leoromeo
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:13
Locatie: zeeland

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

wo feb 09, 2005 19:52

mijn giulia mag zich ook vaak verheugen in positieve aandacht, ik heb het al twee keer gehad dat iemand in een flinke porsche met een vaartje mijn op de snelweg voorbijging en dan flink remmen om even een stukje naast de giulia mee te rijden dan de duim omhoog en volgas verder!!!
dan denk ik van; mijn auto koste maar 5 % in aanschaf in vergelijking met de porsche en toch heb ik zijn aandacht!
en met een giulia is de aandacht zelden negatief, iedereen zegt dat het zo'n schattige auto is.
leo

Gebruikersavatar
Lennart
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Groningen

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

wo feb 09, 2005 23:05

Vandaag nog iets leuks;
ik liet een collega mijn verrotte onderdelen zien, die ik vervangen had van mijn junior. Vrouwelijk collega (lekker ding trouwens) ving het woord "Alfa" op en riep dat haar vriend het ook de hele tijd over Alfa's heeft en of "bertone" mij iets zei. Nou, daar had ik vaag weleens iets over gehoord! ;-)
Ik ren dus naar haar PC en liet even mijn "collectie" zien. Mens helemaal hotel de botel en haar vriend moest maar eens heel gauw met mij in contact worden komen, want dat zou hij wel helemaal te gek vinden. Altijd gezelllig lijkt me. De man in kwestie is overigens op zoek, volgens haar, naar een champagnekleurige Bertone uit 1972 (zijn geboorte jaar) in goede staat. Nou, die heb ik staan voor hem! :-)

Gebruikersavatar
Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member
Berichten: 261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:53
Locatie: Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

do feb 10, 2005 08:03

Toevallig werd ik gisteren toen ik de Sprint bij de bouwmarkt parkeerde aangesproken door een man. Hij kwam net langslopen en boog af naar mijn auto. Goh, die zie je nooit meer, leuke auto's. Hij is van 1983 heh, wees er maar zuinig op. Dit is jeugdsentiment'. En vervolgens liep hij naar zijn grote BMW.

Leuk!
Da's wel heel erg leuk jah :)

Vrijwel pssies hetzelfde ook meegemaakt nu je het zegt ... bij de Oldehove (toren) in Leeuwarden, op de prakeerplaats had ik net mijn 90 geparkeerd en was een kaartje wezen halen. Kom ik terug bij de auto staan er een vader en zoon bij me 90 te koekeloeren, door het raampje naar binnen kijken enzo :lol:
Dus toen ik daarbi jhoorde meteen zo'n zelfde opmerking .. zie je nooit meer en blabla .. en toen ik in de auto zitten ging even meeloeren naar binnen. Even gebabbeld over SS2002 in Assen, of ze daar ook geweest waren want zulke liefhebbers leken het me wel. 'k Weet het antwoord niet meer, wel dat ze nu in een Volvo reden en het leek pa nog wel wat om er eens een Alfaatje bij te kopen ... :wink:
== >> www.alfa90.nl << ==

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3952
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

do feb 10, 2005 09:06

Ik bedenk mij net dat ik 2 maanden geleden bij de receptie van het ziekenhuis kwam met mijn Alfa jas, die tot klusjas was gebombardeerd (niet boos worden, ik heb al een nieuwe nette jas). Ik moest iets afgeven maar wilde dat vanwege de smerige kleren niet in het ziekenhuis maar bij haar doen, waarna ze vroeg of ik aan de auto geklust had, ondertussen wijzend naar het Alfa logo op mijn jas om daarna te zeggen dat het mooie auto's zijn en dat ze er zelf ook in reed.
Het was een niet-onaantrekkelijke receptioniste die blijkbaar ook nog smaak heeft :)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

kroehlur

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

do feb 10, 2005 09:46

Zoooo...juliie gaan allemaal scoren met juliie Alfa's hé? Had ik in mijn studententijd moeten weten... :(

alfalex23

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

vr feb 11, 2005 21:50

Altijd en eeuwig commentaar op mijn ALFAAS , laat ze eens naar die eenheidsworsten van zichzelf kijken.
ALFA ROMEO , BESTAAT ER IETS ANDERS DAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

vr feb 11, 2005 23:46

Meeste reacties zijn: Een Alfa?? Roest dat niet??

Of..zodra ik em start...Issie lek... :roll: (Epspijp...klinkt lekker... :twisted: )

En als ik eens een eknele keer iets heb, tja, Alfahe?? Ondertussen staan ze met hun..Slopel Slakstra, Citroen Xsarablabla... weer stil en hebben ze APK kosten van min 500 euro...

Ik doe het al jaren met bedragen onder de 150 euro.... :D

Gebruikersavatar
MarcoSprint
Full Member
Full Member
Berichten: 338
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Vlissingen

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

za feb 12, 2005 16:51

Met de 33 krijg ik nooit echt speciale reacties. Ja, pas een kwade blik toen ik een Prelude het snot voor zijn ogen had gereden! Was er ook nog één met een heel fout hoog fast2furious gehalte.
Met mijn Sprint kreeg ik superleuke reacties. Mensen verdraaide hun nekken en menig duim werd opgestoken. Het leukste vond ik nog toen ik stond te wachten om links af te slaan op een drukke weg. Er stopte een Twingo naast mij met een heel gezinnetje er in. Die man riep: Zo, das nou nog eens een mooie auto, en ging hem uitgebreid bekijken. Zijn vrouw geneerde zich flink, maar hij trok zich er niets van aan, ook niet van de achter hem toeterende auto's(stoplicht was groen!) Uiteindelijk reed hij verder en stak hij zijn duim nog op! Dan wil je echt nooit meer een andere auto!
En over kwaliteit gesproken, mijn zwager heeft een Passat vr6. Nou, wat die er allemaal niet aan heeft! En daarbij komt dat hij nog flink roest ook! Hoezo deutsche gründlichkeit?
In bezit van Alfa 156 1.8 ts 16v SW uit 2004. Eerder een 33 1.5 QV uit 1986 ,een Alfasud Sprint 1.5 Veloce uit 1983, een 33 1.7 16v uit 1994 en een 146 1.6ts 16v uit 2000 gehad

alfalex23

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

za feb 12, 2005 20:14

Het mooiste zijn de gesprekken op verjaardagen, je kent ze wel.
Op mijn ...zit met zoveel pk kost zoveel wat zal ik doen en tenslotte waar rij jij in.
Ik rij in een Alfa 90 uit 87.
WAt? Tja ik wil iets aparts en nee ik heb er nooit problemen mee.
En de leukste reacties zijn op de snelweg , daar kwam mij een 155 voorbij en die zag ik zowat z'n nek breken.
Hij bleef net zolang rondjes om me heen rijden om tenslotte een vette duim te geven, kijk dat zijn pas de leuke dingen.

Gebruikersavatar
montsmalfa
Full Member
Full Member
Berichten: 356
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 21:40
Locatie: Joure
Contacteer: Website

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

za feb 12, 2005 20:51

Doe ik ook nog even een spreekwoordelijke duit in het spreekwoordelijke zakje:

Ik wass laatst uit eten en had mijn baby blue 156 voor de ramen geparkeerd en toen we binnen kwamen was er alleen nog een tafel aan het raam met uitzicht op...
Er kwamen veel mensen langs en minstens 4 van de 10 keken om (hij was dan ook net gewassen) en een paar keken zelfs naar binnen! Ja, dat houten stuurtje he!

Hij werd trouwens gisteren nog uitgemaakt voor NISSAN! Daar had ie wel wat van! :cry:
Ja andersom ja!!! :D
-------------------------
verleden:
145 1.9 TD
145 1.6 TS
156 1.8 TS babyblue
156 1.9 JTD SW Cosmoblue 2000

heden:
Alfa Romeo 156 SW azzurro nuvola 2001
Giulia Nuova Super 1300L Prugna 1976

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

Re: RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

za feb 12, 2005 20:54

Doe ik ook nog even een spreekwoordelijke duit in het spreekwoordelijke zakje:

Ik wass laatst uit eten en had mijn baby blue 156 voor de ramen geparkeerd en toen we binnen kwamen was er alleen nog een tafel aan het raam met uitzicht op...
Er kwamen veel mensen langs en minstens 4 van de 10 keken om (hij was dan ook net gewassen) en een paar keken zelfs naar binnen! Ja, dat houten stuurtje he!

Hij werd trouwens gisteren nog uitgemaakt voor NISSAN! Daar had ie wel wat van! :cry:
Ja andersom ja!!! :D
Laat ze maar lullen; babyblauw past bij jou. :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
roberto
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: di dec 28, 2004 08:19
Locatie: Hengelo Ov
Contacteer: Website

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

zo feb 13, 2005 11:23

Had een keer de GTV6 opgehaald en stond met redelijk koude motor bij een verkeerslicht. Mijn GTV6 loopt met koude motor altijd een beetje te sputteren en ik was dus een beetje met het gas aan het spelen. Staat er voor mij een fietser, die hoort dit prachtige V6 geluid :wink: . Hij effe kijkt om en vervolgens kijkt ie nog een keer en valt bijna van zijn fiets. Draait zich gelijk om een komt met z'n fietsje naast mijn staan, en vertelt die ie zelf ook een GTV heeft gehad. :)
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

Gebruikersavatar
stennie
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Appelscha

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

za feb 19, 2005 16:02

Deze week:
De ene buurman: Alfa pffffffffff. Pisbak, k@$#$T italiaan

De andere buurman: Wij hebben laatst even hier op de parkeerplaats rodgekeken en vonden jullie auto toch de mooiste van het pleintje (rijden zelf Seat, hadden wel een Alfa gewild) Hij heeft vroeger zelf een Sudje gereden

Je snapt wel welke buurman wel welkom is bij ons :wink: :wink: :wink: :jumping:
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl


richard

Mobster

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

za feb 19, 2005 19:09

Veel mensen begrijpen niet waarom ik bij de alfa 33 blijf.
K' moet toegeven, slecht onderhouden hebben ze niet veel klasse, maar eenmaal je een 33 terug in goede staat gebracht hebt, zoals alles wat los is vasthange, dak en deuren met geluidsisolatie voorzien, de lederen kuipzetels, airco, ..., en als het dan nog eens een 16V is, dan vragen ze toch wel wat voor motor er in steekt. Een 1700'tje zeg ik dan :)
In ieder geval, in Italië met een mooie 33 rondrijden is succes gagarandeerd.

Bertone1

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

za feb 19, 2005 20:19

Ik ben inmiddels aan mijn elfde Alfa toe maar bijna altijd commentaar, maar daar sta ik ver boven en reageer niet eens. Eén keer heb ik het wel heel erg bont meegemaakt:
ik sta geparkeerd in de binnenstad van Alkmaar voor een kleine boodschap en als ik later terugkom zie ik dat er een fiets tegen de zijkant mijn Giulia is gezet. Tegelijkertijd ontwaar ik de eigenaresse die haar voordeur opendoet en vraag of zij dit normaal vind.
Ik krijg snauwend te horen dat het toch maar een ouwe auto is (blauw kenteken).
Niet dat er iets is gebeurd maar zo werk je zinloos geweld in de hand? :evil:

Terug naar “Het Forum Café”