Wat vind jij van roken in de auto?

Ik kan niet zonder.
10%
14
Nee dank je. Zonde van m'n interieur.
25%
35
Ik rook niet.
42%
58
De persoon die de sig. aansteker in de auto heeft uitgevonden, verdient de nobel-prijs!
6%
8
Rot op met je poll.
17%
24

Totaal aantal stemmen: 139
bert
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Roken in de auto....

vr jan 14, 2005 07:47

In 16/17de eeuw werd in Nederland juist massaal gerookt om de stank te verdrijven.....
ik vindt het weer eens typisch. Nog nooit hebben wij zo'n hoge levensverwachting gekend maar aan de ene kant moet alles wat onze levensverwachting kan verkorten de deur uit maar met de gestegen levensverwachting neemt niet de arbeidsbereidheid toe om na 65ste
jaar te blijven werken. We zijn wel iets teveel met onszelf bezig als je je druk maakt om een sigaret en wat rook. Kom op zeg...je leeft in Nederland. Kans dat je 35 jaar haalt in vele delen
van de wereld is vele malen kleiner en komt zeker niet door kettingrokers aldaar.

Leg eens een anti-auto type uit dat een Alfa niet stinkt en niet schadelijk is voor de omgeving???

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jan 14, 2005 08:29

lekkerste wat is een peukje in de auto !
156

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Roken in de auto....

vr jan 14, 2005 12:07

In 16/17de eeuw werd in Nederland juist massaal gerookt om de stank te verdrijven.....
ik vindt het weer eens typisch. Nog nooit hebben wij zo'n hoge levensverwachting gekend maar aan de ene kant moet alles wat onze levensverwachting kan verkorten de deur uit maar met de gestegen levensverwachting neemt niet de arbeidsbereidheid toe om na 65ste
jaar te blijven werken. We zijn wel iets teveel met onszelf bezig als je je druk maakt om een sigaret en wat rook. Kom op zeg...je leeft in Nederland. Kans dat je 35 jaar haalt in vele delen
van de wereld is vele malen kleiner en komt zeker niet door kettingrokers aldaar.

Leg eens een anti-auto type uit dat een Alfa niet stinkt en niet schadelijk is voor de omgeving???
Je bent gelukkig vrij je levensverwachting naar beneden te trekken als je daar behoefte aan hebt.....maar trek daarbij niet de levensverwachting van een ander mee naar beneden. Die heeft misschien meer zin in lang leven en moet ook daarin vrij zijn! 8)
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 14, 2005 12:24

@Maarten Bijlsma

Nou????? waar is die belerende toon voor nodig???
Het is slecht voor de gezondheid, maar dat weet iedereen al, zelfs ik :wink:
1) omdat ik iedere zondag mijn zaterdag avond kloffie in de was kan doen omdat het stinkt, ik weet uit Californie dat het ook gezellig in een kroeg kan zijn zonder roken.

2) zoals je zelf al zegt, het is ongezond -veeel ongezonder dan een pilsie- en dus ook voor mij want ik sta in de rook

3) doodgaan door roken is vervelend doodgaan (AMHIK), dit is de reden waarom ikzelf gestopt ben

4) de accijns op de sigaretten zijn niet dekkend voor de extra kosten die door roken veroorzaakt worden !

5) het interieur van mijn 75 hield pas na 2 jaar op met stinken naar rook :evil:

etc

dus
1) Als het niet naar rook stinkt, dan stinkt het wel naar zweet en/of gemorste pils, hmm lekker doe de volgende zaterdag nog een keer mn uitgaankleren van vorige week aan.
SJA :roll:

2) roken is ongezond, maar leef verder behoorlijk gezond hoor, heb geen overgewicht e.d.

3) Doodgaan is uberhaupt niet zo prettig, of het nu door de gevolgen van roken is, of door andere ziektes. Daarbij komt dat lonkanker een kort sterfbed kent

4) De accijns alleen zal misschien dan wel niet kostendekkend zijn, maar het feit dat rokers minder lang leven bespaart de schatkist weer een hoop. Dus in the end levert de roker meer geld aan de schatkist dan de niet roker. DE NIET ROKERS MOETEN DUS EIGENLIJK MEER PENSIOEN PREMIE BETALEN DAN ROKERS.....nee dat ook weer niet??

Roken blijft een slechte gewoonte, maar er zijn nog tientallen slechte gewoontes op te noemen. 1 daarvan is ook bijvoorbeeld de notoire links rijders op de snelweg.
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 14, 2005 12:40

Bert heeft gewoon VOLLEDIG gelijk!!!

Ik ben NIET een PRO roker of zo. Maar de ''anti rokers'' maken mij anti ''anti rokers'' (lees het goed, ik heb het niet over ''niet rokers'' maar over ''anti rokers'')
Gehad:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jan 14, 2005 12:47

Ik wens je een lang en gelukkig leven en toon respect voor het standpunt van niet-rokers
en maak echter geen excuses van het gebruik van tabak en zal dat nimmer doen.
De opmerking dat ik onschuldige burgers voortijdig om zeep help, strookt niet met
wijze waarop ik hiermee omga. Oke, ik rook in een cafe maar kom op zeg.

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 14, 2005 13:12

toon respect voor het standpunt van niet-rokers.
Dat doe ik absoluut! Als de andere partij dat nou ook eens een klein beetje meer zou doen......Dan komen we er samen wel uit!!!! Jammer dat die slogan steeds minder van toepassing wordt.

Er samen uit komen.... In Ierland mag nergens meer gerookt worden in het cafe. Laten we dan gewoon rokers en niet rokers cafe's creeren. Iedereen happy.
Blijkt dat ze dat in Amsterdam al is geprobeerd hadden, een nioet rokers cafe. 3 maal raden hoe het vergaan is met dat cafe. :lol:
Gehad:

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

vr jan 14, 2005 13:23

toon respect voor het standpunt van niet-rokers.
Als de andere partij dat nou ook eens een klein beetje meer zou doen......
Die 'andere partij' is geen homogene massa hoor... Net zo min als de de rokende parij. Het zijn zoals altijd een paar fanatiekelingen die de hele discussie om zeep helpen door onwrikbare standpunten.

Ik rook zelf niet en vind het een nare gewoonte. Tegelijkertijd vind ik dat de anti-rook lobby zwaar is doorgeslagen.

Ondertussen dwalen we lekker af :blue_cool: het ging eigenlijk over roken in de auto.

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 14, 2005 13:30

Dinky je hebt gelijk. Wil het ook niet als homogene groep bekijken, maar je begrijpt wat ik bedoel.
In het cafe mag toch wel is van onderwerp geswitched worden? (uitsluitend cafe dan) :-({|=
Gehad:

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

vr jan 14, 2005 13:33

@Alfa33: inderdaad (2 x) :wink:

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jan 14, 2005 13:55

1) Als het niet naar rook stinkt, dan stinkt het wel naar zweet en/of gemorste pils, hmm lekker doe de volgende zaterdag nog een keer mn uitgaankleren van vorige week aan.
SJA :roll:

2) roken is ongezond, maar leef verder behoorlijk gezond hoor, heb geen overgewicht e.d.

3) Doodgaan is uberhaupt niet zo prettig, of het nu door de gevolgen van roken is, of door andere ziektes. Daarbij komt dat lonkanker een kort sterfbed kent

4) De accijns alleen zal misschien dan wel niet kostendekkend zijn, maar het feit dat rokers minder lang leven bespaart de schatkist weer een hoop. Dus in the end levert de roker meer geld aan de schatkist dan de niet roker. DE NIET ROKERS MOETEN DUS EIGENLIJK MEER PENSIOEN PREMIE BETALEN DAN ROKERS.....nee dat ook weer niet??

Roken blijft een slechte gewoonte, maar er zijn nog tientallen slechte gewoontes op te noemen. 1 daarvan is ook bijvoorbeeld de notoire links rijders op de snelweg.
1) zweet en gemorst pils blijven mij meestal bespaard, en ik wil zondag gewoon graag mijn kleren aan kunnen trekken als ik ontwaak in een vreemd huis temidden vreemde (doch knappe en zeer schaars geklede) jongedames

2) je sport waarschijnlijk ook nog ? Dus dan krijg je geen hartaanval.... zie punt 3)

3) K is echt vervelend doodgaan, en zeker niet altijd een kort sterfbed. Wat je denk ik bedoelt is dat als het eenmaal mis is (dus longcarcinoom), dat het dan ook echt bekeken is.. dus in de richting van 10% overleving 5 jaar na diagnose

4) "DE NIET ROKERS MOETEN DUS EIGENLIJK MEER PENSIOEN PREMIE BETALEN DAN ROKERS" nee, niet-rokers moeten gewoon lekker wijsneuserig blijven doen op forums :wink:

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 14, 2005 14:04

nee, niet-rokers moeten gewoon lekker wijsneuserig blijven doen op forums :wink:
:jumping:
Gehad:

kroehlur

vr jan 14, 2005 14:50

" nee, niet-rokers moeten gewoon lekker wijsneuserig blijven doen op forums :wink:
Phew.....ik was ff bang aan het worden..... :?

jer
Full Member
Full Member

vr jan 14, 2005 22:10

ik rook zelf soms (een sigaartje) maar er wordt door mij of mijn wederhelft verders niet gerookt en heb ook bijna nooit iemand in de 33 die wel rookt, en als diegene echt wilt roken (zoals me ouders) dan gaat er gewoon een raampje open, maar verders probeer ik mijn 33 rookvrij te houden
insta: @Black_dragon_159sw

159 1.8 mpi sw Daily
147 1.6 TS
33 1.7i 8v ProjectAR33

#33 1.3s #146 1.4 #146 1.6 #156 1.8 sw

AlfaGatto

vr jan 14, 2005 22:14

nee niet in de auto, na 8 jaar ruikt het interieur nog lekker een beetje showroom, heerlijk gewoon, dus dat hou ik zo (dus OOK GEEN DENNEBOOMPJES)

enneh ... wie heeft DENNEBOOMPJES in de auto by the way ? YECHHH :evil: :wink:

Terug naar “Het Forum Café”