Moeten onzin topics tellen voor de klavers?

Ja natuurlijk, ik wil zoveel mogelijk klavers
26%
22
Geen mening
23%
20
Nee, zo verliest de klaver z'n betekenis
51%
44
 
Totaal aantal stemmen: 86
Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1023
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

di jan 04, 2005 13:03

Ok Jorix.
Je hebt nartuurlijk wel gelijk. Het is vervuiling van het forum dat gespam vanwege het verkrijgen van de klavers. En ik heb daar gisteravond goed aan mee gedaan. Nu ik er zo over nadenk zou het ook een zooitje worden als iedereen maar op die manier posts gaat maken.
Dus excuses daarvoor.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Jorix

di jan 04, 2005 13:04

Het is je vergeven Emilio ;)

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

di jan 04, 2005 13:35

Wat dacht je van helemaal geen klavers o.i.d.

Dan kan daar ook geen onenigheid over zijn... toch?

Persoonlijk ben ik er ook niet zo voor om ieder topic middels een poll een waardering te geven. Wat moet er dan gewaardeerd gaan worden? De vraag? De manier waarop deze geformuleerd wordt? De antwoorden en de juistheid daarvan?

Ben het zelf met Jorix eens over de onzinposts... die klavers komen vanzelf wel.

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

di jan 04, 2005 14:03


Persoonlijk ben ik er ook niet zo voor om ieder topic middels een poll een waardering te geven. Wat moet er dan gewaardeerd gaan worden? De vraag? De manier waarop deze geformuleerd wordt? De antwoorden en de juistheid daarvan?

Ben het zelf met Jorix eens over de onzinposts... die klavers komen vanzelf wel.
Ik ben het met Egbertone eens,waar moet je dan nog een waardering voor gaan geven.Ik denk dat dat op den duur ook niet gaat werken.De meesten hebben op den duur waarschijnlijk ook geen zin om over iedere topic hun waardering uit te spreken,tenminste ik niet ,mij te veel rompslomp.Gewoon zo laten en als er te veel gespamd of onnodig "geklaverd"wordt gewoon verwijderen.

Gebruikersavatar
164 Shark
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 547
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 16:42
Locatie: IJmuiden
Contacteer: Website

di jan 04, 2005 14:12

Kan toch niet zo moeilijk zijn ?????

Laat 1 of 2 topics over , waar iedereen lekker kan spuien/afblazen of slap kletsen
(cafe lijkt me ideale plek daarvoor)
en haal gewoon het klaverbalkje boven de avatar weg, krijg je ook geen klaverrun :wink:

voor de rest, het waardeersysteem...............................nee laat maar :!:
we weten allemaal wel wie er over de goede kennis e.d. beschikt.
het forum is naar mijn inziens een lekker naslagwerk, en met topics die mij niet
boeien heb ik ook niks (sla ik over :roll: )

voor de rest................GEWOON LATEN zoals het nu is =D>

Arie ( lid 03323)
Nu in bezit:
Spider Veloce ex-USA (carbs) (1978)

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

di jan 04, 2005 15:12

Ik dacht dat het Alfa forum cafe de plek was om eens even melig te kunnen doen.
Dat doe je immers in een normaal cafe ook na een paar pilsjes.Natuurlijk moet je voor dit soort onzin geen posts dus klavertjes krijgen.
Laten we dat dan alleen hier doen, begrijp me niet verkeerd dit wil niet zeggen dat je gewoon je gang kunt gaan. Je neemt het die persoon dan gewoon wat minder kwalijk.
En dan moet topic vervuiling tot het verleden kunnen behoren.

Iedereen gaat wel eens in de fout maar ik denk dat ieder zich hier wel degelijk van bewust is.Zelf moet ik ook wel regelmatig lachen om een melige opmerking van een ander en misschien ook andersom.

Ik begrijp wel wat Jorix bedoelt, als hij het niet in de hand houdt is het einde zoek.
Daarom kunnen en moeten we het hem niet kwalijk nemen als hij eens moet ingrijpen.
Hij heeft al werk genoeg en we zijn toch geen stel kleine kinderen die zonodig veel klavertjes moeten hebben?

Het forum is er om je kennis te delen met andere forummers en bezoekers.
Toen ik voor het eerst het forum bezocht had ik ook wel eens mijn twijfels over sommige uitlatingen. Dat schrikt af, terwijl het juist een bezoeker moet aantrekken.

Ik vindt het puntensysteem een goede zaak en zou eigenlijk helemaal niet nodig moeten zijn. Maar waarom is er politie? Juist, omde zaak in de hand te houden.
Laatst gewijzigd door GTV Boy op di jan 04, 2005 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

kroehlur

di jan 04, 2005 16:27

Ook de café is mijn ziens niet bedoeld voor het posten van onzinpostings met als enige doel meer klavertjes te verkrijgen. Als je over de vrije meningsuiting begint en dus vindt dat iedereen gewoon alles mag ondergolven door postings zonder inhoud - waar blijft dan mijn (of iemand anders zijn) recht? Dan wordt zo een forum heel snel ongebruikbaar en wardeloos - en dat willen wij toch niet? :wink:

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

di jan 04, 2005 19:37

Wat is een onzinpost? Wat is daarvoor het criterium? Komt er een ballotagecomissie? Ik denk dat als straks de meesten weer 5 klavers hebben dit probleem wel minder wordt.

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

di jan 04, 2005 21:44

Jorick,

Waarom geen 2e rating erbij als dat mogelijk is.
Een rating van onzin (bierglas) en 1 op alfa-gebied (klavers)?

Zo slaan we 2 vliegen in 1 klap.

Maar........de alfa-gerelateerde zijn overal zichtbaar en die van de onzin alleen in deze ruimte.

Maar als er maar 1 keuze is, dan alleen klavers op alfa-gebied. :wink:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Jorix

di jan 04, 2005 21:56

Op dit moment is er inderdaad maar 1 keuze ;)

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

di jan 04, 2005 21:56

Voordeel van dit hele verhaal is dat 1 of 2 klavertjes nu een exclusieve status gaat worden....... How low can you go! ;)
Dirk - Giulia2000TS

boerguus

di jan 04, 2005 22:05

als je nu de echte kenners van bijv de tc van de scarb een extra iets geeft zodat die zichtbaar zijn voor anderen als kenner dan hebben we toch geen klavertjes nodig

Gebruikersavatar
Koen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:50
Locatie: Antwerpen

di jan 04, 2005 22:07

Heb persoonlijk ook twijfels over systeem om mekaar te beoordelen inzake posts. Lijkt me enorm twijfelachtig of je dit systeem wel betrouwbaar (objectief) kan houden.

Stel voor om enkel klavers te laten verdienen op echte topics: technische vragen, tuning, ... alles dus behalve de platgezevertopics (daarom niet minder leuk !) zoals bv het cafe.

Zoals idd reeds gezegd: je weet ondertussen wel wie er zijn klavertjes echt verdient en wie er maar wat op los lult. Het probleem begint zich al een beetje op te lossen. De eerste dagen van ons nieuwe forum had je gewoon oren en ogen te kort om alles te kunnen volgen of lezen. Nu wordt het al terug iets rustiger (sommige spammers hebben hun klavertjes al terug en zijn blijkbaar tevreden nu).

Dus samengevat:

- beoordelingssysteem: neen dank u
- klavers behouden, maar dan voor de serieuze topics.

:P
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Andretti Molletti

di jan 04, 2005 23:52

als je nu de echte kenners van bijv de tc van de scarb een extra iets geeft zodat die zichtbaar zijn voor anderen als kenner dan hebben we toch geen klavertjes nodig
Nee he???

Hou op joh!

Een kenner hoeft niet bij de TC te zitten..
En een TC-er hoeft geen kenner te zijn.... 8-[

:jumping:

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

wo jan 05, 2005 00:02

De 1,2,3,4, klavers wat maakt het uit !!

Iemand klavers toebedelen als hij of zij aleen iets zinnigs plaatst is toch onzin !!

Iemand met veel klavers zit graag op het alfa-forum. (een echte diehard)


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Terug naar “Het Forum Café”