Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

Re: Wat voor brommer hadden jullie vroeger ???

vr sep 04, 2015 21:10

Mijn eerste broomer of beter gezegd scooter was een Malaguti Crosser in de kleur rood metallic, helaas door een vastloper opgevolgd door een zwarte SYM Jet 50.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Mandello
Member
Member
Berichten: 109
Lid geworden op: za nov 18, 2006 20:34
Locatie: Blesdijke

Re: Wat voor brommer hadden jullie vroeger ???

za sep 05, 2015 14:45

Leuk Topic:

Zündapp 70cc (met extra gefreesde spoelpoorten) met 20 mm Bing en expansieuitlaatje. Ging toch wel richting de 90-95 km per uur.

Ooit nog mooie klassering gehad bij NK Brommersprint (en de volgende dag gewoon weer naar school op dat ding met een paar andere tandwielen erop :D ).

Weekbudget ging op aan bier/boetes/benzine en vervanging van onderdelen. Gelukkig hadden we als vriendengroep een grote voorraad..... Heeft geloof ik 3x groot onderhoud gehad door oom agent (lees: ze halen alles eraf en vergeten het terug te zetten :oops: ). Klasgenootje had zijn Zündappje omgebouwd naar roterende inlaat op de krukas (carbs aan de zijkant) met elektronische ontsteking en alles erop en aan weet ik nog. Geinspireerd door de Van Veen Kreidlers. Dat ging helemaal als de brandweer (voorwiel kwam in de tweede versnelling nog omhoog). Huisvlijt. En dan had je de jongens met een 80cc uit Duitsland. Dat ging nooit stuk. En wij maar aanklooien.....

De littekens van de crash (vastloper op een net geteerde asfaltweg, auw steentjes!) heb ik nog her en der.

Mooie tijd. Al hoop ik dat mijn kinderen het toch iets anders gaan doen. Zal de leeftijd wel zijn ....
Nu: Stelvio/33 1.7QV ‘88/33 1.7 ‘88 Circuit/F12 ‘72

Gehad: 33 1.7QV/Spider Coda Tronca/146/147/156/Bertone

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: Wat voor brommer hadden jullie vroeger ???

za sep 05, 2015 21:33

ooit begonnen met brommers toen ik 15 jaar was, toen kocht ik een honda vision met in.
na het behalen van het certificaat heb ik er 4 maanden mee gereden om tot de conclusie te komen dat het niets was.
de vision verkocht en een kawasaki ar50 terug gekocht. die 3 maanden gehad tot een bmw bestuurder op de automatische piloot naar huis reed en zonder te kijken een voorrangsfiets pad over stak. waar ik met 2 vrienden reed, de bmw raakte mij terhoogte van de koplamp, een vriend pakte het bij rijders portier en de 3de kon de bmw net ontwijken.
door deze aanvaring met de bmw heb ik de hele zomervakantie thuis op de bank door gebracht met een gebroken been,

maar er moest weer een brommer komen, mijn pa reed in de zelfde tijd op een honda c50, ik met het kawa wrak naar de brommer boer en het wrak ingeruild op een honda ss50. maar dat was niet na mijn zin. dus daar werd nog flink aan gesleuteld.

op mijn 18de kocht ik een andere honda, een zb50, en toen was het hek van de dam.
de ene naar de andere honda kwam en vertrok weer.

tegenwoordig zet ik alles maar op motor plaat ben een beetje klaar met de regels die gesteld worden aan brommers, als hij een paar meter te hard loopt ben je al je rijbewijs kwijt en een wok melding op het kenteken.

zb
Afbeelding

2de ss50, word in middels verbouwd,
Afbeelding

c100
Afbeelding

c100, een originele nederlander 1 van de 3 over gebleven. dit was een ex politie voertuig voor de wijk agenten van delft
Afbeelding

cd65 japanse import
Afbeelding

s65
Afbeelding


en een monkey r (verbouw projectje)
Afbeelding
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Wat voor brommer hadden jullie vroeger ???

do jun 15, 2017 14:04

Yamaha DT50MX. Mocht ik kopen na 2 weken werken in de UK. Splinternieuw in Gauloises blauw. Ander uitlaatje, verhoogd. Mooi ding was het. Ben stiekem wel eens aan het struinen. Valt niet mee, merendeel is wit of zwart.
net een DT50 MX projectje van 1981 gekocht.. frame wit gespoten maar aangezien hij nog makkelijk uit elkaar kan maar eens gaan nadenken over kleurstellingen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
wim V8
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 574
Lid geworden op: di jun 09, 2009 22:31

Re: Wat voor brommer hadden jullie vroeger ???

do jun 15, 2017 16:36

die hadden toch altijd een zwart frame?

Gr. Wim.
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Wat voor brommer hadden jullie vroeger ???

do jun 15, 2017 18:15

die hadden toch altijd een zwart frame?

Gr. Wim.
Zover ik weet ook.Althans in mijn tijd... :mrgreen:
Hier nog altijd een Zundapp sprinter aanwezig trouwens. Niet meer rijdend, geen kenteken ook, maar hij is er nog steeds... :thumbs:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Wat voor brommer hadden jullie vroeger ???

do jun 15, 2017 18:29

Wat ik inmiddels heb kunnen vinden altijd zwart frame idd. Vraag mij af wat een modernere kleurstelling doet voor waarde. Vind van de originel kleuren eigenlijk alleen de blauwe mooi en de witte wel aardig...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
wim V8
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 574
Lid geworden op: di jun 09, 2009 22:31

Re: Wat voor brommer hadden jullie vroeger ???

di jun 20, 2017 21:45

Dan doe je m dus blauw of wit.
Stickers onder de blanke lak. Niet vergeten.

Gr. Wim.
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Wat voor brommer hadden jullie vroeger ???

wo jun 21, 2017 11:53

ding wordt teruggenomen door verkoper...Het blijkt dat hij een een aantal zaken ""VERGETEN"" is te vermelden.. en aangezien informatieplicht zwaar weegt en het zaken zijn die hij wist of kon weten is dit de enige goede oplossing. gelukkig neemt ie zijn verantwoording ook.

dus we gaan weer verder zoeken/kijken. ook niet erg.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 634
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: Wat voor brommer hadden jullie vroeger ???

ma sep 25, 2017 01:08

Leuk topic!

Begonnen met een Honda MT5...hij liep wel 80 maar dat was natuurlijk niet hard genoeg. Echter mocht ik van mijn ouders mijn brommer niet te hard opvoeren...en zou ik dat wel doen, dan werd hij verkocht...

Dus ging ik 's ochtends weg op mijn Honda MT5...om snel naar een vriend te rijden waar dan mijn Honda MT 125cc met 6 bak stond. Ging heel lang goed...ging regelmatig over de snelweg naar school...want langs de snelweg in ieder geval geen brommer controle met rollenbanken en dergelijke. Ook was het zo dat als ze vanuit de provincie met rollenbanken en veel politiemotoren kwamen controleren...de enige politie agent bij ons in het dorp een aantal jongens de avond van te voren belde..."jongens, morgen maar beter niet op de brommer naar school...".

En dus heel lang plezier van gehad...ding liep als een kogel. Werd op een dag gebeld door een jongen uit het dorp...of ie hem mocht kopen? Bedrag was ok, een dag later was hij hem kwijt...in beslag genomen.

Overigens werden zon beetje alle brommers in het dorp voor de eerste keer opgevoerd door de vader van een vriend...kwam je met je standaard net aangekochte MT'tje aan, en kon je 2 uur later een proefrit maken met je nieuwe snelle cilinder er op..."en hoe hard loopt ie...?"

Je moest wel even om de politie 911 boven aan de dijk heensturen...want die vader reedt overdag met een Politie 911 bij de Rijkspolitie en s avonds voerde hij brommers op...

Only in Brabant...

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: Wat voor brommer hadden jullie vroeger ???

ma sep 25, 2017 08:51

Mooi verhaal maar levensgevaarlijk en totaal onverantwoord onverzekerd over de snelweg gaan rijden... en die corrupte agent die dit soort gasten waarschuwt en sterker zelf opvoert tja.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

easyrider
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 19:57
Locatie: Vught
Contacteer: Website

Re: Wat voor brommer hadden jullie vroeger ???

do sep 28, 2017 21:59

Ik had een Honda MT5, ding liep ong. 80 km.
Nu heb ik nog een Keeway F act :shock: , gevonden in een boerenschuur en voor een paar tientje mee mogen nemen 8)

Sudman
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: zo sep 03, 2017 19:26

Re: Wat voor brommer hadden jullie vroeger ???

vr sep 29, 2017 09:53

Ja ja , begon met een mobylette, een eeg, en een modernere erna, ja geld was er nog niet in 1980, toen kwamen de schakel brommers, Suzuki 50gt, (supersnel) helaas al na 3 maanden gejat, en nooit meer gezien :cry: toen een tomos4tl, (met zo,n hoog stuur :mrgreen: ) dit werd een vouwbrommer op de berlagebrug in amsterdam, toen een Zundapp , en Yamaha DT50M, Yamaha fs1, toen kwam de auto, een alfa sud, 15TI, :mrgreen: nu ook weer een Zundapp om in het weekend oude herinneringen op te halen,

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4150
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Wat voor brommer hadden jullie vroeger ???

vr sep 29, 2017 11:48

Puch Maxi met 70cc, 19mm carb, snelle uitlaat, aangepaste koppeling, versterkt frame etc.

Liep 105, maar nooit bekeurd omdat ik er een paar foefjes op had waardoor die nooit lopend op de rollenbank heeft gestaan.
(knopje waardoor de ontsteking werd onderbroken en een luchtfilter wat je kon dichtzetten)
Bij de controle weleens gehad dat er een agent ging proberen om hem aan te lopen, maar dat lukte natuurlijk niet.

Daarnaast lag de focus van oom agent toch bij de MT's en MB's (want die liepen natuurlijk veel harder, dachten ze), waardoor ze het al snel prima vonden.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Wat voor brommer hadden jullie vroeger ???

vr sep 29, 2017 12:08

Mooi verhaal maar levensgevaarlijk en totaal onverantwoord onverzekerd over de snelweg gaan rijden... en die corrupte agent die dit soort gasten waarschuwt en sterker zelf opvoert tja.
'......en dat mag niet he Koos....?'

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Het Forum Café”