Super72
Member
Member

Re: RE: Is KENNIS van Alfa Romeo een voorwaarde om moderator

wo feb 18, 2009 13:44

Dat een moderator af en toe ingrijpt, is niet meer dan logisch. Dat is per slot van rekening zijn taak.
Dat daarbij af en toe vergissingen gemaakt worden, soit, het is nu eenmaal mensenwerk.
Dat dingen soms wat ondoordacht gebeuren, ook dát kan ik begrijpen. Een advertentie weghalen waarin een houten stoel te koop wordt aangeboden? Zou ik ook gedaan hebben. Ik bedoel, hoe flauw moet het worden allemaal... Zou ik dat ook doen als die advertentie min of meer als pamflet, als vlammend protest, is bedoeld? Ik weet het niet. Misschien niet. Maar dat doet hier niet zo ter zake.
Tot zover snap ik Dink dus best.

Maar...

:!:

Dit kan in mijn ogen dus écht niet door de beugel:
de originele tekst wordt aangepast... de titel wordt aangepast..
Onacceptabel.

Punt.

Geen discussie over mogelijk.

Als je, als moderator, van mening bent dat bepaalde topics - om wat voor reden dan ook - niet mogen/kunnen, dan staan in mijn optiek twee instrumenten tot je beschikking: een slotje (zonder verder tekstueel te marchanderen!) of het hele (!) topic verwijderen. Meer niet. En dan bij voorkeur pas nadat je de topicstarter - via pb - van je voornemen in kennis hebt gesteld, ofschoon ik me realiseer dat dat laatste in de praktijk niet altijd haalbaar is (de topicstarter kan met vakantie zijn, of het ingrijpen kan een ultiem urgent karakter hebben).
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Is KENNIS van Alfa Romeo een voorwaarde om moderator te

wo feb 18, 2009 13:56

of het ingrijpen kan een ultiem urgent karakter hebben).
en dat is slechts heeeel zelden het geval denk ik, namelijk wanneer emn beledigend wordt . Dan is trouwens een derde optie wel aan de orde, tekst wijzigen, maar dan moet het duidelijk zijn dat ie gewijzigd is en door wie en waarom. Maar dat is toch allemaal al bekend??
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo feb 18, 2009 15:58

Beleid ga je toch niet veranderen als eenling. Heb ook wel eens iets met een mod gehad, een berichtje, een antwoord en opgelost. Kost ongeveer evenveel moeite als deze reactie. Als het overige wat je er aan doet is in mijn ogen overbodig. Vond het vroeger zorgelijk en tegenwoordig gelukkig alleen maar lachwekkend.

Communicatie is lastig. Verder altijd respect voor een mod, is vrijwilligerswerk voor de club waar ik lid van ben. :D
Dirk - Giulia2000TS

Snooker
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ

wo feb 18, 2009 16:44

Voor degenen die net als ik net in dit topic binnenvallen, vat ik even de meningen over ons, moderators, tot nu toe samen:
Welke gek
DIEP trieste bende
zo veel kennis zal wel teveel gevraagd zijn
BLAMAGE voor de SCARB
compleet maar dan ook werkelijk COMPLEET voor schut
oneindige domheid
schrijnende fout
Is dat dikke fransmannetje van 'century cars' toevallig mod geworden
DOM en UITERST ongepast
De SCARB weet NIETS van Alfa Romeo historie!
een aantal mods op zekers niet gezien hun leeftijd en ervaring
Zou eens tijd worden dat ze eens bij elkaar komen of onderling contact hebben i.p.v zomaar iets te doen
Beetje jammer maar helaas wel voorspelbaar
Leermoment voor de uberhotemetoten van het forum?
een Mea MAXIMA Culpa ZEER toepasselijk
SCHREEUWT om een herziening van het het moderatoren-aanstel-beleid
vrijbrief om hier PRECIES mede te delen hoe ik over deze moderator denk
Ik ben nog steeds in afwachting van het moment dat het helder licht hier zijn uitleg geeft
Grote lamp, weinig licht
TOTALE gebrek aan kennis
ontbreken van selectiecriteria voor het aanstellen van mods
totale onkunde van een enkele (nog steeds zwijgende) modderator
Wat is er gebeurd, zult u denken? Nou... houd u vast: er is een post wellicht ten onrechte verwijderd!!!!

Ik zou zeggen: schopt u nog maar even door. Maak van je hart geen moordkuil. We blijven gewoon van jullie houden hoor, ook al denken jullie dat ons plezier er uit bestaat om jullie zo veel mogelijk dwars te zitten. Dan ga ik nu met jullie permissie een paar uur eten en met mijn vrouw en kinderen doorbrengen, hierna ben ik uiteraard weer tot jullie beschikking! Tenzij er onverwacht bezoek opduikt, waarvoor ik jullie bij voorbaat al om vergeving smeek.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 18, 2009 16:52

Hooooo Snooker, zou je bij mijn, als leuk bedoelde, opmerking over dat dikke franse mannetje óók de bijbehorende smiley willen vemelden aub? :?
Zo lijkt alsof ik het serieus bedoelde....

Grtz,fRank

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

wo feb 18, 2009 17:04

Het is me TOTAAL duidelijk...

Ik ga maar eens lekker achterover zitten....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Andretti Molletti

wo feb 18, 2009 17:15

Voor degenen die net als ik net in dit topic binnenvallen, vat ik even de meningen over ons, moderators, tot nu toe samen:
Welke gek
DIEP trieste bende
zo veel kennis zal wel teveel gevraagd zijn
BLAMAGE voor de SCARB
compleet maar dan ook werkelijk COMPLEET voor schut
oneindige domheid
schrijnende fout
Is dat dikke fransmannetje van 'century cars' toevallig mod geworden
DOM en UITERST ongepast
De SCARB weet NIETS van Alfa Romeo historie!
een aantal mods op zekers niet gezien hun leeftijd en ervaring
Zou eens tijd worden dat ze eens bij elkaar komen of onderling contact hebben i.p.v zomaar iets te doen
Beetje jammer maar helaas wel voorspelbaar
Leermoment voor de uberhotemetoten van het forum?
een Mea MAXIMA Culpa ZEER toepasselijk
SCHREEUWT om een herziening van het het moderatoren-aanstel-beleid
vrijbrief om hier PRECIES mede te delen hoe ik over deze moderator denk
Ik ben nog steeds in afwachting van het moment dat het helder licht hier zijn uitleg geeft
Grote lamp, weinig licht
TOTALE gebrek aan kennis
ontbreken van selectiecriteria voor het aanstellen van mods
totale onkunde van een enkele (nog steeds zwijgende) modderator
Wat is er gebeurd, zult u denken? Nou... houd u vast: er is een post wellicht ten onrechte verwijderd!!!!

Ik zou zeggen: schopt u nog maar even door. Maak van je hart geen moordkuil. We blijven gewoon van jullie houden hoor, ook al denken jullie dat ons plezier er uit bestaat om jullie zo veel mogelijk dwars te zitten. Dan ga ik nu met jullie permissie een paar uur eten en met mijn vrouw en kinderen doorbrengen, hierna ben ik uiteraard weer tot jullie beschikking! Tenzij er onverwacht bezoek opduikt, waarvoor ik jullie bij voorbaat al om vergeving smeek.

Zou u niet willen generaliseren? Ik vind dat niet prettig.
Overigens MOET je niet moderaten, dat is een vrije keus. Vrijwilligerswerk waarvoor we al vele malen dankbaar geweest zijn (of moet ik dat ook opsommen zoals bovenstaand?).
Een keer kritiek moet kunnen, waarbij sommige dingen inderdaad genuanceerder mogen.

Nog nooit is de vraag beantwoordt hoe het moderater aanname beleid is geformuleerd.
Hierbij wil ik graag weten wie er moderator zijn, waarom envoor hoe lange tijd etc. Daarnaast wil ik graag weten waarom sommige moderators er niet meer zijn.
Over de diverse functies en invullingen lees ik namelijk ook altijd in het KB, dus waarom niet hier? Openheid is m.i. een blijk van vertrouwen.... dus...

Mocht ik met mijn beperkte Alfakennis toch binnen het functieprofiel en vooral de functie-eisen vallen dan wil ik bij dezre solliciteren naar de functie van Moderator!
Na jaren van aansukkelen en veel inzet van diverse mensen denk ik dat we eens een stap moeten maken in het georganiseerd worden en structuur aanbrengen binnen het forum. Daar worden we allemaal beter van!

Roebar
Guru
Guru

wo feb 18, 2009 17:33

Wat hebben jullie allemaal een hoop tijd..................

Ik zit al een tijdje achterover geleund hoor........heb het wel gezien hier................. :?
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 18, 2009 18:37

Is:

opvoeding
beleefdheid
volwassen gedrag
respect voor elkaar
enz...
enz...

een voorwaarde om op een forum te mogen posten ? "Gelukkig" niet, het zo nog veel stiller zijn :?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Alfafreak
Junior Member
Junior Member

wo feb 18, 2009 18:39

Voor wie het destijds gemist heeft, de vacature voor moderators met het daarbij behorende functieprofiel heeft in het Klaverblaadje gestaan.

Stond destijds in Klaverblaadje nummer 116 (4e kwartaal 2006), blz. 4, rubriek vacatures, functie Moderators (m/v).

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 18, 2009 18:43

Het is me TOTAAL duidelijk...

Ik ga maar eens lekker achterover zitten....
Ik vind het prima dat iemand in de emmer roert, maar het is wel zo fair om dat dan ook weer goed af te sluiten.
Voer de discussie, indien nog nodig, per PB dan kan dit topic weer in de prullenbak. :wink:

Je voorkomt zo onnodige discussie's die vaak tot een andere, onbedoelde, uitkomst leiden dan de topicstarter eigenlijk voor ogen had, mede omdat zeikerds zoals ik zich daar ook nog eens tegenaan gaan bemoeien.Afbeelding

:wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 18, 2009 18:48

ps: ik lees nu het ganse topic door, geen idee wat er gebeurd is, en dat doet er voor mij niet toe....want: ik ben moderator en lees: dom, groot licht enz...aan mijn adres. NIet omdat ik diegene ben, die iets verwijderd heeft, maar omdat ik moderator ben !!!! Ook al weet ik van de zaak niets, ik neem dit persoonlijk. :evil: ERG persoonlijk.

Excuses van sommigen, onder andere, aan mijn adres zijn hier ZEKER op hun plaats.

Ik word niet graag dom genoemd, al is het onder de noemer "moderators"
Laatst gewijzigd door Michel op wo feb 18, 2009 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Frits
Guru
Guru

wo feb 18, 2009 18:49

Voor wie het destijds gemist heeft, de vacature voor moderators met het daarbij behorende functieprofiel heeft in het Klaverblaadje gestaan.

Stond destijds in Klaverblaadje nummer 116 (4e kwartaal 2006), blz. 4, rubriek vacatures, functie Moderators (m/v).
Het is nu ruim 2 jaar later, tijd voor nog één, zou ik zeggen.
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Andretti Molletti

wo feb 18, 2009 18:58

De eerste reactie zou moeten zijn: Ik ben geen lid (donateur) en dat is hier ook niet noodzakelijk zoals je weet, dus vertel!!! )is er nog hoop :-D )

Heren moderators, neem het niet te persoonlijk op, (er staat namelijk nergens een persoonlijke aanval oid) maar zoals een aantal al opmerkt het is goed van de positieve kritiek te leren!

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 18, 2009 18:59

Dit is geen positieve kritiek, dit zijn beledigingen.

Terug naar “Het Forum Café”