Ha leuk topic, hier komt 'ie!
1) deels mee eens, als je alle techniek om een diesel vooruit te krijgen nu es in een benzine motor kwakt...zie je dat technisch de diesel idd het mindere uitgangsprincipe is.
-Voorbeeld, Neem een gemiddelde moderne diesel
2.0 TDi oid of JTD en de betere leveren max. 150 tot soms 170 PK op (bij giga turbodruk)
- Mijn GTV met eveneens
2 liter inhoud met eveneens een turbo ruim 200PK, uit een blok van inmiddels wat jaren oud! (bij slechts 0.9 bar oid, opschroeven en het wordt oneindig!)
- Diesels willen geen toeren maken dus veel schakelen op een circuit = tijd verlies.
- Pro aan een diesel is dat ik pas na jaren diesel te hebben gereden, met mijn
V6 GTV het zelfde koppel gevoel heb onderin. Maar ja wie wil er nu zo'n enorme caravan achter zijn auto hebben oid
2) Heb zelf een RWD en een FWD, kijk maar es naar de aflevering op Youtube over Clarckson's test in een GTV 916! En zijn mening over bochten gedrag. Hij vond hem in bochten eigenlijk saai omdat iedere malloot ongeschonden ongelooflijk hard de bocht in kan duiken daarmee. Wel is hiervoor een
ingewikkelde achterwielophanging voor nodig die passief meestuurt!
-Vind wel door de andere druk die ontstaat bij optrekken dat bijv. mijn RWD spider met dubbele carbs voor het gevoel bijna net zo hard lijkt te sprinten als de GTV. Terwijl hij op papier er echt niet in de buurt komt.
-Dus misschien is de RWD auto een wat heftigere beleving dan de FWD, maar technisch dus zeker niet minder.
3) Wat betreft FIAT's overname en nu tegenwoordig GM en waar houdt de echte alfa op! Laat ik het zo zeggen als alfa liefhebber zou ik daar maar respect voor hebben want zonder FIAT of GM hield Alfa werkelijk op met bestaan! Zouden zelfs onderdelen voor oudere alfa's een probleem kunnen gaan worden etc.
Je kan ook zeggen dat de echte Alfa ophield toen Enzo Ferrari uit het concern stapte??? Tja waar leg je een grens een merk is een merk met onder welke leiding dan ook vaak nog lange tijd dezelfde medewerkers!