Alle boetes gaan volgend jaar met 20% omhoog

Zouden er dan ook 20% minder ongelukken gebeuren??? Natuurlijk niet, is gewoon een ordinaire belastingmaatregel wat geen zak te maken heeft met de verkeersveiligheid.
Ik begin zolangzamerhand echt de schijt te krijgen van de NL overheid. De manier waarop ze tegenwoordig beboeten gaat echt mijn pet te boven!!
Om te beginnen de wegenbelasting welgeteld 1 week te laat betaald. Omdat ik 22 maanden geleden ook al is een week te laat betaald had, krijg ik nu een boete van maar liefst 45 euro aan mijn broek en als ik binnen nu en 24 maanden weers is presteer om 1 dag te laat te betalen krijg ik lachend 113 euro aan mijn broek. De aanmaning was nog niet eens binnen for crying out loud. Als jezelf nog geld tegoed heb van de belasting mag je rustig een paar maanden wachten op je geld.
2e punt betreft hier het rijden door rood licht, althans volgens de agent die me dan voor het gemak maar niet aanhoud maar vrolijk wel 2 maanden later een boete door de bus heen propt.
Ik vraag vervolgens dus maar wat bewijsmateriaal op bij het CJIB, krijg ik een lullig papiertje met daarin de constatering van oom agent dat het stoplicht fucking 8 seconden op rood stond. Nou echt no way dat ik door rode stoplichten rijd die al 8 seconden op rood staan. Sterker nog als ik dat zou doen veroorzaak je naar mijn idee een ongeval!
1 ding weet ik 100% zeker, ik rijd niet door roodlicht als die al 8 seconden op rood staat, als ik dit wel gedaan zou hebben had ik het zeker wel geweten. Hoe moet ik de overheid op deze manier nog vertrouwen? De rechter zal zeer waarschijnlijk met het verhaal komen dat oom agent geen belang heeft om mij te bekeuren, maar dat is ook gewoon lariekoek want dat hebben ze dus wel. Ze 'moeten' hun quota halen, remember.
En Balkenende maar schreeuwen...respect voor elkaar en normen en waarden gelul. Als dit de norm is die de overheid erop na houdt, weet ik genoeg en zal ik mijn normen naar de overheid maar eens ernstig herzien! bah
Voor deze 2 zaken krijg ik dus 175 euro aan mn broek. De overheid denkt zeker dat iedereen van die zakkenvullers als zijzelf zijn