@Maarten Bijlsma
Nou????? waar is die belerende toon voor nodig???
Het is slecht voor de gezondheid, maar dat weet iedereen al, zelfs ik

1) omdat ik iedere zondag mijn zaterdag avond kloffie in de was kan doen omdat het stinkt, ik weet uit Californie dat het ook gezellig in een kroeg kan zijn zonder roken.
2) zoals je zelf al zegt, het is ongezond -veeel ongezonder dan een pilsie- en dus ook voor mij want ik sta in de rook
3) doodgaan door roken is vervelend doodgaan (AMHIK), dit is de reden waarom ikzelf gestopt ben
4) de accijns op de sigaretten zijn niet dekkend voor de extra kosten die door roken veroorzaakt worden !
5) het interieur van mijn 75 hield pas na 2 jaar op met stinken naar rook
etc
dus
1) Als het niet naar rook stinkt, dan stinkt het wel naar zweet en/of gemorste pils, hmm lekker doe de volgende zaterdag nog een keer mn uitgaankleren van vorige week aan.
SJA
2) roken is ongezond, maar leef verder behoorlijk gezond hoor, heb geen overgewicht e.d.
3) Doodgaan is uberhaupt niet zo prettig, of het nu door de gevolgen van roken is, of door andere ziektes. Daarbij komt dat lonkanker een kort sterfbed kent
4) De accijns alleen zal misschien dan wel niet kostendekkend zijn, maar het feit dat rokers minder lang leven bespaart de schatkist weer een hoop. Dus in the end levert de roker meer geld aan de schatkist dan de niet roker. DE NIET ROKERS MOETEN DUS EIGENLIJK MEER PENSIOEN PREMIE BETALEN DAN ROKERS.....nee dat ook weer niet??
Roken blijft een slechte gewoonte, maar er zijn nog tientallen slechte gewoontes op te noemen. 1 daarvan is ook bijvoorbeeld de notoire links rijders op de snelweg.