar één sleutel! :oops: :schrik:

p.s. Emilio: dat heb ik toen deugdelijk gerepareerd, dus maak je geen zorgen!
en oh ja: ik heb nog een resrevesleutel vooir je.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

di jan 04, 2005 19:31

Sommige alarmsystemen zorgen ervoor dat de deuren op slot gaan en de ramen dicht als de akkuklemmen los gedraaid worden. Leuk als de sleutels nog in het contact zitten.

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

Re: Al doende....

di jan 04, 2005 21:35

Gooi nooit je portier dicht als je de deurgreep net hebt vervangen, maar nog niet hebt afgesteld en deze dus mogelijk niet functioneert, en al helemaal niet als de auto met de (enige) andere ingang strak tegen de muur geparkeerd staat.... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Hallo Yvo, gelukkig heb je een PC aansluiting in je auto.
Kun je in ieder geval nog op het forum. :jumping:

Moet nog iemand langs komen om je te bevrijden? :lol:









Ach ja, zo dacht ik altijd, hoe kan iemand nou per vergissing diesel in een benzineauto tanken. Totdat.... :wink:
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

di jan 04, 2005 22:26

Ik rijd bijna altijd met raam open...het oor wil ook wat tenslotte...en de mexicaanse airco van mijn 75 geeft ook geen problemen bij regen...dusseh...dat slotenprobleem heb ik nog niet meegemaakt... :blue_lol:
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: Al doende....

di jan 04, 2005 22:32

Gooi nooit je portier dicht als je de deurgreep net hebt vervangen, maar nog niet hebt afgesteld en deze dus mogelijk niet functioneert, en al helemaal niet als de auto met de (enige) andere ingang strak tegen de muur geparkeerd staat.... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Hallo Yvo, gelukkig heb je een PC aansluiting in je auto.
Kun je in ieder geval nog op het forum. :jumping:

Moet nog iemand langs komen om je te bevrijden? :lol:



Boordcomputer :?





Ach ja, zo dacht ik altijd, hoe kan iemand nou per vergissing diesel in een benzineauto tanken. Totdat.... :wink:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

di jan 04, 2005 23:37

Zo ken ik nog iemand :whistle: die lang geleden kaartjes ging ophalen voor een concert van Status Quo :-({|= in Essen, de Gruga-hal...
Toen we aankwamen met de -net nieuw aangeschafte, 3e, 4e of 5e handse Es**** bleek het toch iets warmer te zijn dan gedacht, dus de achterklep open, jas (met routinematig de sleutel in de rechterjaszak) in de koffer en *klappp* de klep dicht :-k Whoeps!

Geluk bij een ongeluk: de bestuurder wist nog waar de reservesleutel lag en heeft een broer die wel naar Essen wilde rijden...

Verder wil ik er niets over kwijt! [-(

oké, ik was de bestuurder...
It's not easy, being green (kermit)

The Duke

wo jan 05, 2005 12:42

Gelukkig zelf niet meegemaakt. Maar onderweg naar Assen stond een alfa met de deuren op slot... Gelukkig paste onze sleutel en konden we allemaal naar het evenement...

Gebruikersavatar
Eric
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:35
Locatie: Uithoorn

wo jan 05, 2005 15:29

Meerdere keren meegemaakt met Peugeot 306: Centrale deurvergrendeling die spontaan "klik" zegt, bijvoorbeeld als je even met draaiende motor bent uitgestapt om de weg te vragen.
Daar sta je dan bij een auto met draaiende motor en de deuren op slot: Even wachten.... nog even wachten... Klik.. deuren weer open.

De beruchte Franse slag ....? Wat een klereding was dat, zeg...
SCARB 00694

Terug naar “Het Forum Café”