Moeten onzin topics tellen voor de klavers?

Ja natuurlijk, ik wil zoveel mogelijk klavers
26%
22
Geen mening
23%
20
Nee, zo verliest de klaver z'n betekenis
51%
44
 
Totaal aantal stemmen: 86
Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

RE: Onzinposts tbv Klavers

zo jan 09, 2005 21:57

Ik had ook graag eens mijn mening hierover gegeven.

Ik heb zo ook mijn bedenkingen bij het beoordelingssysteem. Als je iemand kan gaan beoordelen op de nieuwe topic die hij plaatst of het antwoord dat hij geeft dan krijg je weer hetzelfde liedje als nu het geval is. Er wordt inderdaad wat onzin op dit forum gezet en er zijn er heel wat bij om klavertjes te verdienen. Maar als je begint met een beoordelingssysteem dan krijg je van die banale en slijmerige vragen en opmerkingen om toch maar een goede beoordeling te krijgen en dus van die klavertjes te scoren. Voor mij mag dat klavertjesgedoe trouwens gerust afgeschaft worden.

Op dit forum probeer ik zoveel mogelijk zinnig te antwoorden op vragen van andere forumgebruikers en ik geef toe dat ik ook al onzin op dit forum heb gezet. Op de moment zelf heb je er wel leut in, maar achteraf heb je er soms ook wel spijt van. Bij deze wil ik mij dan ook excuseren voor reacties die ik op dit forum heb gezet die bij anderen niet in goede aarde vallen. Er mag toch ook eens gelachen worden op dit forum, maar als je begint met een beoordelingssysteem krijg je al schrik om uw mening te geven. Ik vrees ervoor dat dit dan een saai forum zal worden. Je kan natuurlijk onzinnige praat verwijderen, maar waar leg je dan de grens? Het Alfa forum café is in ieder geval al een heel goed initiatief om eens goed te lachen. Jorix zijn standpunt kan ik heel goed begrijpen en als hij vindt dat hij moet ingrijpen dan mag hij dat zeker doen.

Doe voor de rest vooral verder met dit forum. De beste bron van informatie om de beste zorgen te kunnen toedienen voor onze Alfa Romeo's
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Gebruikersavatar
stennie
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Appelscha

ma jan 10, 2005 17:22

Eigenlijk is iedere 'leuke opmerking' onzin. Het voegt niets toe aan de informatieve waarde van een topic.

Maar volledig uitbannen van alle humor en onzin zou denk ik leiden tot een doods forum. De humor is een reden om hier vaker te komen buurten dan noodzakelijk en ondertussen de nuttige informatie mee te pikken. De kunst is om een balans te vinden, want als die humor doorslaat en er alleen nog maar onzin wordt gepost verliest dit forum net zo goed zijn meerwaarde.

Op een bepaald moment is het ook geen humor meer, maar aanstellerij. Ik heb inmiddels al van een paar mensen vernomen dat zij het forum niet meer bezoeken vanwege het te grote onzingehalte. Jammer. Net als dat potentiële forumleden kunnen worden afgeschrikt. We zijn samen verantwoordelijk voor dit forum.

Een rating-systeem? Was ik in eerste instantie voorstander van, maar bij nader inzien: laat maar zitten! Degenen die het forum wat vaker bezoeken kunnen zelf wel uitmaken wie er zinvol post en wie er alleen maar kinderachtig bezig is. Degene die alleen maar post om het posten haalt zichzelf wel omlaag.

Voor elke toevoeging moet je bedenken wat voor invloed dat heeft op de beheerslast. Want ooit zal Jorix het beheer willen overdragen aan iemand anders en niemand zit dan de wachten op een halve dagtaak.

Ik vind het onjuist om er hier de term 'censuur' er bij te slepen. Censuur is wel even wat anders!

Laten we toch maar vertrouwen op een gezond verstand en een beetje fatsoen. Als het een keer uit de klauwen loopt kunnen we elkaar er ook nog op aanspreken. En in een enkel geval mag Jorix de rommel van een ander opruimen :?
hier heb ik niets aan toe te voegen. Laten we het forum wel wat levendig houden!!
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl


richard

Gebruikersavatar
Alfa33
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 728
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:30
Locatie: Amsterdam

RE: Onzinposts tbv Klavers

za jan 15, 2005 00:00

Als ik kijk hoeveel uren ik inmiddels achter het alfaforum gezeten heb en de hoeveelheid berichten die ik geschreven heb, nu zo'n 45 of zo. pfoeha Hoeveel uur hebben dan die mensen, die nu alweer 200 berichten of meer geschreven hebben, op het forum gezeten??? Ohja en dat is niet omdat Jorix ze verwijderd heeft.

Anyway, laten we er niet zoveel waarde aan hechten aan die klavers. Onzin posten doen we lekker in het cafe en wat mij betreft doen die posts ook mee, maar goed dat is mijn mening.

Een post van iemand die niet meedoet aan de klaver graaien gekte, hoewel een klaver op mn kofferdeksel zou niet misstaan
:lol:
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Mnookin

RE: Onzinposts tbv Klavers

za jan 15, 2005 01:18

Ik let eigenlijk geeneens op die klavers :)

Gebruikersavatar
patje1100
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:03
Locatie: lelystad

RE: Onzinposts tbv Klavers

zo jan 16, 2005 22:31

Tja, zoveel mensen, zoveel meningen.

Ik sluit me persoonlijk aan bij de stelling van Dink. Serieuze zaken en een beetje dollen moet kunnen. Zolang er maar respect voor elkaar blijft.

En nu hou ik mijn kop verder. Ik wil de minste klavers hebben aan het eind v/h jaar :wink:

Gebruikersavatar
van G
Guru
Guru
Berichten: 1352
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:01
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen

RE: Onzinposts tbv Klavers

zo jan 23, 2005 01:52

Zie al die klaverjagers weer eens antwoorden AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Grapje dus :wink:

Gooi die klaverscore er gewoon af .... problem solved :!:


Als mijn

Afbeelding

maar start das veel belangrijker
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2658
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Onzinposts tbv Klavers

zo jan 23, 2005 23:10

Inderdaad. Waar zijn ze uberhaupt voor? Sparen voor een glasserviesje?

Trouwens als je zo graagklavertjes wil, kan je ook gewoon hier klikken...
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

boerguus

RE: Onzinposts tbv Klavers

di jan 25, 2005 22:20

tja het is denk ik sparen voor erkenning ofzo???
maarja

Virgindrive

RE: Onzinposts tbv Klavers

do feb 03, 2005 19:25

Ook al is het onzin post, het geeft wel aan dat je betrokken bent en dat je alle berichten hebt gelezen, mijn inziens dus zeker wel een klaver waard, het is een forum en niet alleen een technische vraagbaak, die onzi post maakt het vaak nog leuk ook, kortom ik ben voor behoud van onzin! en de beloning met een klaver.

groet,

Virgindrive


Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8822
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Onzinposts tbv Klavers

ma okt 24, 2005 19:43

Het zou wat, die klavertjes :!: Alsof mensen me bewonderend na zouden staren op straat ("kijk, daar heb je die jongen met 5 klavertjes op het SCARB-forum!!"), en files voor me zouden splijten als de Rode Zee voor Mozes :biggrin: En alsof je mening op het forum meer gewicht zou krijgen door (godbetert) het aantal groene pixeltjes dat bij je profiel hoort :?

Een beoordelingssysteem is ook een beetje een naargeestige gedachte. Want wie zijn andere mensen om de waarde van mijn bijdrage te beoordelen met een cijfer, of vice versa? Misschien kraam ik volslagen onzin uit met de allerbeste bedoeling, omdat ik niet beter weet, toch? En dan zou ik er ook nog eens een hypothetische min-tien waardering voor krijgen? Nee, da's lekker! :schrik:

Nee hoor, geintje, het zou me aan de r**t roesten, maar kom op zeg, het is hier toch geen dierenkolonie met een hiërarchische indeling, waarbij het (toeval?? toeval bestaat niet!!) Alfa-mannetje als eerste de vrouwtjes van zijn keuze mag bevruchten :?: Oh jee, of heb ik nu de vrouwen met meerdere klavertjes beledigd en zodoende weer minpunten gescoord...?

:jumping: ](*,) :jumping: ](*,) :jumping: ](*,) :jumping: ](*,)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Rees Cees

Re: RE: Onzinposts tbv Klavers

ma okt 24, 2005 19:44

Het zou wat, die klavertjes :!: Alsof mensen me bewonderend na zouden staren op straat ("kijk, daar heb je die jongen met 5 klavertjes op het SCARB-forum!!"), en files voor me zouden splijten als de Rode Zee voor Mozes :biggrin: En alsof je mening op het forum meer gewicht zou krijgen door (godbetert) het aantal groene pixeltjes dat bij je profiel hoort :?

Een beoordelingssysteem is ook een beetje een naargeestige gedachte. Want wie zijn andere mensen om de waarde van mijn bijdrage te beoordelen met een cijfer, of vice versa? Misschien kraam ik volslagen onzin uit met de allerbeste bedoeling, omdat ik niet beter weet, toch? En dan zou ik er ook nog eens een hypothetische min-tien waardering voor krijgen? Nee, da's lekker! :schrik:

Nee hoor, geintje, het zou me aan de r**t roesten, maar kom op zeg, het is hier toch geen dierenkolonie met een hiërarchische indeling, waarbij het (toeval?? toeval bestaat niet!!) Alfa-mannetje als eerste de vrouwtjes van zijn keuze mag bevruchten :?: Oh jee, of heb ik nu de vrouwen met meerdere klavertjes beledigd en zodoende weer minpunten gescoord...?

:jumping: ](*,) :jumping: ](*,) :jumping: ](*,) :jumping: ](*,)
ja :roll:

SPIDERVELOCE1750

RE: Onzinposts tbv Klavers

ma okt 24, 2005 20:19

Het houdt ook gewoon op als je GURU bent ... net zoals in het echte leven . Dus leef lekker en intens en op je eigen tempo en manier verder zou ik zo zeggen ... of ben ik hier nu weer aan het scoren :shock: :wink:

Kristal

Rees Cees

Re: RE: Onzinposts tbv Klavers

ma okt 24, 2005 20:20

Het houdt ook gewoon op als je GURU bent ... net zoals in het echte leven . Dus leef lekker en intens en op je eigen tempo en manier verder zou ik zo zeggen ... of ben ik hier nu weer aan het scoren :shock: :wink:

Kristal
ja

SPIDERVELOCE1750

RE: Onzinposts tbv Klavers

ma okt 24, 2005 20:23

wa zegde ... kunde da nog ne keer herhalen ... er zitnog wa moor in mijn oor

:oops: Sorry ... goe bezig dus

Kristal

Terug naar “Het Forum Café”