Gebruikersavatar
montsmalfa
Full Member
Full Member
Berichten: 356
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 21:40
Locatie: Joure
Contacteer: Website

Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

di feb 01, 2005 13:08

We hadden laatst een feestje en omdat je met een biertje niet rijdt... rijdt dus mijn vriendin terug. En Juultje heeft een prima start maar ach, je moet een beetje gas houden en vrouwen en alfa's :wink:
Dus al schokkend kwamen we in beweging! Toen riep iemand vanaf de straat: Wat leuk! een oude lada!!!
-------------------------
verleden:
145 1.9 TD
145 1.6 TS
156 1.8 TS babyblue
156 1.9 JTD SW Cosmoblue 2000

heden:
Alfa Romeo 156 SW azzurro nuvola 2001
Giulia Nuova Super 1300L Prugna 1976

Gebruikersavatar
John
Junior Member
Junior Member
Berichten: 52
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 00:25
Locatie: Arnhem

Re: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

di feb 01, 2005 13:42

Toen riep iemand vanaf de straat: Wat leuk! een oude lada!!!
Die had ik al een poosje niet meer gehoord ](*,)

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

di feb 01, 2005 13:45

Typische reacties zoals "Alfa Rommelo" enzovoort enzovoort....
En eens ze uitgelachen zijn moeten ze toch allemaal wel toegeven dat 't mooie wagens zijn.

Zelf rijden ze dan in een 13-in-een-dozijn-slopel :?

Ik stoor me niet meer aan dat negatieve gedoe ! :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

di feb 01, 2005 14:19

M'n ex-vriendin vond dat een alfa 33 met een beetje lekke uitlaat wel wat lawaai maakt. :blue_shocked: :arrow: :twisted: DAT IS GVD GEEN LAWAAI!!!! :twisted: :wink:
Sommige virenden van mijn omgeving vinden alfa's niks. Maar dat kan ik me ook niet voorstellen, want ze hebben er zelf nooit in gereden, of alleen nog maar in een lesauto gereden of rijden in een corsa...

Maar het valt bij mij wel mee, kom wel wat mensen tegen die er niet zo'n hoge pet van hebben. maar als je dan verteld hoe de alfa ervoor staat, dan staan ze er maar stom naar te gapen. 350.000 km op gas vinden ze toch wel veel!! :wink: En dat is het ook, en als je na normale onderhoud alleen 1 koppeling, 1 startmotor, 1 benzinepomp en laatst een kachelmotor hoe.ft te vervangen dan doet die 164 het niks onder tenopzichte van andere merken

En als ze niet overtuigd zijn mij best, ik weet het wel beter..

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Blu Ollandese
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:33
Locatie: België

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

di feb 01, 2005 14:37

Ach wel,

Oude Lada heb ik ook 1 keer gehad, was op een familiefeestje bij (ex, uiteraard! :lol: ) schoonfamilie. Heb ik even wat uitleg gegeven over die wagen (en dat de lada gebaseerd is op de oude Fiat 124, die dan weer wat afgeken is van mijn Giulia..), en daarna dat stuk ondeugd (had net een SLOPEL ASTMA in de vangrail gereden..)godzijdank! naar huis gebracht..wel, zijn mening was herzien! :wink:

Voor de rest, eigenlijk enkel maar positieve reacties, veel thumbs-up, mensen die je spontaan hun leven beginnen te vertellen, Franse truckchauffeurs die ja aanklampen om toch maar even over de wagen te kunnen "baverderen"...Echt wel leuk... Leukste was dat hij enkele malen gebruikt is als "chase" car in een schoolprojectje...op film!

Ik kan me wel voorstellen dat de reacties op nieuwere modellen (jaren '80 en nieuwer) wat terughoudender zijn, maar ja, hun tijd komt zeer zeker nog... een Alfa is immers als een exquise wijn...geroemd door de kenners, en word enkel maar beter!
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

di feb 01, 2005 15:14

Ik ging afgelopen zondag wandelen in 's Graveland. Na de wandeling zag ik een oudere vrouw naar mijn auto lopen: "Ik zag die auto staan en ik moest gewoon even kijken. Wat een droppie! Wat leuk!" Etcetcetc... Ook nog:"We hebben zelf een Land Rover maar mijn zoon heeft ook een Alfa RAmeo maar die ziet er heel anders uit!" ;)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

di feb 01, 2005 18:51

Vakantie in Ierland met de Spider: Ring of Kerry rijden en parkeren bij de zuid-oost punt. De heuvel beklimmen om van het uitzicht te genieten en dan van grote afstand zien dat een stel rond je auto rondscharrelt. Grrrrrr, wat moet dat? :evil:
Dan blijkt dat de vrouw naast de Spider gaat staan en de man foto's neemt.... 8)

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

di feb 01, 2005 19:00

Ik krijg al meer dan 20 jaar commentaar op het feit dat ik in Alfas`s rijdt. En dat sterkt mij des te meer om er gewoon in door te blijven rijden. Ik kan i.i.g. met plezier door mijn fotoalbum bladeren terwijl de meeste eigenaren niet eens foto`s gemaakt hebben van hun Vectra`s, Volvo 440, Suzuki Baleno of wat dan ook. Zou ik ook niet doen trouwens.
Nee, geen ander merk voor mij. Als het dan perse moet dan maar engels. Wel klassiek.

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

di feb 01, 2005 19:18

Ik had m'n 155 vanmiddag ff binnen in de werkplaats staan om wat dingetjes te peilen enz. stond de motorkap dus open.
Standaard reacties van gasten die naar beneden kwamen en de 155 zagen staan:
"Is ie weer kapot Con?" maar sinds ik 'm heb is ie nog nooit kapot geweest !!

Kan er inmiddels wel om lachen om de Kia en Golf fans. :lol:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

alfa 166

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

di feb 01, 2005 19:26

@monsmalfa Het is wel duidelijk dat de andere gasten op het feestje ook te veel gedronken hadden :wink: :wink:

Gebruikersavatar
Rockcity
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 646
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:54

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

di feb 01, 2005 19:28

Tja, op m'n werk zijn m'n collega Alfist en ikzelf geloof ik de enigen die plezier beleven aan hun auto... :driving:
Maar ja, de rest verplaatst zich in gebakjes van Duitse en onduidelijke Aziatische afkomst :sick:
De collega's hebben trouwens geleerd om geen woord verkeerd te zeggen over Alfa, dat wordt gewoonlijk keihard afgestraft met feiten uit de pannehistorie van het barrel van de betreffende collega!
In m'n familie kijkt iedereen ons een beetje meewarig aan, maar dat maakt me geen klap uit, ben altijd al het zwarte schaap geweest. [-(
Tja, in m'n vriendenkring zijn er meer mensen die zich voortbewegen in/op als onbetrouwbaar bekend staande voertuigen. En allemaal hebben we evenveel plezier met onze gemotoriseerde hobby!
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

René75TS numerato

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

di feb 01, 2005 19:36

Ach ja de meeste mensen houden niet van dingen die ook maar even afwijken van wat de norm is en zijn niet in staat zich een eigen mening te vormen.
Dat zie je in de keuze van hun auto's vaak terug.

Ciao René

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

di feb 01, 2005 19:41

Altijd zeer positieve reacties op de rode Bertone, veel mensen willen even een rondje mee en zijn zeer onder de indruk van de snelheid. De mensen waarvan ik inschat dat ze goed genoeg rijden om zelf ff te sturen, zijn helemaal enthousiast. Een 2 liter is dan ook eigenlijk een hele makkelijke soepele auto. Alleen geen stuurbekrachtiging, wat inmiddels voor de meeste weer even wennen is.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
stennie
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Appelscha

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

di feb 01, 2005 19:43

Ach ja, het bekende verhaal: Als je in een alfa rijdt moet je toch altijd weer opboksen tegen die mensen die "het beter weten". Wij hadden eerst een 155: :-k zou je dat nou wel doen? Alfa rijden blablabla.
Wij hebben met deze 155 een paar probleempjes gehad (wij namen dat voor lief) en zie je wel: "onderdelen zijn duur, we hebben je gewaarschuwd" etc etc
Voordat wij onze 156 kochten hebben wij een frans uitstapje gemaakt #-o #-o om daarna weer Alfa te gaan rijden. Het gesodemieter begon weer van voren af aan: zou je dat nou wel doen, die vorige........................ :-k .
Zelfs het afgelopen weekeinde moest ik mij weer verdedigen omdat ik het logo ( het oude was verkleurd) voor had vervangen voor een nieuwe: "pffffffffff een logo vervangen?? wat een onzin blablabla.
Ik word er erg moe van maar als ik dan zie in wat voor auto's die mensen dan rijden dan bek ik blij dat ik geen Slopel, Frod of VW rijdt.

Laat mij maar lekker een alfist zijn \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl


richard

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: Wat zijn reacties van omstanders op jullie AR's??

di feb 01, 2005 19:54

155: oh nee.....een alfa, neem afstand jongens. de onderdelen zullen je om de oren vliegen. :evil: :evil:

GTV6: Wa's dat voor een auto? Die soort auto's heb ik nog nooit gezien. Mooi autootje.


Als ik de GTV6 bestuur 1 en al verwondering en complimenten en met de 155 is het tot dusver deels negatief. :roll:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Terug naar “Het Forum Café”