matthijs
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: RE: Ik ben er klaar mee!!

zo okt 24, 2010 22:45

het toyota forum messchien :jumping: :wink:
Ik heb alleen een gratis nieuw gaspedaaltje gehad :P . Nu 54000 gereden in een jaar precies en er helemaal niets mee gedaan, niet eens olie bijgevuld. Wel bij 25.000 een beurtje gehad.

Ik ben er uit, voor de lol en het mooi en de hobby koop je een alfa, een echte auto dus. Als vervoer, vrachtauto, woonwerk ding koop je een vervoersmiddel oftewel, een niet alfa.

Ik heb trouwens voor mijn meisje een rover 45 gekocht, leuke dingen wel ontzettend veel lekke koppakking problemen... ff kijken op het Rover forum noemen ze het een HGF'je (head gasket failure) Het is een soort opgeleukte Honda met noten hout accenten in het interieur, met CVT :D
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

jan-willem
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 24, 2010 23:31

met CVT :D
Het pientere pookje? getver...... :wink:
Non commettere errori tra la mia personalità e il mio atteggiamento .
La mia personalità è quello che sono , e la mia houdng dipende da chi sei .

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

ma okt 25, 2010 12:13

Ik heb alleen een gratis nieuw gaspedaaltje gehad :P . Nu 54000 gereden in een jaar precies en er helemaal niets mee gedaan, niet eens olie bijgevuld. Wel bij 25.000 een beurtje gehad.

Ik ben er uit, voor de lol en het mooi en de hobby koop je een alfa, een echte auto dus. Als vervoer, vrachtauto, woonwerk ding koop je een vervoersmiddel oftewel, een niet alfa.

Ik heb trouwens voor mijn meisje een rover 45 gekocht, leuke dingen wel ontzettend veel lekke koppakking problemen... ff kijken op het Rover forum noemen ze het een HGF'je (head gasket failure) Het is een soort opgeleukte Honda met noten hout accenten in het interieur, met CVT :D
Wij hebben ook een toyota thuis met ongeveer dezelfde kilometerstand, maar die heeft toch wat meer problemen. Het ding wil niet normaal stationair lopen, het kreng bokt als een idioot als 'ie koud is en op de een of andere manier zijn alle ventilatieroosterversteldingetjes nu al afgebroken... (en nee, dat komt niet omdat wij zo lomp zijn :lol: )

En denk nou niet ik ga VAG rijden, want de enige auto waar ik ooit mee stilgestaan heb was een VAG product. (degene met de meeste foutmeldingen en ellende op de boordcomputer was overigens ook een VAG product)

Conclusie> Aan een alfa gaat wel eens wat stuk, maar dat is bij andere merken niet anders dus daar hoef je echt geen ander merk voor te gaan rijden...
Alfetta 1600
SCARB: 6004

jan-willem
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 25, 2010 13:00

Wij hebben ook een toyota thuis met ongeveer dezelfde kilometerstand, maar die heeft toch wat meer problemen. Het ding wil niet normaal stationair lopen, het kreng bokt als een idioot als 'ie koud is en op de een of andere manier zijn alle ventilatieroosterversteldingetjes nu al afgebroken... (en nee, dat komt niet omdat wij zo lomp zijn :lol: )

En denk nou niet ik ga VAG rijden, want de enige auto waar ik ooit mee stilgestaan heb was een VAG product. (degene met de meeste foutmeldingen en ellende op de boordcomputer was overigens ook een VAG product)

Ik heb onze jap ingeruild......ik kan niet wennen aan de automaat, een lap toeren en niet voorruit gaan...... :cry:

Ja aan elke auto gaat wel eens iets kapot. ook aan een vag product, ik heb er drie gehad, was ook gez**k mee.

Nu de avan6 maar ingeruild op een giulietta 1750, eens kijken hoe dit afloopt... :jumping:

jw

Conclusie> Aan een alfa gaat wel eens wat stuk, maar dat is bij andere merken niet anders dus daar hoef je echt geen ander merk voor te gaan rijden...
Non commettere errori tra la mia personalità e il mio atteggiamento .
La mia personalità è quello che sono , e la mia houdng dipende da chi sei .

m.brandon
Advanced Member
Advanced Member

RE: Ik ben er klaar mee!!

ma okt 25, 2010 21:37

Mee eens....mijn ergste ervaring was notabene in mijn duurste leasebak, een Audi A4. Een en al gezeik met navi die crasht, motor die oversloeg en cruisecontrol die kuren had. En dan moet je je bedenken dat je het over een <1jaar oude auto heb waar ze gvd 56k voor durven te vragen.....dan krijg je als reactie van de dealer op de motorproblemen: "Ja, dat is lastig meneer. We hebben met de fabriek contact gezocht, maar die reageren niet, dus ik denk dat we er niets aan kunnen doen."

Elk merk heeft zo zijn probleempjes en je tevredenheid staat of valt bij de gratie van de dealer in de meeste gevallen. Succes in elk geval met de afwikkeling! Laten repareren en dan de rekening niet betalen is niet echt een goede optie, het bewijsmateriaal is dan namelijk al weg voordat de discussie gevoerd gaat worden.
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 26, 2010 00:02

niet mee eens, gewoon mercedes rijden dan ben je van al dat geneuzel af. Ook automaat en met 215 pk gaat dat gewoon lekker vooruit..
t kost wat maar dan heb je ook wat :wink:

voor de hobby lekker alfa dan zijn die kleine ergernissen ook niet zo heel erg.. :wink:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 26, 2010 00:14

niet mee eens, gewoon mercedes rijden dan ben je van al dat geneuzel af. Ook automaat en met 215 pk gaat dat gewoon lekker vooruit..
t kost wat maar dan heb je ook wat :wink: ....
AHUM, mijn E420 al vergeten??? :evil: Lekkere fijne roestvrije auto's die mercedessen... NOOIT schakeltroubles met de automaat en lekker vlot te verkopen ook als je er vanaf wilt..( wie heeft zn add ook weer ingetrokken omdat ie m niet verkocht kreeg... :twisted: )

:wink:

Grtz,fRank

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 26, 2010 00:44

t kost wat maar dan heb je ook wat :wink: ....
AHUM, mijn E420 al vergeten??? :evil: Lekkere fijne roestvrije auto's die mercedessen... NOOIT schakeltroubles met de automaat en lekker vlot te verkopen ook als je er vanaf wilt..( wie heeft zn add ook weer ingetrokken omdat ie m niet verkocht kreeg... :twisted: )

:wink:

Grtz,fRank
ja jij met die 420....ik heb een 300 waar nooit wat mee is... nu al op 419000 km staan...alles doet t altijd... automaat nooit problemen mee....
Jij hebt gewoon zo'n afgetrapt exemplaar gekocht :wink: als je echt een 420 had gewild dan had je een S moeten kopen :wink: :twisted:

Pinin01
Advanced Member
Advanced Member

di okt 26, 2010 07:44

Mee eens....mijn ergste ervaring was notabene in mijn duurste leasebak, een Audi A4. Een en al gezeik met navi die crasht, motor die oversloeg en cruisecontrol die kuren had. En dan moet je je bedenken dat je het over een <1jaar oude auto heb waar ze gvd 56k voor durven te vragen.....dan krijg je als reactie van de dealer op de motorproblemen: "Ja, dat is lastig meneer. We hebben met de fabriek contact gezocht, maar die reageren niet, dus ik denk dat we er niets aan kunnen doen."

Elk merk heeft zo zijn probleempjes en je tevredenheid staat of valt bij de gratie van de dealer in de meeste gevallen. Succes in elk geval met de afwikkeling! Laten repareren en dan de rekening niet betalen is niet echt een goede optie, het bewijsmateriaal is dan namelijk al weg voordat de discussie gevoerd gaat worden.
Vergeet niet dat een GT V6 ook ruim meer dan 50K kost. Ik vind de kwaliteit die voor dat geld geleverd wordt werkelijk bedroevend.
Maar goed, ik was er zelf bij toen ik hem kocht (neemt niet weg dat het niet aan de verwachting voldoet).

Wat de afhandeling betreft: Ik heb alleen toestemming gegeven voor onderzoek, niet voor reparatie. Hoe, waar en wanneer er gerepareerd wordt is pas duidelijk als ik weet hoe dit financieel afgehandeld wordt
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

GT 75V6
Guru
Guru

di okt 26, 2010 10:04

Je kunt ze nog altijd bij de civiele rechter dagvaarden op grond van wanprestatie... :twisted:

(wanprestatie vanwege het niet juist uitvoeren van het onderhoudschema)
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Pinin01
Advanced Member
Advanced Member

RE: Goed nieuws..... en toch ben ik er klaar mee

di okt 26, 2010 11:16

Ik heb net een gesprek gehad met de dealer.

De motor ligt er uit, de schade is opgenomen.
Ze hebben overleg gehad met Alfa Romeo.

Resultaat is dat de reparatie voor mij volledig kostenloos wordt uitgevoerd.

Eerlijk gezegd valt me dit 1000% mee, dit had ik (en waarschijnlijk vele van jullie ook) zeker niet verwacht.
Ik had me al opgemaakt voor een juridisch gevecht van ik weet niet hoe lang.

Ik moet wel zeggen dat mijn vertouwen in de GT tot een dieptepunt is gedaald.
Wat zou het volgende mankement zijn?
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Goed nieuws en toch ben ik er klaar mee!!

di okt 26, 2010 11:23

Nou in ieder geval financieel een zorg minder,das mooi.

Ik denk, als je vertrouwen in de auto weg is, hem asap na reparatie inruilen op een 'betrouwbare' auto ,mag je zelf uitpuzzelen welk merk er onder die noemer valt, ik zou t nl niet weten... :( Zoals eerder al geopperd hier, ieder merk of type heeft zn eigenaardigheden.

Suc6 met de keuze en proficiat met de schadeloosstelling vwb de reparatie, had inderdaad ook een heel ander verhaal kunnen worden...

Grtz,fRank

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 26, 2010 11:26

Geweldig nieuws!!
Prachtig dat het voor jou kostenloos wordt opgelost. Hopelijk kan je snel weer rond rijden in de GT.

Dat je vertrouwen in de GT (even) weg is kan ik me goed voorstellen. Ik denk dat je er gewoon even de tijd voor moet nemen: als je na een periode sturen nog steeds geen goed gevoel bij hebt kan je 'm alsnog goed overwogen weg doen / inruilen.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Tomolino
Full Member
Full Member

di okt 26, 2010 11:28

Goed nieuws! :D
Ik hoop dat je na een paar testritjes in andere merken, wel weer overtuigd bent door de GT. ;)
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 26, 2010 11:29

Goed om te lezen dat Alfa Romeo jouw als klant serieus neemt :thumbs:
Hopelijk kun je het vertrouwen in je GT hervinden en er weer plezier aan gaan beleven.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Terug naar “Het Forum Café”