Sneeuw is zeker leuk met 1.8, alleen kan totaal geen snelheid maken, jammer genoeg. Driften met 5km/u ziet er ook niet echt spectaculair uit
Zit er onderSneeuw is zeker leuk met 1.8, alleen kan totaal geen snelheid maken, jammer genoeg. Driften met 5km/u ziet er ook niet echt spectaculair uit
Sper monteren!
Let op dat stoplicht... die maakt het voor mij helemaal afMoet je die Transit alleen al zien, je zou dat ding maar in je binnenspiegel op je achterbumper af zien komen.
Couldn't agree more! Weg met die sneeuw, want dit is niet goed voor m'n stress. Waar met regen half Nederland als een krant rijdt, rijdt met sneeuw wel 90% als een krant! ALS JE NIET DURFT TE RIJDEN MET DIT WEER, BLIJF DAN THUIS!Ik vind de sneeuw schitterend! (ben niet voor niets van plan binnen 10 jaar naar Noorwegen te verhuizen) maar hoe er in Nederland gereden wordt als er sneeuw is kan ik me maateloos aan ergeren. Ik weet dat niet iedereen winterbanden onder de wagen heeft liggen, maar kom op zeg! Als je ziet dat de weg netjes schoon en gestrooid is dan hoef je toch geen 35 te gaan rijden enkel omdat je uit je zijraampje ziet dat er sneeuw in de berm ligt?????
Vandaag ook weer zo een. Kom ik met 135 aan op een compleet schone en ijsvrije A17 op de linkerbaan zie ik een Scenic naar links komen zetten met 85 omdat er een toerit aan komt en de muts kennelijk bang is dat ze in de weg rijdt voor de invoegende auto's. Dus, gas eraf en remmen om de voorbumper niet te beschadigen. Netjes een metertje of 7 afstand houden maar toch binnensmond vloeken over het feit dat als je met dit weer niet durft te rijden je dan maar lekker in je bed moet blijven liggen en je nog eens moet omdraaien. Na de invoegstrook is het kennelijk te veel gevraagd om even netjes naar rechts te gaan omdat de komende vrachtwagen op minder dan 10 meter voor de Scenic rijdt. Dus met 85 km/h deze vrachtwagen voorbij....Uiteraard zat ik na deze schitterende inhaalmanouvre iets dichter achter op de Scenic..... Wordt er nadat er eindelijk weer op de rechterstrook gereden wordt nog kwaad gekeken en geseind ook!
![]()
Ik snap best dat gladheid gevaarlijk is en als er daadwerkelijk sneeuw of ijs op de weg ligt zal ik de laatste zijn om als een jinge hond door het verkeer te sjeezen, maar de schijterigheid van veel medeweggebruikers als het op gladheid aan komt is wel zeer ernstig! Je merkt het vaak al met regen, maar deze dagen is er echt geen lol meer aan om over de Nederlandse wegen te toeren.....
Dus 90% van Nederland moet thuis blijven omdat ze anders jou in de weg zitten????Couldn't agree more! Weg met die sneeuw, want dit is niet goed voor m'n stress. Waar met regen half Nederland als een krant rijdt, rijdt met sneeuw wel 90% als een krant! ALS JE NIET DURFT TE RIJDEN MET DIT WEER, BLIJF DAN THUIS!
Die 90% hoeft niet thuis te blijven maar moeten gewoon een schop onder hun hol krijgen dat ze niet zo bang moeten zijn. Een slipcursus verplichten voor het rijbewijs lijkt me een goed begin.Dus 90% van Nederland moet thuis blijven omdat ze anders jou in de weg zitten????Couldn't agree more! Weg met die sneeuw, want dit is niet goed voor m'n stress. Waar met regen half Nederland als een krant rijdt, rijdt met sneeuw wel 90% als een krant! ALS JE NIET DURFT TE RIJDEN MET DIT WEER, BLIJF DAN THUIS!
Als je op een plotseling spiegelglad stuk snelweg opeens over vier wielen wegglijdt heb je aan die slipcursus ook niet meer zoveel hoor.Die 90% hoeft niet thuis te blijven maar moeten gewoon een schop onder hun hol krijgen dat ze niet zo bang moeten zijn. Een slipcursus verplichten voor het rijbewijs lijkt me een goed begin.Dus 90% van Nederland moet thuis blijven omdat ze anders jou in de weg zitten????Couldn't agree more! Weg met die sneeuw, want dit is niet goed voor m'n stress. Waar met regen half Nederland als een krant rijdt, rijdt met sneeuw wel 90% als een krant! ALS JE NIET DURFT TE RIJDEN MET DIT WEER, BLIJF DAN THUIS!
Je hebt een verschil tussen voorzichtig zijn en bang zijn. Ik zeg dit ook niet omdat ik mezelf de meest briljante chaufeur van Nederland vind, maar omdat die angsthazen uiteindelijk alleen maar voor meer gevaar zorgen door plotseling remmen etc.. Gewoon rustig blijven, geen gekke dingen doen en vooral niet plotseling remmen of aan je stuur trekken, dan gebeurd er niks...maar dat is nu precies wat die angsthazen wel doen.Als je op een plotseling spiegelglad stuk snelweg opeens over vier wielen wegglijdt heb je aan die slipcursus ook niet meer zoveel hoor.Die 90% hoeft niet thuis te blijven maar moeten gewoon een schop onder hun hol krijgen dat ze niet zo bang moeten zijn. Een slipcursus verplichten voor het rijbewijs lijkt me een goed begin.Dus 90% van Nederland moet thuis blijven omdat ze anders jou in de weg zitten????
Wees nou maar blij dat mensen wat voorzichtiger zijn dan anders, dat voorkomt een hoop ellende. JUIST bij die mindere helden in het verkeer.