Gebruikersavatar
Janno
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 524
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:11
Locatie: Zwolle
Contacteer: Website

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

do feb 03, 2005 19:04

Mijn vader heeft ook hele leuke reactie's gehad op zijn Giulia. (Waar ik wel bij was natuurlijk)

Bijv. een duim van een porsche rijder oa :shock:

Of langs een druk terras rijden, een kerel staat op en schreeuwt: Wow das een mooie alfa!!! :mrgreen: (Is geen grapje)

Nou zag de Giulia er ook wel heel stoer uit.



Afbeelding
Ciao, Sergino

www.alfalusso.nl

Gebruikersavatar
AlfaClaudia
Junior Member
Junior Member
Berichten: 89
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Herderen (België)

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

do feb 03, 2005 19:54

Tja toen wij van plan waren voor mij de GTV aan te schaffen zij mn pa:"WAT EEN ALFA, das alleen maar ellende op je dak halen en het is een ALFA OLIO".
Nou ik heb geprobeerd hem te overtuigen, maar dat lukte me niet.
Wat hij wel iedere keer vraagt als ik bij mn ouders ben: "wanneer mag ik eens een keertje in de GTV rijden".
En dan zeg ik:"Je vindt het toch maar niets zo'n Alfa!?"
Och maar een keertje erin rijden zou hij dan toch weer willen.
Dus diep in hun hartje zijn er toch mensen bij die inderdaad een Alfa zouden willen hebben of rijden maar andere zouden het niet mogen weten.
SCARB 03617 -
Nu
Fiat Grande Punto 1.2

Gehad:
Alfa 146 Junior 1.4 TS
Alfa 166 3.2 TI
Alfa GTV 2.0 TS Lusso
Alfa 166 2.5 V6
Fiat Cinquecento Sporting 1.1

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

vr feb 04, 2005 09:53

Toevallig werd ik gisteren toen ik de Sprint bij de bouwmarkt parkeerde aangesproken door een man. Hij kwam net langslopen en boog af naar mijn auto. Goh, die zie je nooit meer, leuke auto's. Hij is van 1983 heh, wees er maar zuinig op. Dit is jeugdsentiment'. En vervolgens liep hij naar zijn grote BMW.

Leuk!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

vr feb 04, 2005 15:16

Huhhh alessandro wat is er met die sud gebeurd??? Of wat het dan ook mag zijn

Afbeelding
:blue_confused: :blue_confused:

Rens
Die Sud is gesloopt! :oops:
Toen de bumper niet los wilde van het spatbord en ik die zo op dat wiel parkeerde, ontstond er ineens een leuk idee :idea: Resultaat: een idioot bij een 'stapel' onderdelen! :blue_lol:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

vr feb 04, 2005 18:41

Meest merkwaardige dat ooit over mijn Spider is gezegd (bij herhaling zelfs) is dat het een pooierbak zou zijn... :blue_confused:

Nou vind ik dat best hoor, ieder zijn meug, maar bij dat woord heb ik toch heel andere associaties...

Bijvoorbeeld...:
Afbeelding

Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

vr feb 04, 2005 19:46

@Janno : da´s ook wel een hele leuke Giulia !

Gebruikersavatar
Hans156
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 615
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 02:27
Locatie: Zuid Holland

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

vr feb 04, 2005 21:21

:twisted: Altijd weer het zelfde met die lui, bekende reacties van "hoe gaat het met de Alfa" of "start die bella gewoon of mot je douwen" maar ondertussen volgt een jaloerse blik en als de menigte weer in hun eigen opeltje Astra naar huis rijdt hoor ik (via derden)ze toch zeggen "gave Alfa heeft die ouwe voor de deur staan"!!!!! :lol:

Het volk weet wel dat het prachtig is maar een auto mag nou eenmaal helemaal niets kosten. :!:
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

T.Tobelini

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

vr feb 04, 2005 22:47

Leuke reacties allemaal! Die heb ik in mijn 33 niet zo, moet ik toegeven. Nu is die van mij ook niet niet erg gaaf meer. De 75 en 33 worden door de massa niet erg sympathiek gevonden geloof ik. Die oudere alfa's wel.

En die negatieve reacties...mensen vinden alfa's wel leuk, maar ze durven er niet voor uit te komen, want het zijn geen rationele automobielen. En niemand wil voor sufferd versleten worden. Dan maar een Opel; Die heeft iedereen en dat kan dus geen verkeerde keuze zijn.

Jedem Popel ein Opel.

matthijs
Full Member
Full Member
Berichten: 452
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:04
Locatie: Houten
Contacteer: Website

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

vr feb 04, 2005 23:01

Bij mij is het eerst, wat een sjonnie bak of oh....n alfa die roesten heel erg, of tjeej...jij houdt zeker van sleutellen.

2e reactie is, heeej dit zit echt lekker, lux man zo'n alfa...leren interieurtje...mooi zwart, daarna na wat bochtenwerk....tjeej, ligt best lekker in de bocht....1.4tje?...zou je niet zeggen, dit ding gaat best snel

amen
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Gebruikersavatar
van G
Guru
Guru
Berichten: 1352
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:01
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen

Re: RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

za feb 05, 2005 00:57

Het is maar goed dat veel mensen vooroordelen hebben over Alfa anders zou immers iedereen Alfa gaan rijden en dan wordt het zo'n massabak!

Met een Alfa onderscheid je je immers van de grijze massa!



En wat lach ik toch hard bij het stoplicht om de jochies in de Civic's en Calibra's. Ze zijn makkelijk herkenbaar: meestal dragen ze een petje, een uitlaat waar menig schoorsteen jaloers op is, een spoiler hoger als de auto, een radio die duurder is als de auto en bovenalles: ze hangen meestal zover naar rechts dat ze bijna op de bijrijdersstoel zitten!
Bij de 156 sedan dacht ik oei :schrik: door zo'n succes nummer zou deze wel eens tot de grijze massa kunnen gaan horen, maar dat valt reuze mee :D



En er zijn zelfs jochies die ipv zijwaarts zover achteruit zitten dat ze door het achtervenster naar buiten kijken :mrgreen:
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Red passion

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

za feb 05, 2005 01:25

Ik zelf was er ook zo eentje die de vooroordelen tov. Alfa's in stand hield, reed Aziaten uit principe (betrouwbaar heh), maar vond die Alfa's wél altijd al schitterend, en eigenlijk wilde ik dolgraag zo'n brok emotie, maar durfde het niet........

Totdat ik ging kijken voor een lpg-ertje en ik tóch de stoute schoenen aantrok en voor Alfa's ging kijken.

Na 1 proefrit in een 146 was ik meteen verkocht, en verweet ik mijzelf dat ik al die jaren heb vergooid aan andere merken, en heel wat gemist heb!

Mijn vrienden keken mij in eerste instantie zo aan van "wat heb je nou gedaan" etc. maar moesten wel schoorvoetend toegeven dat het wel hele mooie auto's zijn, en sowieso tenminste niet saai.

Wel krijg je iedere keer als laatste sneer mee, pas wel op met de gevoelige techniek bla bla bla.

Als ze dan eenmaal hebben meegereden zijn ze meestal ook verkocht, zo heb ik bijvoorbeeld een vriend, en die is helemaal Suzuki gek, ja dus dan ben je écht gek heh.

Hij heeft echt een afkeer tegen italiaanse automerken, totdat hij in mijn Alfa had gereden en hij ging meteen internet afstruinen naar Alfa's en Lancia's (nog zo'n leuk merk), zijn eigen Swift te koop gezet.

Totdat inderdaad mijn auto 1x last kreeg van de katalysator en meteen weer die vooroordelen, en had een andere vriend die voor een Alfa 33 aan het kijken was, die nu ineens toch maar niet meer verder zoekt naar een Alfa.
Die Suzuki gek heeft nu uiteindelijk toch maar besloten een andere Swift te kopen, wél een GTI-ke dan, (hij denken dat hij vet snel is, hou ik hem gewoon bij met mijn 1.4tje :D ), en nu vindt hij ineens Alfa's weer slecht, lelijk en alles wat Italiaans is is niet goed, uit principe.

Ik kan mij daar soms echt druk over maken, dat steekt, ik zie het als een gebrek aan erkenning, aan respect.

Ondertussen rijdt ik weer met erg veel plezier in mijn Alfa, en zie ik mijn Alfa als hét perfecte compromis tussen sportief en comfort, en rijplezier en ruimte, en moet ik er niet meer aan denken dat ik in zo'n saai duf hok als een Jap moet rondrijden, zonder emotie.

Gebruikersavatar
wobbut
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 626
Lid geworden op: do jan 06, 2005 22:52
Locatie: 's-Hertogenbosch

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

za feb 05, 2005 11:11

In mijn omgeving ervaar ik dat de meesten (vrienden, familie, bekenden, collega's) hard roepen dat Alfa Romeo's nooit betrouwbare auto's zijn, en dat ze onder je kont wegroesten (tja, sommige mensen blijven nu eenmaal graag in het verleden hangen...). Aan de andere kant vinden ze het toch best spannend en aantrekkelijk, zo'n Alfa Romeo.

Trouwens, die het hardste roepen gaan maar wat graag mee met een rit van de Alfaclub. Gekke mensen, die niet-Alfa Romeo rijders.... :lol:

Ik doe er ook niet al teveel aan om de vooroordelen te weerleggen. Straks rijdt iedereen Alfa Romeo.... dat kan toch niet de bedoeling zijn :twisted:
Mito 1.4 MA TCT '10

Gebruikersavatar
stennie
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Appelscha

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

wo feb 09, 2005 19:28

Deze week nog:
Ik vind die 156 wel leuk maar.................................. die nummerplaat :twisted: =;

Die had ik nog nooit gehoord :blue_lol: :schrik: :blue_lol: [-X
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl


richard

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

wo feb 09, 2005 19:32

Toen Cor en ik afgelopen zondag met de kap open voor het verkeerslicht stonden te wachten stonder er achter en naast ons twee (bij elkaar horende) Honda's, gevuld met 'petjes'. De heren liet duidelijk hun waardering blijken :wink:

Of zou dat komen omdat Cor en ik ook petjes droegen... :?:

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

wo feb 09, 2005 19:40

Toen Cor en ik afgelopen zondag met de kap open voor het verkeerslicht stonden te wachten stonder er achter en naast ons twee (bij elkaar horende) Honda's, gevuld met 'petjes'. De heren liet duidelijk hun waardering blijken :wink:

Of zou dat komen omdat Cor en ik ook petjes droegen... :?:
Hadden jullie de petjes achterstevoren op dan? En keiharde rapmuziek aan zeker. 8)

Terug naar “Het Forum Café”