Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7040
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: Mijn Lancia Delta project topic

do apr 22, 2010 22:20

De dedra is wel als integrale geleverd, 4*4 turbo. :)
en daar komen de ondersteldelen van de 155Q4 vandaan.... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Mijn Lancia Delta project topic

do apr 22, 2010 22:33

De dedra is wel als integrale geleverd, 4*4 turbo. :)
en daar komen de ondersteldelen van de 155Q4 vandaan.... :wink:
Sssht! niet verklappen!

Overigens, er is nog genoeg verschil onder de kap hoor, ook tussen de dedra integrale en de 155Q4. De Q4 heeft wat spulletjes op andere plaatsen zitten want er is al rekening gehouden met competitie.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 805
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Mijn Lancia Delta project topic

vr apr 23, 2010 04:15

Een 155Q4 ontstaat gewoon als je een delta integrale evo en een dedra integrale heel hard tegen elkaar aangooit.

Hou je de ruimte van de dedra over met het onderstel en blok van de delta 16v evo. :wink:

Best of both worlds zegmaar. 8)

Gebruikersavatar
Romeo
Full Member
Full Member
Berichten: 432
Lid geworden op: do jan 06, 2005 13:58
Locatie: Arnhem

RE: Mijn Lancia Delta project topic

vr apr 23, 2010 10:55

Standaard houden, zo'n EVO. Mooi zat, snel zat.
Of in elk geval niets wat niet terug te draaien is, dan heeft een liefhebber na jou er ook nog plezier van.

Ik heb een lichte voorkeur voor een 16v, qua uiterlijk.
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7040
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: Mijn Lancia Delta project topic

vr apr 23, 2010 20:24


Hou je de ruimte van de dedra over met het onderstel en blok van de delta 16v evo. :wink:
Achteras van een 155Q4 is anders heel anders als van een Delta maar wel identiek aan die van de Dedra... :? Onderstel is van een Dedra geleend. :wink:

Overigens zegt iedere 155Q4 eigenaar natuurlijk liever dat het een Delta in een 155 pakje is, daar hebben de meeste autoliefhebbers dan wel een beeld bij. Als je zou zeggen dat je de techniek van een Dedra onder je 155 hebt zul je niet veel enthousiasme genereren ben ik bang... :lol: Een dedra is nog onbekender bij de meesten als een Fiat Croma. :roll:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1850
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: Mijn Lancia Delta project topic

vr apr 23, 2010 21:17

zijn GAAF die Evo's 8)

tegenover de hobbyloods bij ons staat een rode Evo 1 , van iemand die ook een 166 3,2 met Q2 heeft, en vind die ook zo :thumbs:

gevraagd of ik mijn GTV erop in kon ruilen, maar dat deed hij niet, was bedoeld voor verkoop, maar bij nader inzien wilt hij hem zelf houden nu zijn 166 in Italie staat omdat hij daar Ferrari's verhuurd van of bij de fabriek ofzo.

vorderingen en technische zaken zijn wel leuk om in cafe te volgen , omdat de techniek overeenkomsten heeft met Alfa.

veel plezier gewenst ermee 8)
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

Re: RE: Mijn Lancia Delta project topic

vr apr 23, 2010 21:39

Afbeelding
Afbeelding
I second that 8) :lol:
Muhahaha LOL

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Mijn Lancia Delta project topic

vr apr 23, 2010 23:12

Afbeelding
Afbeelding
I second that 8) :lol:
Muhahaha LOL
komt goed :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 805
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Mijn Lancia Delta project topic

za apr 24, 2010 23:23

@ giulietta

Dedra integrale heeft ook een integrale onderstel, ben je nu blij?

De delta was de eerste en daar is lekker van geleend bij de latere modellen van de fiat-groep.

Er zitten verschillen tussen alle 3 de versies. En die zijn er tussen de Q4, de dedra, en de delta. Dedra <->Q4 is minimaal net zo afwijkend als delta <-> Q4.

Alle verschillen zijn verder redelijk geneuzel in de marge, maar als je daar een fan van bent, blijf vooral roepen. Eper nummers voor heel veel onderdeeltjes zijn echt identiek.

Verder heeft een dedra een 8v blok, en de andere twee niet. Dat is eigenlijk het grootste verschil.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7040
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Mijn Lancia Delta project topic

zo apr 25, 2010 00:12

Snel aangebrand? :?

Met het onderstel heb ik het over de wielophanging e.d. en als je kijkt naar de achteras van een Delta dan zie je dat die heel anders is als van een Q4, terwijl die van een Dedra gelijk is.

Maar eerlijk gezegd boeit het mij helemaal niet :wink: ... Vind het toch geen interressant onderstel. ben geen fan van vierwielaandrijving :roll: . Wil trouwens nog wel een keer een achteras van een Dedra/Q4 hebben om een 145 met achterwielaandrijving te bouwen. :P

Ik vind een Delta een prachtige auto en een 155 ook. 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 805
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: RE: Mijn Lancia Delta project topic

zo apr 25, 2010 02:57

Snel aangebrand? :?

Maar eerlijk gezegd boeit het mij helemaal niet :wink: ... Vind het toch geen interressant onderstel. ben geen fan van vierwielaandrijving :roll: . Wil trouwens nog wel een keer een achteras van een Dedra/Q4 hebben om een 145 met achterwielaandrijving te bouwen. :P
Nee, niet snel, zeker niet, maar als de wind over hetzelfde onderwerp altijd uit dezelfde hoek komt is dat best vermoeiend op den duur, zelfs voor mij.
Vooral als dat van iemand komt die absoluut geen interesse heeft in de 4wd onderstellen, en dat graag blijft melden.


Verder gave delta, sorry dat giullietta en ik hier zitten te neuzelen met veel te veel smilies.

Dit vind ik nog steeds de gaafste versie, martini 6. Ik denk degene waarvan ik contact had met een ex-eigenaar.

Afbeelding

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Mijn Lancia Delta project topic

zo apr 25, 2010 09:22

toch vergeten jullie iets, de evo is een stukje breder dan de integrale, hetzelfde onderstel?? (of zijn aandrijfsassen en draagarmen alleen wat langer?)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 805
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Mijn Lancia Delta project topic

zo apr 25, 2010 16:43

De basis onderdelen en de setup van al die onderstellen zijn redelijk gelijk. Verschillen zitten inderdaad in de lente van sommige assen.
En de bevestigingspunten bij de wielen. (Dempers achter zijn ook verschillend.)

En verder is er bij de eerdere integrales een andere verdeling van de aandrijfkrachten gebruikt.
Die was eerst 53% voor en 47% achter. Later is dat omgedraaid.

Maar dingen als versnellingsbakken, en differentieelen is redelijk uitwisselbaar. O.a. de reden dat de achterdiffs van de 155Q4 zo moeilijk zijn te vinden, is vooral dat de integrales die sneller slopen (Word meer competitie mee bedreven met hogere vermogens) en die plakken er rustig een Q4 achterdiff onder.

Verder is het achterdiff van de dedra integrale te blokkeren, en er gaan verhalen dat die versie net even wat sterker zou zijn door een andere constructie.
Nadeel is wel dat de dedra *niet* over een torsen diff beschikt achter. Is een "normaal" open differentieel.

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Mijn Lancia Delta project topic

zo apr 25, 2010 17:37

weer iets om in de smiezen te houden.... 8)

en ben ook erg benieuwd naar foto's.............................. :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Kakel
Full Member
Full Member
Berichten: 328
Lid geworden op: za mei 02, 2009 17:01
Locatie: Rotterdam

RE: Mijn Lancia Delta project topic

ma apr 26, 2010 09:52

Gisteren even, net als Stof, het moois van de EVO af staan kijken. Geweldig ding. Punt. Jammer dat er nog geen centimeter mee gereden kan worden maar ach, stilstaand is ie ook al tof.

Zoals beloofd, stiekem een paar kiekjes genomen. Stelt niet veel voor want ik moest half over brommers, fietsen en andere zooi heen hangen om een beetje in de buurt te kunnen komen.

Als je goed kijkt dan zie je onder die bult met stof een EVO staan
Afbeelding

En de neusch
Afbeelding

Ger nog bedankt voor het reservewiel en logo! (schakelaars zijn trouwens anders in mijn Quuf.....)
Nu:
156 SW
Frans leasehok
Kia Sorento

Gehad:
33 1.7 16 KlepperT Quuf
33 1.7 I.E. met ABS
33 1.4 I.E.

Terug naar “Het Forum Café”