Hoi ik huppel al wel een tijdje rond op het forum, maar heb mij nog niet echt voor gesteld. Ik heb sins anderhalf jaar een 75 (1.8ie epoca), deze heb ik ovegenomen van mijn collega die hem, na aanschaf van een mercedes e220 w124, achter een schuur had gestald in afwachting van een liefhebber die hem wou hebben. Mijn collega was trouwens eerste eigenaar en heeft er 129000 km mee gereden. Toen ik de centen bij elkaar had om deze te kopen (ik ben student wtb) hebben we de accu opgeladen en gestart wat na een jaar stil staan geen problemen opleeverde . Echter wist ik dat het dak lek was ten hoogte van van overgang voorruit en de carroserie, voornamelijk in de hoeken, dus daar moest wat aan gedaan worden. Dit heb ik opgelost doormiddel van glasvezel matjes en epoxy hars. dit lijkt zich tot nu toe goed te houden en ik heb niet het idee dat het weer gaat roesten. Tevens heb ik de motor (2.0ie) van Arjan Cats over genomen en ingebouwdaangezien mijn motor behoorlijk olie lekte bij de koppakking. Heb echter nog wel meer problemen gehad en overwonnen misschien teveel om hier op te noemen en misschien toch maar een project topic strarten? Ik doe alles zelf aan de auto en ben daarom ook lid van de auto klub holland signaal waar ik in de middag en avond uren terecht kan in een volledige in gerichte autowerkplaats met meerdere bruggen en garage uitrusting. Daar heb ik vanmiddag ook de achterremmen maar onderhanden genomen. Ik heb vele topics gelezen over de achterremblokken vervangen, en met klamme handen begonnen aan deze klus (had maar 4 uur de tijd) het zat behoorlijk vast allemaal inclusief het buitenste stel mechanisme van de linkerklauw maar uiteindelijk alles los gekregen en nieuwe blokken gemonteerd. Ik had echter niet genoeg tijd om alles af te stellen en heb nu een behoorlijk diep rempedaal. Morgen de auto maar even op de bokken zetten om alles met voelermaatjes af te stellen. Hier een aantal foto's van de rode epoca, en tijdens de motor wissel.
Stel gerust je vragen als je meer over de auto of mij wil weten
Gr Wouter