Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Imola: Ferrari on his way back?

di okt 11, 2005 12:56

iets voor Mr.Talpa om het effe over te nemen :biggrin: :wink:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Imola: Ferrari on his way back?

di okt 11, 2005 13:08

Men heeft krankzinnig veel geld uitgegeven en dat is helemaal waar. Men heeft de toon gezet
met intensief testwerk, windtunnels en Ferrari heeft financiele steun mogen ontvangen
van Shell waardoor zij zich konden verzekeren van de diensten van MS, Brawn, Byrn etc.

Ik heb nu eenmaal een achterdochtige aard van nuture en het is voor mij alles behalve opvallend dat Shell met big dollars juist Ferrari op dat moment steunden. Shell ligt onder vuur en als men ergens ideologisch kan eikelen over milieu & natuur gebreurt dat wel bij onze Oosterburen. Juist op dat moment rijdt een Duist fenomeen en niets is mooier als winnen
in een Ferrari. Nu voel ik mij gesteund in mijn achterdocht omdat het mij in Duitsland opvalt
hoe de Shell shops zijn aangekleed en benzine V power als Ferrari-MS product wordt
aangeprezen.

Enige probleem voor Ferrari is dat wellicht sponsors volkomen profijt hebben ondervonden
van de sponsoring van Ferrari en men in de toekomst op een wat kleinere voet moet gaan
leven maar ik neem Ferrari nog zeer serieus. Maar komen vast andere sponsoren voor terug.

Ik denk dat de constructeurs betreuren dat Ferrari een deal heeft gesloten met Bernie
maar Ferrari zal altijd een F1 klasse nodig hebben maar F1 kan ook zonder Ferrari in de hoofdrol.
Maar het enthousiasme voor Ferrari blijft onverminderd gezien het hoog rood gehalte op
de tribunes. Zelfs ik ben Ferrari fan geweest en dat was in de Alesi/Berger periode met
V12. Ferrari had destijds zo'n eigenzinnige kerel als Fioro rond lopen die kon ontvlammen als
een coureur niet met zijn auto's overweg kon en kritiek uitte. Echt zo'n type Busso.
Enzo Ferrari is voor mij altijd een ... pur sang geweest maar juist zijn onbeschoftheid
door zich te krabben waar men dat nu eenmaal niet doet in het openbaar, het tieren en
schelden en maken discriminerende opmerkingen, en het leven als een asceet is het direct ook een van de meest opmerkelijke, illustere figuren in de autowereld ever.
Toch jammer dat men zo'n figuur als Enzo moet missen die openlijk de boel chanteerden
en niet van wijken wou weten met het gebruik van de V12.
Moet fantastisch zijn om als acteur in een film de rol van Enzo te vertolken.

Er zal ongetwijfeld rond Ferrari altijd een soort van mythe blijven hangen. Het is het enige overgebleven team met latin inslag. Ben er heilig van overtuigd dat Ferrari weer makkelijk
sponsors kan aantrekken. Ook al duurt het twee jaar. Met Rossi staan waarschijnlijk de
sponsors in de rij.


Terug naar “Het Forum Café”