Gebruikersavatar
AlfaJorrit
Full Member
Full Member
Berichten: 405
Lid geworden op: zo jan 15, 2006 22:58
Locatie: Lisse

RE: alfaatje afgekeurd :shock:

di okt 17, 2006 23:19

Lassen wordt vervelend, dat kan je (geldt iig voor mij) niet zelf doen (wellicht iemand op t forum?), daarnaast kan je wel een hoop zelf.
Je kan altijd even een second opinion vragen bij een andere garage, mocht het toch te duur worden, dan kan je beter naar een andere 33 kijken. Die kan je idd wel voor weinig vinden, kan je je eigen auto verkopen of voor onderdelen houden..
1e Alfa Romeo 164 2.0 TS
2e Alfa Romeo 155 1.8 TS
3e Alfa Romeo 145 1,4 TS

MightyMarcel

RE: alfaatje afgekeurd :shock:

wo okt 18, 2006 09:01

hij gaat morgen naar 'garage beun', de hyundai dealer (waar ik eerst heen zou voor de 2e keuring) had geen tijd meer (zit in verhuizing).

misschien maar beter ook zo.mocht t echt zo erg zijn dan weet ik t straks iig zeker. ik vind t wel raar hoor - de garage die 'm afgekeurd heeft, heeft m 4x op de brug gehad in een jaar, dan zeg je toch iets als de staat zo slecht is :s...

MightyMarcel

RE: alfaatje afgekeurd :shock:

wo okt 18, 2006 10:00

overigens, ik heb de waslijst met gebreken nog eens bekeken : wie weet wat een reservewiel trekhoes is, en hoe dat ding ooit kan gaan zijn roesten :s ?

Gebruikersavatar
Raimon
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:14
Locatie: Nieuwegein

RE: alfaatje afgekeurd :shock:

wo okt 18, 2006 10:07

Mijn idee is dat je wel 10 garages af kan lopen, maar het gaat je sowieso knaken kosten... :roll:

Dat hele idee van de Hyundai (?) dealer snapte ik al helemaal niet... Waarom zou je bij een HYUNDAI dealer goedkoper uit zijn???

Gewoon zelf aan de klus en de rest zsm laten doen (al dan niet door een beun). Nu even financieel pijn lijden, maar met een beetje zorg kan je 33 er dan weer wat jaartjes tegen aan...
156 SW 1.9 JTD

MightyMarcel

RE: alfaatje afgekeurd :shock:

wo okt 18, 2006 10:12

hyundai dealer omdat ik daar toch toevallig langs kom met een andere auto ;)

hij gaat nu gewoon ff naar een andere garage omdat ik wil weten wat die er van vindt. overigens is garage nogal een groot woord voor een klein bedrijf met een keurmeester en een monteur.

grootste probleem is de bodem he, zelf lassen kan ik niet, en dat is wel wat er aan zou moeten gebeuren. Misschien dat iemand daar een leuk goedkoop adresje in het noorden voor weet ?

de rest is namelijk idd niet zo schokkend : nieuwe bandjes, nieuwe lampjes, en dat is t wel zo'n beetje. ja, en de co is te hoog, maar de uitlaak is ook lek, lijkt mij dat dat met elkaar te maken heeft.

Gebruikersavatar
Raimon
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:14
Locatie: Nieuwegein

RE: alfaatje afgekeurd :shock:

wo okt 18, 2006 10:15

Ja, die uitlaat verklaart die CO inderdaad... Had het zelf met mijn toenmalige 33 vorig jaar ook. Dat roestverhaal had ik trouwens ook, maar gelukkig in veel mindere mate...

Er zwerven hier op het forum toch ook wel wat lassers rond?
156 SW 1.9 JTD

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

RE: alfaatje afgekeurd :shock:

wo okt 18, 2006 11:33

iedereen zegt wel, koop een andere 33.
die kunnen dus ook rot zijn voor de prijzen die ik voorbij zag flitsen.
daarbij heb je nu in deze 33 geinvesteerd.
ik zou m gewoon proberen op te lappen (low-budget) desnoods, en afrijden die slee :wink:
ik doe hetzelfde met mijn imolatje, en schades sparen :P

MightyMarcel

RE: alfaatje afgekeurd :shock:

wo okt 18, 2006 11:44

ik zou m dolgraag opknappen, maar tis wel een beetje, 'hoe dan ?', in mijn geval. kijk, als de techniek nou stuk was - daar heb ik verstand van (al zeg ik het zelf).

ik ben overigens niet van plan een andere 33 te kopen. het zijn leuke auto's, maar als ik wat anders koop wil ik gewoon wat nieuwers, maar het liefste rij ik hier gewoon een tijd (legaal) in door.

tips zijn dus van harte welkom, wat ik niet kan, leer ik graag ;)

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

RE: alfaatje afgekeurd :shock:

wo okt 18, 2006 11:46

heb je zelf ook gezien hoe groot de roestschade was?

MightyMarcel

RE: alfaatje afgekeurd :shock:

wo okt 18, 2006 11:49

ik heb vanochtend even onder de auto gekeken. er zitten een paar gaten, maar volgens mij is t wel te maken. maar ja, ik weet er dus niet zoveel van, hoe dat precies zit.

Gebruikersavatar
Dellorto
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: NL

RE: alfaatje afgekeurd :shock:

wo okt 18, 2006 16:48

Koop jij nu lekker een in jouw ogen veeeel betrouwbaardere Saab, Mercedes, BMW of Volvo......

Je was altijd zo ontzettend tevreden over jouw 33-karakterbakkie, niets in de wereld was beter
dan een Alfa (33), dan heb je nu toch ook wel een paar centjes over om er weer een aantal jaartjes tegenaan
te kunnen met je 33?

Als een beetje moeite erin steken door rond te vragen op het forum voor goedkopere oplossingen al
te veel is, dan kun je beter weer een zuzukie swift kopen.... :P

Roy van Gortel had op de eerste pagina een zeer waardevolle bijdrage vond ik persoonlijk! Zo doe ik het ook al 3 jaar naar volle
tevredenheid als student zijnde.... Op die manier is goedkoper autorijden dan een zogenaamd betrouwbare auto te kopen van
3000-4000 euro..... alsof die geen onderhoud nodig hebben (wat vaak veel duurder is dan de categorie alfa 33-75 etc) of nooit
kapot gaan.....

Succes bij de Hyundiayaia-dealert! (misschien heeft tie nog een leuke Scoupe voor je staan :wink: )
Laatst gewijzigd door Dellorto op wo okt 18, 2006 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa Romeo: Inclusief exclusiviteit!

MightyMarcel

Re: RE: alfaatje afgekeurd :shock:

wo okt 18, 2006 16:50

Koop jij nu lekker een in jouw ogen veeeel betrouwbaardere Saab, Mercedes, BMW of Volvo......

Je was altijd zo ontzettend tevreden over jouw 33-karakterbakkie, niets in de wereld was beter
dan een Alfa (33), dan heb je nu toch ook wel een paar centjes over om er weer een aantal jaartjes tegenaan
te kunnen met je 33?

Als een beetje moeite erin steken door rond te vragen op het forum voor goedkopere oplossingen al
te veel is, dan kun je beter weer een zuzukie swift kopen.... :P

Succes bij de Hyundiayaia-dealert!
en dankje wel voor de lulligste toevoeging aan dit topic. :roll:

Gebruikersavatar
Dellorto
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: NL

RE: alfaatje afgekeurd :shock:

wo okt 18, 2006 16:56

Tot uw dienst :wink: !!!

Tis overigens niet lullig bedoeld hoor, maar vond toevalligerwijs op een ander forum een bijdrage van jouw hand...
Alfa Romeo: Inclusief exclusiviteit!

MightyMarcel

RE: alfaatje afgekeurd :shock:

wo okt 18, 2006 22:41

maar wees eerlijk : zou jij 1500 euro uitgeven aan een apk voor een 33 1.4 ? mijn grens ligt zo'n beetje rond de 500 euro wat dat betreft.

en hey, ik heb m nog, hij is nog niet weg, en elke keer als ik dr nu nog in rij is dat toch wel heel lekker hoor (en raar, afgekeurd en toch rijdt-ie prima. raar landje hoor, met al die regeltjes.)

Gebruikersavatar
Raimon
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:14
Locatie: Nieuwegein

RE: alfaatje afgekeurd :shock:

wo okt 18, 2006 23:14

Die opgave van 1500 Euro moet je laten varen... Met iets meer dan een derde van dat bedrag moet je een eind kunnen komen. Maar steek dan zelf de handen eens uit de mouwen!! Er staan dingen bij die je zelf makkelijk kan doen (of in ieder geval kan voorbereiden..). Zoek een beunlasser en je bent al een eind op weg. Lees nu nog een keer die post van Reijnaje door, prent dat in je hoofd en ga dan eens aan de slag ipv steeds achter het forum te hangen! Daar schiet je 33 niks mee op! :wink: :wink:
156 SW 1.9 JTD

Terug naar “Het Forum Café”