tdk146
Member
Member

gelezen in de telegraaf vandaag

do apr 28, 2005 09:26

Dieselauto's taboe in binnenstad Dordt
AMSTERDAM - Een deel van de binnenstad van Dordrecht wordt verboden terrein voor dieselauto's. Burgemeester en wethouders denken, door die drastische maatregel in het vooruitzicht te stellen, de bouw van een parkeergarage in het Dordtse centrum binnen enkele maanden te kunnen hervatten.

De rechtbank legde de bouw van de garage aan het Achterom vorige maand stil, omdat de komst van een parkeergarage funest zou zijn voor de luchtkwaliteit in het gebied. Door het weren van diesel-auto's uit de nieuwe parkeergarage en het autovrij maken van een aantal omliggende straten blijft de luchtverontreiniging wél binnen de perken, zo zouden berekeningen hebben aangetoond. Dordrecht is, zover bekend, de eerste gemeente in ons land die vervuilende voertuigen uit het centrum wil weren. Voor andere garages in het centrum geldt dit niet.

Ze moeten wat verzinnen he .
Gr Tom Koppen.

Gehad :146 17IE
146 18TS 16V 165pk.
En diversen andere merken. ;-)

kroehlur

RE: gelezen in de telegraaf vandaag

do apr 28, 2005 09:38

Kunnen ze gaan bouwen en door de straten rondom af te sluiten komen er geen auto's :lol:

:blue_confused:

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do apr 28, 2005 10:20

Hoeveel procent van het huidige wagenpark bestaat uit Diesels?
Tog zeker een 40% meen ik me te herinneren!
Dus iedereen met een diesel kan strakjes zn vervoermiddel thuis laten staan als men dit beleid doortrek....

jolinos

do apr 28, 2005 10:38

Hoe gaan ze dat controleren ??????wat een klets alle auto's of geen 1.
Ach ja het speekwoord zegt het al '" hoe dichter bij dort hoe rotter het word".

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do apr 28, 2005 12:58

Diesels weren, parkeergarage bouwen.
Dan is parkeergarage niet meer renadabel, hmmmm hoe lossen we dit op nieuwe parkeergarage niet rendabel??
Als we nu eens die domme verordening opschorten om dieselauto's niet meer toe te laten in het centrum.
En kijk probleem opgelost, waarom makkelijk doen als het zo ook kan.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Jorix

do apr 28, 2005 13:03

Klinkt inderdaad als een tijdelijke oplossing om de vergunning rond te kunnen krijgen..... ;)

Rens 1.7QV
Guru
Guru

do apr 28, 2005 14:36

Ook zoiets is dat soms auto's op LPG eigenlijk niet mogen parkeren in sommige parkeergarages. Zo'n tank niet kan ontploffen doordat die dus als de druk door de temperatuur te hoog oploopt, gewoon steeds een beetje vloeibaar gas laat ontsnappen.

(Het is dan wel belangrijk dat de tank op de goede manier is bevestigd, maar daar kun je wel vanuitgaan) Dit even terzijde.

Bovendien als het daar fikt, dan fikt benzine ook wel lekker denk ik zo.

Maar wat een kletskoek allemaal zeg. Auto's weren :shock: . Of en toe snap ik helamaal niks van politiek. Alles wat ze fout doen aan belastingen en heffingen voor auto's ( en wat nog meer) gaat altijd fout. LPG schone brandstof, maar het wordt niet echt aangeprezen bv.

Zelf denken ze altijd dat ze het bij het goede eind hebben, als dat niet zo is dan interesseerd ze dat niet, want hun idee moet er komen. Ook al is er iedereen tegen.

Bouwen even een betuwelijn die sterves duur is, helemaal niet rendabel. Bovendien is er ook geen verbinding, die houdt opeens in het oosten van het land op. Dan denk ik echt. Zitten in die politiek nu alleen maar IDIOTEN en...................... (vul zelf in)
Dan is het natuurlijk nu wel gemakkelijk om te zeggen de CDA zit te klote. Maar de rest kan er ook wel wat van vind ik. De CDA heeft niet bedacht om bv die betuwelijn te bouwen.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Mobster

do apr 28, 2005 20:39

Dieselauto's weren, wat een zever.

Ze zouden dan beter geen parkeergarage bouwen, dan is het snel opgelost.
Alhouwel al die ruimte voor mijn benzinerslurper. LEKKER :o
Kun je lekker 2 of zelfs 3 parkeerplaatsen inpalmen

jer
Full Member
Full Member

do apr 28, 2005 21:15

het zal ook wel meespelen dat dordrecht veel van die mooie straatjes en bruggetjes heeft en toch ergens iets moeten verzinnen om die zo onderhoudsvriendelijk te houden.... geen diesels = minder auto's.........(en de bussen van SVD/HTM dan, zijn toch ook diesels)
insta: @Black_dragon_159sw

159 1.8 mpi sw Daily
147 1.6 TS
33 1.7i 8v ProjectAR33

#33 1.3s #146 1.4 #146 1.6 #156 1.8 sw

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: gelezen in de telegraaf vandaag

vr apr 29, 2005 08:52

Dan denk ik echt. Zitten in die politiek nu alleen maar IDIOTEN en...................... (vul zelf in)
Rens
Volgens mij wel en daarbij worden ze mijns inziens niet gehinderd door enige kennis van zaken.
en de bussen van SVD/HTM dan, zijn toch ook diesels
Nou en of.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Doix

vr apr 29, 2005 09:21

Het artikel zegt dat dit verbod niet geldt voor de andere parkeergarages..... alsof uitstoot zich houdt aan gemeentelijke grenzen en verordeningen.... :roll:
En zowiezo slim om eerst te gaan bouwen en daarna te gaan onderzoeken of het wel kan, milieutechnisch......
Dit besluit klinkt echt alsof hier een aantal mensen de weg kwijt zijn....

Grtz,

Aad

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: gelezen in de telegraaf vandaag

vr apr 29, 2005 21:35

Klinkt inderdaad als een tijdelijke oplossing om de vergunning rond te kunnen krijgen..... ;)
dat zal het zijn.
156

tdk146
Member
Member

vr apr 29, 2005 21:41

Maar jullie zien het ze zoeken gewoon een stok om de automobilist te kunnen slaan :twisted:
Gr Tom Koppen.

Gehad :146 17IE
146 18TS 16V 165pk.
En diversen andere merken. ;-)

wobbut
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 29, 2005 21:59

Inderdaad prachtig staaltje politiek; wedden dat die maatregel (als-ie al doorgaat) maar tijdelijk is en onhoudbaar blijkt als de parkeergarage af is... maar dan ligt-ie er wel :shock:

Het is bovendien erg hip op dit moment om het over luchtverontreiniging te hebben en dus een makkelijke manier om in de publiciteit te komen.

Of denk ik nu echt te ver... :twisted:
Mito 1.4 MA TCT '10

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

zo mei 01, 2005 01:10

Roetfiltertje plaatsen en zo'n bakkie is schoner dan een benzine versie...... maar eerst ff een paar heffingen verzinnen en dan komen de benzine bakken weer aan de beurt :twisted: .
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Terug naar “Het Forum Café”