giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Is KENNIS van Alfa Romeo een voorwaarde om moderator te

di feb 17, 2009 22:45

met bootschoenen? :oops:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Super72
Member
Member

Re: RE: Is KENNIS van Alfa Romeo een voorwaarde om moderator

di feb 17, 2009 22:57

Ziet nu iedereen deze vraag over het hoofd? :shock:
Nieuwe vraag:
Is de Ferrari racekleur oorspronkelijk het ALFA rood? Volgens mij is Ferrari rood het Italiaanse race-rood zoals de Engelsen het British Racing Green hebben.
:?:

Laat ik dan het antwoord geven.
Er bestaat niet één kleur 'Italiaans race-rood' of 'British Racing Green'. Rood is rood, groen is groen, ingewikkelder dan dat is het niet. Ofwel, er bestaan wel honderd tinten British Racing Green (allemaal donkergroen en daarmee allemaal 'goed' of 'historisch verantwoord'). Idem met het Italiaanse rood.

En om weer on-topic te gaan:
ik ben het met Zaag eens. Alleen moet je van een mug geen olifant maken. Ja, iedere mod zou tenminste enige kennis van de Alfa Romeo-historie moeten hebben. En nee, de werkwijze van deze mod (vooral het ongevraagd wijzigen van de topictitel) kan absoluut niet door de beugel.
Maar overal worden fouten gemaakt en iedereen leert met vallen en opstaan. Ongetwijfeld deze mod-van-dienst ook. En uiteindelijk is de sop de kool niet waard.
Zaag, gewoon blijven posten. :!:
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

Andretti Molletti

di feb 17, 2009 22:58

Beetje heel erg apart... een beetje het Gaastra type!!

*zoekt dekking achter een zak zand :lol: *
NU moet je oppassen! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
*Fluit onschuldig*

Zeg Zaag... zal ik in techniek even alle vragen aanvinken die niets met Alfa te maken hebben maar met merken zoals:

Valeo
Paris Rhone
Magnetti Marelli
Bosch
Siemens
Blaupunkt
Koni
Billstein
Fuchs
Sachs
Droplul
recaro
Philips
Michelin
Vredestein
Nokian
Bridgestone
Nangkang
Dunlop
Good Year
Fulda
Pirelli
Brembo
Ferodo
SBS
Hawk
Tilton
Tarox
RS
Tupperware
Borgo
Cosworth
JE
Colombi Bariani
Cromodora
Campagnola
Renault
Continental- Hankook- Falken
Firestone- Barum- Kumho

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

di feb 17, 2009 23:25

En om weer on-topic te gaan:
ik ben het met Zaag eens. Alleen moet je van een mug geen olifant maken. Ja, iedere mod zou tenminste enige kennis van de Alfa Romeo-historie moeten hebben. En nee, de werkwijze van deze mod (vooral het ongevraagd wijzigen van de topictitel) kan absoluut niet door de beugel.
Maar overal worden fouten gemaakt en iedereen leert met vallen en opstaan. Ongetwijfeld deze mod-van-dienst ook. En uiteindelijk is de sop de kool niet waard.
Zaag, gewoon blijven posten.
Iets met ''spijker'', ''kop'' en ''raak''...
Niemand hier op dit forum geeft je ongelijk Zaag. Maar wat Super72 al aangeeft, je kunt van een mug ook een olifant maken. Als je je hier al zo druk over maakt, dan vraag ik me af hoe je kan leven met echt serieuze zaken als de economische recessie waar we nu midden in zitten. Trek je dat dan nog wel..? :wink:

Probeer de zaak dus ook even te relativeren en besef dat iedereen fouten kan maken, ook een moderator.

Om te eindigen met een welbekende quote waar ik goede jeugdherinneringen aan heb:

"Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!'' :lol: :wink:
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

di feb 17, 2009 23:37

Nou... het komt niet uit de lucht vallen...

Hier zijn al behoorlijk (digitale) gesprekken aan vooraf gegaan...

Het blijkt helaas dat de totale onkunde van een enkele (nog steeds zwijgende) modderator boven alles gaat...

En daar maakt ik me WEL druk om....

En intussen lach ik heus wel... (ook uit...) :wink:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Frits
Guru
Guru

wo feb 18, 2009 00:44

@Zaag
Is dit een sollicitatie om moderator te worden ;-)
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 18, 2009 00:46

@Zaag
Is dit een sollicitatie om moderator te worden ;-)
NEEN! :evil: :evil: :evil:

Dinky Boy
Miniaturista

wo feb 18, 2009 01:28

Het blijkt helaas dat de totale onkunde van een enkele (nog steeds zwijgende) modderator boven alles gaat...
Ik heb vanavond genoeg geklets, Jack. Met mijn visite.

Het zal je verbazen, maar moderators zijn niet 24 per dag uur online.

Je geeft zelf aan dat er hele digitale gesprekken aan zijn vooraf gegaan, je kunt dus niet volhouden dat ik niet zou willen reageren. Ik was bezig een PB te tikken toen de visite zich aandiende. En die vind ik iets belangrijker dan een advertentie op het forum.

Heb ik jouw advertentie ten onrechte verwijderd? Kennelijk wel. Zou dat misschien iets te maken hebben met de manier waarop hij was opgesteld en je eerdere advertenties voor een fietsband en een keukenstoel van welke laatste jij meende de plaatsing te kunnen rechtvaardigen met het argument 'dat hij uit een Berlina kwam'? Mag je zelf invullen.

Ik vind dit topic lachwekkend en buiten alle proporties, zou het kunnen verwijderen op grond van sfeerbederf. Ik ga dat niet doen omdat ik zelf betrokken ben en niet de verdenking op me wil laden dat ik de moderatorsrechten in mijn eigen voordeel gebruik.

Ik ga nu slapen (doen moderators ook wel eens), dus op een eventuele volgende reactie kan je opnieuw enkele uren wachten.

Animale Bianco
Full Member
Full Member

wo feb 18, 2009 07:20

Nieuwe vraag:
Is de Ferrari racekleur oorspronkelijk het ALFA rood?
Volgens mij is Ferrari rood het Italiaanse race-rood zoals de Engelsen het British Racing Green hebben. Vroeger werden ook andere Italiaanse racewagens in die kleur gespoten, dus ook de Alfa Romeo's. Ferrari is die kleur blijven gebruiken, waar Alfa Romeo op een gegeven moment over is gegaan op een andere rosso tint. Misschien dat iemand het 'waarom' daarvan kan aanvullen?
Nee niet iedereen....ergens halverwege pagina 1, en met jouw antwoord erbij ook een verklaring voor de verschillen in tint :wink:
Spec: 258pk / 287Nm
Tune: KW Var.2 - Carbon GTA-Line tube - EtaBeta 20" Tettsut black - 225/30 R20 - SkyTune 2x TwinOval - Novitec soundpipe - Momo Millenium Evo - Ferodo DS2500 - CTF grooved discs - carbon plenum - F430 throttle body - BMC CDA

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 18, 2009 08:12

Er bestaat niet één kleur 'Italiaans race-rood' of 'British Racing Green'. Rood is rood, groen is groen, ingewikkelder dan dat is het niet. Ofwel, er bestaan wel honderd tinten British Racing Green (allemaal donkergroen en daarmee allemaal 'goed' of 'historisch verantwoord'). Idem met het Italiaanse rood.
en even ter aanvulling op, en ter uitbreiding van het historisch besef van diegenen die dat niet hebben: ooit, in een grijs verleden, kwamen raceteams en coureurs voor een land uit, niet voor een merk. En de raceauto`s hadden dus per land een kleur (Italie rood, Engeland groen, duitsland zilver, nederland oranje en wie vult aan?)

Verder begrijp ik dat bij de moderator het emmertje vol was na veel kantje-boord-advertenties. Maar ja dan moet er lijkt mij ingegrepen bij de advertenties die niet kunnen, en niet bij die ene die nu net geheel en al wel kan, lijkt mij. Maar ja ik ben ook geen moderator...

Verder heeft dit topic lijkt mij niets met sfeerverpesten te maken, maar het is eerder een schreeuw om duidelijkheid, en dat kan de sfeer juist alleen maar ten goede komen. Of zie ik dat ook weer verkeerd?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

wo feb 18, 2009 09:25

en even ter aanvulling op, en ter uitbreiding van het historisch besef van diegenen die dat niet hebben: ooit, in een grijs verleden, kwamen raceteams en coureurs voor een land uit, niet voor een merk. En de raceauto`s hadden dus per land een kleur (Italie rood, Engeland groen, duitsland zilver, nederland oranje en wie vult aan?)
Ziet nu iedereen deze vraag over het hoofd? :shock:
Nieuwe vraag:
Is de Ferrari racekleur oorspronkelijk het ALFA rood? Volgens mij is Ferrari rood het Italiaanse race-rood zoals de Engelsen het British Racing Green hebben.
:?:
Toch meende ik dat je zo'n 30 jaar geleden bij het bestellen van je Alfa Romeo KORTING kreeg als je de wagen in "Alfa Rood" bestelde.
Die kleur koste toen zegge 300 gulden extra, de andere kleuren 600 en metalic 1000.

Ik hoop dat ik genoeg on-topic ben om te vragen of de rode kleurnummer (RAL oid) van het Scuderia Ferrari raceteam uit 1935 overeenkomen met sommige Alfa Romeo kleuren op de latere modellen. Is daadwerkelijk de kleur rood van Ferrari gewijzigd na afsplitsing van Alfa Romeo. Over deze (verschillende) kleuren ben ik regelmatig aan het bakkeleien met kennissen.

Ducati rood is bijvoorbeeld weer een stuk lichter.

En Zaag, ik ben benieuwd geworden naar jouw advertentie waar dit allemaal over gaat.
Hopelijk plaats je hem vandaag weer.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

wo feb 18, 2009 09:44

Ik zou't zonde vinden moest dit verder escaleren :
-Zaag zorgt voor interessant leesvoer : Ik ga gewoon al openen als ik merk dat Zaagauto de topicstarter is...
-Iedereen kan wel eens een beoordelingsfoutje maken wie vrij is van zonde werpe de eerste steen, laten we het liever hebben over de positieve bijdragen van de moderator

Alfa rood vraagstukje mag voor mij in een specifiek topic verder uitgeweid worden : interessant als topic op zich, niet ?

PS : Geel is de Nationale Belgische Racekleur, maar ik heb nog geen Gele MiTo verkocht of besteld voor voorraad..., GiuliettaRood vind ik ook maar niks (te brandweerachtig...) geef mij maar Alfarood !
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

wo feb 18, 2009 10:15

Alfa rood vraagstukje mag voor mij in een specifiek topic verder uitgeweid worden : interessant als topic op zich, niet ?
PS : Geel is de Nationale Belgische Racekleur, maar ik heb nog geen Gele MiTo verkocht of besteld voor voorraad..., GiuliettaRood vind ik ook maar niks (te brandweerachtig...) geef mij maar Alfarood !
Ga ik doen..

Dinky Boy
Miniaturista

wo feb 18, 2009 10:44

Verder begrijp ik dat bij de moderator het emmertje vol was na veel kantje-boord-advertenties. Maar ja dan moet er lijkt mij ingegrepen bij de advertenties die niet kunnen, en niet bij die ene die nu net geheel en al wel kan, lijkt mij. Maar ja ik ben ook geen moderator...
Nee, dat heeft niets met emmertjes te maken. Zou niet best zijn als moderators op grond van frustraties handelen.

We zitten niet 24 uur per dag alle topics te screenen. Dus er blijft wel eens wat staan wat strijdig is met voorwaarden. Dat is geen vrijbrief voor anderen om ook met caravans en Volvo's te gaan adverteren.

Aangezien Jack al eerder spullen te koop heeft aangeboden die niet op het Alfa forum thuishoren (waarvan de verwijdering hem onmiddellijk is meegedeeld) heb ik deze aangezien voor een soortgelijke advertentie. Dat is alles wat het is.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 18, 2009 12:42

Ik begrijp hier dus uit dat de advertentie ten onrechte verwijderd is maar dat het aan MIJ ligt?

Kom op zeg!

Dink, we hebben uit en te na gesproken over dit onderwerp en om aan te tonen dat het beleid zoals het er nu ligt NIET deugt heb ik destijds een aantal gechargeerde advertenties geplaatst waar ik je vantevoren van op de hoogte heb gesteld...

Omdat ze meteen verwijderd zijn en dus hoegenaamd niemand ze verder gezien heeft, zal ik er twee hier in het kort herhalen.

1) NAV van een advertentie die "mocht" en waarin banden (succesvol) te koop aangeboden werden omdat ze NIET onder een Sprint pasten (Alfa content?) heb ik een advertentie geplaatst voor een lekke fietsband omdat ie niet onder mijn Giulia paste (even veel Alfa content).

2) NAV van een Scheel stoel die uit een 75 kwam en pas te maken was voor o.a. de 33, 164 etc, (Alfa content?) heb ik een advertentie geplaatst voor een keukenstoel die uit mijn Berlina kwam (ok, uit de kofferbak...) en met enig hak- en breekwerk pas te maken was voor ELK type Alfa (even veel Alfa content).

Nadat ze verwijderd zijn, hebben we het uitvoerig gehad over het beleid en daar waren deze "advertenties" ook voor bedoeld, duidelijk maken dat de grens niet makkelijk te trekken is... en nogmaals, ik heb je vooraf op de hoogte gesteld van deze advertenties dus om dit nu te gebruiken wordt als rechtvaardiging voor de actie van gisteravond is redelijk onbegrijpelijk en leidt tot een conclusie die zou kunnen luiden "als je iets ter discussie stelt ben je EXTRA verdacht"....

Gisteren heb ik 3 advertenties geplaatst, alle 3 druipend van de ECHTE Alfa content... OOK die van het Scuderia Ferrari anno 1935... sterker nog, er was ook op gereageerd en er is ingehaakt op de P3's van Jano... Zelfs als er twijfel zou zijn over de "Alfa content", werd dat in de advertentie zelf al duidelijk gemaakt door de (korte) uitleg over het Alfa Romeo fabrieksteam en de latere reactie over de P3's...

Zoiets verwijderen is geen actie uit de losse pols... want ik neem aan dat er eerst gelezen wordt voordat er ingegrepen wordt... vervolgens wordt de reactie van een ander verwijderd... mijn tweede reactie wordt verwijderd ("Gereserveerd")... de originele tekst wordt aangepast... de titel wordt aangepast... er wordt een slotje op gedaan... dat zijn zes (6) acties die plaats moeten vinden... en dan gaat er intussen GEEN lampje branden?

Die zes acties hebben plaats gevonden omdat IK die advertentie geplaats heb?

Dus van ieder ander zou ie zijn blijven staan?

Dus de hele discussie over de "regelgeving" is voor niets geweest?

Dat je visite krijgt en dat een priveleven voor de taken op het forum gaat lijkt me niet meer dan logisch... maar kan niet als argument voor een halve actie gelden...

Ook ik heb hier over geslapen en me afgevraagd wie dit gedaan heeft... niet in mijn wildste dromen had ik verwacht dat jij het was...

Ik denk dat deze actie KEIHARD de zwakheden heeft aangetoond van het systeem zoals het nu gebruikt wordt... en het blijkt dat "persoonlijke voorkeur" een veel te zware rol speelt...

Een beleid dient zonder aanziens des persoons te worden uitgevoerd en uit jouw reactie blijkt dat dat niet het geval is.

Moet je dit persoonlijk opvatten? Ja en nee...

Nee, omdat ik dit topic gestart heb zonder te weten WIE het gedaan heeft... dus is het gericht tegen "de moderator" zonder dat daar voor mij een aaanwijsbaar persoon achter zat...

Ja, omdat als ik IEMAND hier aanzie voor het hebben van voldoende historische kennis van het merk, jij dat wel bent wat de actie voor mij des te onverklaarbaarder maakt... ja, omdat we beiden tijd en denkwerk gestoken hebben in de discussie over het beleid...

Is dit topic "belachelijk"? Tot nu toe ben je de enige van de (op dit moment) 1.184 lezers die dat vindt...

Klopt het beleid zoals dat nu uitgevoerd wordt? Heb het op alle 4 pagina's en 58 reacties nog niemand zien schrijven...

Voor de goede orde: ik heb gepleit voor juist een versoepeling van het beleid... als iets raakvlakken heeft met Alfa zou het voldoende moeten zijn... dus OOK de "niet onder een Alfa passende banden" of de "voor een Alfa pas te maken stoel"...

Dit forum is BOVEN ALLES een digitale ontmoetingsplaats voor Alfisten... degenen die niks met Alfa hebben zullen hier niet komen.... het is een sociaal gebeuren... laat het dat ook blijven... anders moeten topics als "wie heb ik nu weer gespot" ook verdwijnen en gezien de populariteit daarvan KAN dat niet de bedoeling zijn.

Dink, ik vind je nog steeds een beste kerel en ga graag het gesprek of discussie met je aan maar de "verklaring" die gegeven wordt en verdere commentaren vind ik redelijk onverteerbaar.

Terug naar “Het Forum Café”