Nieuwe vraag:
Is de Ferrari racekleur oorspronkelijk het ALFA rood? Volgens mij is Ferrari rood het Italiaanse race-rood zoals de Engelsen het British Racing Green hebben.
*Fluit onschuldig*NU moet je oppassen!Beetje heel erg apart... een beetje het Gaastra type!!
*zoekt dekking achter een zak zand*
![]()
![]()
![]()
![]()
Iets met ''spijker'', ''kop'' en ''raak''...En om weer on-topic te gaan:
ik ben het met Zaag eens. Alleen moet je van een mug geen olifant maken. Ja, iedere mod zou tenminste enige kennis van de Alfa Romeo-historie moeten hebben. En nee, de werkwijze van deze mod (vooral het ongevraagd wijzigen van de topictitel) kan absoluut niet door de beugel.
Maar overal worden fouten gemaakt en iedereen leert met vallen en opstaan. Ongetwijfeld deze mod-van-dienst ook. En uiteindelijk is de sop de kool niet waard.
Zaag, gewoon blijven posten.
NEEN!@Zaag
Is dit een sollicitatie om moderator te worden
Ik heb vanavond genoeg geklets, Jack. Met mijn visite.Het blijkt helaas dat de totale onkunde van een enkele (nog steeds zwijgende) modderator boven alles gaat...
Nee niet iedereen....ergens halverwege pagina 1, en met jouw antwoord erbij ook een verklaring voor de verschillen in tintVolgens mij is Ferrari rood het Italiaanse race-rood zoals de Engelsen het British Racing Green hebben. Vroeger werden ook andere Italiaanse racewagens in die kleur gespoten, dus ook de Alfa Romeo's. Ferrari is die kleur blijven gebruiken, waar Alfa Romeo op een gegeven moment over is gegaan op een andere rosso tint. Misschien dat iemand het 'waarom' daarvan kan aanvullen?Nieuwe vraag:
Is de Ferrari racekleur oorspronkelijk het ALFA rood?
en even ter aanvulling op, en ter uitbreiding van het historisch besef van diegenen die dat niet hebben: ooit, in een grijs verleden, kwamen raceteams en coureurs voor een land uit, niet voor een merk. En de raceauto`s hadden dus per land een kleur (Italie rood, Engeland groen, duitsland zilver, nederland oranje en wie vult aan?)Laat ik dan het antwoord geven.
Er bestaat niet één kleur 'Italiaans race-rood' of 'British Racing Green'. Rood is rood, groen is groen, ingewikkelder dan dat is het niet. Ofwel, er bestaan wel honderd tinten British Racing Green (allemaal donkergroen en daarmee allemaal 'goed' of 'historisch verantwoord'). Idem met het Italiaanse rood.
en even ter aanvulling op, en ter uitbreiding van het historisch besef van diegenen die dat niet hebben: ooit, in een grijs verleden, kwamen raceteams en coureurs voor een land uit, niet voor een merk. En de raceauto`s hadden dus per land een kleur (Italie rood, Engeland groen, duitsland zilver, nederland oranje en wie vult aan?)Laat ik dan het antwoord geven.
Er bestaat niet één kleur 'Italiaans race-rood' of 'British Racing Green'. Rood is rood, groen is groen, ingewikkelder dan dat is het niet. Ofwel, er bestaan wel honderd tinten British Racing Green (allemaal donkergroen en daarmee allemaal 'goed' of 'historisch verantwoord'). Idem met het Italiaanse rood.
Toch meende ik dat je zo'n 30 jaar geleden bij het bestellen van je Alfa Romeo KORTING kreeg als je de wagen in "Alfa Rood" bestelde.Ziet nu iedereen deze vraag over het hoofd?![]()
Nieuwe vraag:
Is de Ferrari racekleur oorspronkelijk het ALFA rood? Volgens mij is Ferrari rood het Italiaanse race-rood zoals de Engelsen het British Racing Green hebben.![]()
Laat ik dan het antwoord geven.
Ga ik doen..Alfa rood vraagstukje mag voor mij in een specifiek topic verder uitgeweid worden : interessant als topic op zich, niet ?
PS : Geel is de Nationale Belgische Racekleur, maar ik heb nog geen Gele MiTo verkocht of besteld voor voorraad..., GiuliettaRood vind ik ook maar niks (te brandweerachtig...) geef mij maar Alfarood !
Nee, dat heeft niets met emmertjes te maken. Zou niet best zijn als moderators op grond van frustraties handelen.Verder begrijp ik dat bij de moderator het emmertje vol was na veel kantje-boord-advertenties. Maar ja dan moet er lijkt mij ingegrepen bij de advertenties die niet kunnen, en niet bij die ene die nu net geheel en al wel kan, lijkt mij. Maar ja ik ben ook geen moderator...