Wat vind jij van roken in de auto?

Ik kan niet zonder.
10%
14
Nee dank je. Zonde van m'n interieur.
25%
35
Ik rook niet.
42%
58
De persoon die de sig. aansteker in de auto heeft uitgevonden, verdient de nobel-prijs!
6%
8
Rot op met je poll.
17%
24

Totaal aantal stemmen: 139
matra sports
Guru
Guru

RE: Roken in de auto....

ma jan 24, 2005 22:22

twee keer Xuses
Laatst gewijzigd door matra sports op ma jan 24, 2005 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.

matra sports
Guru
Guru

Re: RE: Roken in de auto....

ma jan 24, 2005 22:23

@Bert : VLUCHTGEDRAG zet mensen aan tot van alles en nog wat. Ontvluchten uit de realiteit etc.etc. Natuurlijk zijn er meer verklaringen maar meestal is het een toevlucht. Zolang het niet de enige toevlucht is, met mate dus. Ik heb zelf tien jaar gerookt, en niet zo zuinig. En ik vond het nog lekker ook. Vooral als er bier, warmte, zweet, live muziek was. Echt super lekker, heerlijk zo´n pakje Javaanse Jongens 3/4 en een pakje vaste voor op de dansvloer / tent / buitenlucht-dans ( Werrchturrrr.., Pukkel etc. ) !
En eerlijk gezegd is het uiteraard waar als mensen vinden dat ze niet willen betalen voor anderen die ongezond leven, maar van de andere kant is het ook zo typisch nederlands dat alles op een weegschaal wordt gelegd. Ja, maar ik betaal tien euro meer omdat .......wordt ik ziek van :evil: :evil: :evil: Er wordt teveel gezeurd over centen.
( OK : mensen met een minimum moeten ontzien worden, maar altijd dat gezeur.... )

Voor de rest heb je natuurlijk gelijk. Feiten tellen, maar je kunt en moet niet alles binnen regels vast willen leggen.

Alles met een :wink: :wink: :wink: natuurlijk.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 24, 2005 22:54

wij Nederlanders zijn gewoon een stelletje verwende zeurpieten:
1. en daarom roken we (verwendheid);
2. en zeuren we over het roken (zeurpiet).

zo en nu een peukie :!:
156

jan bert

ma jan 24, 2005 23:56

roken doe je (nog) in het cafe!
ik ga ook niet racen aan de bar!

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

di jan 25, 2005 00:33

Nee VRIEND maar jouw rook komt wel ongevraagd in MIJN longen!

Als ik nou eens 6 pils neem en eens lekker over je heen zeik zeg je er dan ook niets van?

Recht doorzee is wel zo duidelijk!

Nothing personal B.T.W. :!:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

di jan 25, 2005 03:50

Het is lekker makkelijk om tegen rokers te keer te gaan. Als je nml. tegen de benzinepomp begint dat je het niet fijn vind om ongewenst de benzine en dieseldampen die bij het tanken vrijkomen in te ademen word je voor gek verklaard. Ik zou ook wel kunnen beginnen tegen de personen die staan te tanken en die heel slechte dampen die daarbij vrijkomen die ik ongevraagd moet inademen als ik op de fiets mijn pakje sigaretten bij de pomp ga halen.

Je wilt ook niet weten wat je inademt als je met warme motor even de olie gaat peilen en de oliedop eraf haalt om de olie bij te vullen dan adem je ook ongevraagd een berg rotzooi in.

En wat denk je van even bij de garage binnen lopen terwijl er aan je auto gewerkt word, die monteurs staan ook ongevraagd de uitlaatgassen van jouw auto die voor een beurt komt in te ademen en ik kan het weten daar kan geen afzuiginstalatie tegenop.

zoals ik zei ik ben een roker die me aanpast en je zult mij verder nooit horen maar waar ik wel een hekel aan heb is dat je zo onderhand een paria bent omdat je rookt. Maar let op mijn woorden dat ben je straks ook als je een big mac zit te eten of een frikandel speciaal aan het wegwerken bent. En daar gaat het om, niet of roken en meeroken slecht is dat is het gewoon. Maar zeur er als niet roker niet over als rokers zich gewoon aanpassen want dat doen ze. Het word tijd dat niet rokers zich ook eens gaan aanpassen ipv zich een Ubermensch te voelen.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di jan 25, 2005 07:35

:thumbs: idd Pepijn!

Als roker loop ik ook niet te zeuren dat een niet roker 20 kilo overgewicht heeft terwijl iedereen nu wel weet dat ovegewicht meer kans geeft op allerlei ziekten. Bovendien betaal ik als roker mee aan de ziektekosten van de overgewichtige niet rokende medemens!!!!! (en nog wel meer dan de niet roker want ik betaal ACCIJNS! en vet ook :wink: )

GELUKKIG KOMEN WE ER SAMEN WEL UIT..............
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Egbertone
Guru
Guru

di jan 25, 2005 07:56

Ik als niet roker ben het volledig met Pepijn eens :!:

Dat gezeur over dat roken altijd :evil: Hier op het werk bij mij heb je ook van die types (die vroeger 2 pakkies per dag rookten maar, nu gestopt zijn) en maar klagen dat het stinkt en ongezond is.... vervolgens pakken ze om 5 uur de fiets en fietsen ze vrolijk door de dieselwalmen die bus 13 achtergelaten heeft.

Om even terug te komen op het onderwerp... in mijn auto wordt ook niet gerookt. Niet omdat de auto daar van gaat stinken, of omdat het ongezond zou zijn.... gewoon omdat die as een hoop rotzooi geeft. Er vliegt altijd wel wat af of je tikt er wel eens wat naast.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di jan 25, 2005 11:20

Mijn vriendin en ik roken gelukkig beide niet. Hebben begin dit jaar een huisje gekregen, :D alles nieuw,schoon en fris, en er wordt dus niet gerookt. Ook in de auto niet. Wij hebben een hekel aan familie bezoekjes omdat daar iedereen zit te roken, zelfs waar kinderen bij zijn, met de ramen dicht (tis zo koud!) en als we dan thuis komen kleden we ons in het halletje helemaal uit en springen meteen onder de douche. Bah wat stinkt dat dan!! Ik vind rook op zich al stinken, maar iemand die net gerookt heeft nog veel meer! Heel je huid en al je kleren ruiken er naar. Iedereen ruikt dat. Ik zou me doodschamen als ik wist dat mensen last van mij zouden hebben! :-k Je wilt toch altijd netjes ergens voor de dag komen? Loop als niet roker maar bv eens door een supermarkt. Je ruikt zo of er een rookwalm voorbijkomt lopen.

De horeca blijft een moeilijk punt... Niet rokers cafe's bestaan ook nooit lang,misschien hoort dat er dan wel een beetje bij, ten slotte staat iedereen daar voor z'n plezier. Restaurants vind ik een ander verhaal. Zit je lekker te eten ergens, steekt er een tafel naast je iemand een sigaret op, of een sigaar, of nog erger een pijp. Is dat vies dan???
Ik vindt het jammer dat in Nederland alles verboden wordt, de mensen zouden zelf in moeten zien dat roken in een restaurant gewoon asociaal is!! En weer: ik zou me schamen als ik weet dat mensen een tafeltje naast mij last van mij zouden hebben, op welke manier dan ook. Voor rokers in dat blijkbaar geen punt en dat vind ik jammer...
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Jorix

Re: RE: Roken in de auto....

di jan 25, 2005 11:48

...en als we dan thuis komen kleden we ons in het halletje helemaal uit en springen meteen onder de douche....
Dat klinkt bekend. Niet dat ik daar een hekel aan heb .... 8)

Emilio
Guru
Guru

di jan 25, 2005 11:52

Ook als ex-roker vind ik de reactie van Ronald een beetje over de top.

Als je zo bang bent voor het geven van ovberlast heb je dan ook:
1. GEEN knalpijp
2. 10 potten deo bij je
3. Scheten opvang zak
4. 5 paar schone sokken bij je
5. etc

Ik vind dat je jezelf nog al druk maakt. Ik woonde vroeger echt op het boerenland, en dat was in de tijd dat de mest niet ge-injecteerd werd , maar gewoon werd uitgereden. Daar kan je over zeiken, maar het bestaat gewoon.

Overigs, als je ooit in een druk "niet roken" cafe bent geweest en daar de aroma hebt opgeroken, dan doe je het nooit meer. Wat kunnen mensen stinken!!!!!! De rook maskeert het.

Dus, even cynisch:
Lang leve de roker!
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 25, 2005 11:58

Da's allemaal waar, maar ik vind een boer die, voor z'n boterham, mest over het land gooit iets anders dan iemand die naast mij in een restaurant gaat zitten roken.
Dat is toch wel een verschil he?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Egbertone
Guru
Guru

di jan 25, 2005 12:40

Pfffttt...

Hij zal zich maar vergissen, die boer... en de mest over z'n boterham heen gooien :mrgreen:

Emilio
Guru
Guru

di jan 25, 2005 12:42

:D :D :D :D :D :D :D :P :D :P
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 25, 2005 12:46

O.K.

Terug naar “Het Forum Café”