Mathijs Spider 2000

Alfa gaat naar Kroymans

di feb 08, 2005 15:19

Kroymans Corporation neemt op 1 juli de import van Alfa Romeo in Nederland over van Fiat Auto Nederland. Dit heeft de huidige importeur vanochtend aan zijn medewerkers laten weten. Die mededeling maakte een eind aan een onzekere periode, want de onderhandelingen tussen beide partijen hebben zich lang voortgesleept. Rond het middaguur werden de dealers ingelicht.

Volgens een ingewijde krijgen de medewerkers van Fiat Auto Nederland die zich momenteel bezighouden met Alfa het aanbod om ‘mee te gaan’ naar Kroymans.

Bron: Automotive

Hel zal mij benieuwen wat er met de vele dealers gaat gebeuren die ook Fiat verkopen.
Zullen nu Ferrari en Alfa Romeo in een showroom te zien zijn :D

alfa 166

RE: Alfa gaat naar Kroymans

di feb 08, 2005 20:15

Wel goed nieuws geloof ik.

Of moet ik dit als nadeel voor de toekomst zien?

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa gaat naar Kroymans

za feb 12, 2005 02:48

Van www.autovisie.nl
De NMa moet er nog zijn goedkeuring aan geven, maar ga er van uit dat Alfa Romeo vanaf juni 2005 geïmporteerd zal worden door de Kroymans Corporation. De fabriek en het handelshuis maakten vandaag de samenwerking bekend. Kroymans heeft al merken als Ferrari, Maserati en Cadillac in zijn portfolio. Volgens bronnen wilde FIAT dat Kroymans in de deal ook Lancia en FIAT zou meenemen, maar daar is het dus niet van gekomen; alleen de Alfa Romeo-medewerkers verhuizen naar het nieuwe Alfa-hoofdkantoor in Houten. Het komt op een prominente locatie aan de A2 te staan. De dealers werden op dinsdagmiddag geïnformeerd over de beslissing. “Dit initiatief moet gezien worden als een verdere versterking en vergroting van de aanwezigheid op de Europese markten van het premium brand Alfa Romeo”, liet Alfa-COO Karl-Heinz Kalbfell in een persverklaring weten. Nederlandse consumenten zullen naar verwachting weinig merken van de overgang.
Dat laatste zinnetje, hè.... :shock:

Verbind hier je eigen conclusies maar aan.... :roll:

Terug naar “Het Forum Café”