Mijn vriendin en ik roken gelukkig beide niet. Hebben begin dit jaar een huisje gekregen,

alles nieuw,schoon en fris, en er wordt dus niet gerookt. Ook in de auto niet. Wij hebben een hekel aan familie bezoekjes omdat daar iedereen zit te roken, zelfs waar kinderen bij zijn, met de ramen dicht (tis zo koud!) en als we dan thuis komen kleden we ons in het halletje helemaal uit en springen meteen onder de douche. Bah wat stinkt dat dan!! Ik vind rook op zich al stinken, maar iemand die net gerookt heeft nog veel meer! Heel je huid en al je kleren ruiken er naar. Iedereen ruikt dat. Ik zou me doodschamen als ik wist dat mensen last van mij zouden hebben!

Je wilt toch altijd netjes ergens voor de dag komen? Loop als niet roker maar bv eens door een supermarkt. Je ruikt zo of er een rookwalm voorbijkomt lopen.
De horeca blijft een moeilijk punt... Niet rokers cafe's bestaan ook nooit lang,misschien hoort dat er dan wel een beetje bij, ten slotte staat iedereen daar voor z'n plezier. Restaurants vind ik een ander verhaal. Zit je lekker te eten ergens, steekt er een tafel naast je iemand een sigaret op, of een sigaar, of nog erger een pijp. Is dat vies dan???
Ik vindt het jammer dat in Nederland alles verboden wordt, de mensen zouden zelf in moeten zien dat roken in een restaurant gewoon asociaal is!! En weer: ik zou me schamen als ik weet dat mensen een tafeltje naast mij last van mij zouden hebben, op welke manier dan ook. Voor rokers in dat blijkbaar geen punt en dat vind ik jammer...
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971