Pagina 3 van 5

Re: Protest tegen milieuzone's

Geplaatst: vr apr 22, 2016 09:33
door alfaqv75

Ik ben het er helemaal mee eens dat geen enkele privé-auto iets te zoeken heeft in stadscentra...
waarom niet? als je in een stadscentra zou wonen mag je niet naar huis rijden met je eigen prive-auto (en met een auto vd zaak dus wel)??

drankje doen is bij mij niet altijd met alcohol :roll:

Re: Protest tegen milieuzone's

Geplaatst: vr apr 22, 2016 09:36
door Zaagauto

Ik ben het er helemaal mee eens dat geen enkele privé-auto iets te zoeken heeft in stadscentra...
waarom niet? als je in een stadscentra zou wonen mag je niet naar huis rijden met je eigen prive-auto (en met een auto vd zaak dus wel)??

drankje doen is bij mij niet altijd met alcohol :roll:
Gaan wij wel een keer aan de whiskey... 8)
Een auto vd zaak die prive gebruikt wordt is in mijn ogen óók een prive auto...
Niet-privé-auto's = diensten die ter plekke afgeleverd dienen te worden, bevoorrading, openbaar vervoer etc. En dat kan allemaal al lang elektrisch om de uitstoot te verleggen (en daar gaat het om).
Dus van mij mag het veeeeeel stringenter dan dat het nu is... en minder halfslachtig.

Re: Protest tegen milieuzone's

Geplaatst: vr apr 22, 2016 11:18
door DJ

Ik ben het er helemaal mee eens dat geen enkele privé-auto iets te zoeken heeft in stadscentra...
waarom niet? als je in een stadscentra zou wonen mag je niet naar huis rijden met je eigen prive-auto (en met een auto vd zaak dus wel)??

drankje doen is bij mij niet altijd met alcohol :roll:
Gaan wij wel een keer aan de whiskey... 8)
Een auto vd zaak die prive gebruikt wordt is in mijn ogen óók een prive auto...
Niet-privé-auto's = diensten die ter plekke afgeleverd dienen te worden, bevoorrading, openbaar vervoer etc. En dat kan allemaal al lang elektrisch om de uitstoot te verleggen (en daar gaat het om).
Dus van mij mag het veeeeeel stringenter dan dat het nu is... en minder halfslachtig.
Dat is precies waar de schoen wringt.
Het is halfslachtig en overhaast beleid om de paar NOx knelpunten op te lossen zodat er geen een bouwstop komt.
Je gelooft toch niet serieus dat weren van minder dan 2% van de auto's echt 40% verbetering van luchtkwaliteit geeft????
En handvol mensen zijn de sjaak (dus lekker weinig electorale schade voor de gemeenteraad) en rest tuft vrolijk verder. En de gemeente promoot ondertussen cruiseschepen en hun eigen parkeergarages in het stadscentrum.....
Overigens vallen er ook complete woonwijken binnen de nieuwe milieuzone en niet alleen het stadscentrum.
Komt ook nog bij de korte invoertermijn.
Weet je trouwens wat de begroting van de gemeente R'dam is en het budget voor de koersnota schone lucht?
(milieuzone is onderdeel van koersnota schone lucht)
3,5 miljard per jaar en 12 miljoen tot 1 jan 2018.
Reken het percentage even uit, zoveel waarde hecht de gemeente R'dam aan schonere lucht als ze er zelf aan moet bijdragen.
En bedenk dan even wat de invloed is op jouw prive begroting als je binnen 6mnd een andere auto moet regelen.
En zoals al vermeld, milieuzone geld ook voor complete woonwijken. Niet alleen voor de Coolsingel etc etc.
Ook leuk, de RET stadsbussen (circa 300 stuks), bouwjaar gemiddeld tussen 2006 en 2008 mogen niet eens op de Maasvlakte (verplicht euro6) rijden maar wel in de binnenstad. Maar een handvol youngtimers en campers niet. Echt heel logisch beleid. De algemene bezwaarschriftencommissie heeft ook de nodige kanttekeningen geplaatst bij de milieuzone. Maar die legt de gemeenteraad in het kader van coalitiepolitiek (Milieuzone is een D66 speeltje) naast zicht neer.

Als de milieuzone daadwerkelijk consequent, effectief en op een redelijke manier zou worden ingevoerd zou het een heel ander verhaal zijn.
Huidige milieuzone is een draak, vlees nog vis, die halsoverkop word ingevoerd, gemotiveerd met schijn redenen over de rug van een klein groep mensen.

Gr
DJ

Re: Protest tegen milieuzone's

Geplaatst: vr apr 22, 2016 16:48
door Zaagauto
Wat ik zeg... van mij mag het stringenter... en consequenter...

Re: Protest tegen milieuzone's

Geplaatst: za apr 23, 2016 14:17
door DJ
Oh ja. Met m'n 75 TS, uit begin 1992, op LPG G3 (!), kan ik dus ook opfl*kkeren.... #-o
Een 92'er TS is waarschijnlijk U9 kenteken.
Dan mag je er wel in.

Gr
DJ

Re: Protest tegen milieuzone's

Geplaatst: za apr 23, 2016 14:18
door DJ
Nog een keertje onder de aandacht, dinky boy had hem geloof ik ook al een keer gepost.

http://milieuzonerotterdam.nl/wat-te-doen/petitie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr
DJ

Re: Protest tegen milieuzone's

Geplaatst: za apr 23, 2016 14:19
door @PM
Oh ja. Met m'n 75 TS, uit begin 1992, op LPG G3 (!), kan ik dus ook opfl*kkeren.... #-o
Een 92'er TS is waarschijnlijk U9 kenteken.
Dan mag je er wel in.

Gr
DJ
Is dat iets recents? In het lijstje met alle Alfa Romeo's in NL wat ik van de RDW heb gedownload in november 2015 staat geen 75 uit 1992 op G3. Wel eentje uit 1990 (1.8 op kenteken), en ik dacht eigenlijk dat dat ook de jouwe is?

Enniewee, ik ga je nu iets heel geks vertellen: daarmee mag jij wel Rotterdam in. Er staat namelijk U9 op het kenteken. Zie http://www.rotterdam.nl/product:ontheffingmilieuzone" onclick="window.open(this.href);return false; onder het kopje 'voor wie'.

Yup, da's de mijne. Geboren als 1.8 IE, maar met 5 gaats 75 TS tor. Oh ja, die is uit 1990, da's waar ook.. :oops:

Re: Protest tegen milieuzone's

Geplaatst: za apr 23, 2016 16:49
door DJ
Oeps. Half gelezen. :oops: :)

Re: Protest tegen milieuzone's

Geplaatst: wo mei 04, 2016 18:01
door savali33
En het gekke is dat we ook nog een torenhoge bpm boete betalen bij aanschaf van een nieuwe auto! Als de overheid wil dat we milieuvriendelijker worden straf dan diegene niet bij aanschaf van een schonere auto.

Re: Protest tegen milieuzone's

Geplaatst: wo mei 04, 2016 19:57
door cbrouwers
En het gekke is dat we ook nog een torenhoge bpm boete betalen bij aanschaf van een nieuwe auto! Als de overheid wil dat we milieuvriendelijker worden straf dan diegene niet bij aanschaf van een schonere auto.
En wat is daar vreemd aan? Boete voor rijden in een milieuzone met een auto die er niet mag komen = inkomsten overheid. BTW op aanschaf nieuwe(re) auto = inkomsten overheid. (Rest)BPM = inkomsten overheid. Het is een simpel rekensommetje.

Re: Protest tegen milieuzone's

Geplaatst: wo mei 04, 2016 20:59
door Tonio
Als de gemeente Rotterdam écht wil laten zien dat het menens is met milieumaatregelen in de stad, dan zouden ze als eerste het jaarlijkse Rotterdam City Racing de kop kunnen indrukken.

Niet dat dat voor mij moet, maar het zou wel getuigen van een rechte rug en van werkelijk serieuze principes. Ook dit zou symboolpolitiek zijn, maar dan durft men er wel honderdduizenden mensen mee te confronteren en men snijdt men zelfs in het eigen vlees (gemeentebegroting). Dus als men echt wil laten zien wat de principes waard zijn.... Dan zou dit beter zijn dan die andere symboolmaatregel (bepaalde auto's weren) die ook nauwelijks milieueffect oplevert maar waardoor een klein groepje mensen wel onevenredig hard geraakt wordt.

Zover komt het natuurlijk niet, City Racing in Rotterdam kan gewoon doorgaan: KLIK

.

Re: Protest tegen milieuzone's

Geplaatst: wo mei 04, 2016 21:14
door GTA287PK
Maar natuurlijk gaat dat door.

En inconsistent beleid en niet snijden in eigen financieel vlees ? Does a bear shit in the woods ???

Re: Protest tegen milieuzone's

Geplaatst: do mei 05, 2016 07:27
door Matteomeubel
Eigenlijk zouden de protest clubs nu en zaak tegen de gemeente moeten voeren om dit evenement te slopen en als de uitspraak te lang duurt net voor het evenement een "voorlopige voorziening" moeten aanvragen, dat geeft een hoop gedoe voor de gemeente.

Re: Protest tegen milieuzone's

Geplaatst: wo jun 14, 2017 12:13
door Stef33
En alle benzine auto's mogen er weer in:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2838 ... _in__.html

Behalve de campers dan (benzine en/of diesel?), maar dat zijn er natuurlijk ook zo veel dat dat echt een effect gaat hebben. :?

Re: Protest tegen milieuzone's

Geplaatst: wo jun 14, 2017 13:01
door DJ
Goed nieuws =D>

Kan ik weer bij m'n huis en garage komen met mijn 75V6. :D

Wel merkwaardig dat campers nog steeds aan ontheffing vast zitten, maar dat zijn dan alleen de diesel campers denk ik, immers alle benzine mag er in.
Diesel campers zijn dan wel gelijk de meeste vermoedelijk, misschien wel 50 binnen de milieuzone.... :evil:

Benieuwd naar de exacte motievering van de uitspraak, want invoering milieuzone rammelde aan bijna alle kanten.
Maar dat krijg ik nog wel te horen, want ben een van de 14.

Ook benieuwd of de gemeente nog in hoger beroep gaat, ik gok van niet, want er valt nodige op milieuzone af te dingen en grootste punt, weren diesel auto's, hebben ze binnen.
Kunnen ze toch succes claimen, dus beperkt gezichtverlies voor de gemeente.

En naar het zich laat aan zien komt GL ook niet meer in de regering.
Dus voor zo lang het duurt is de kou uit de lucht.. :|

Toch niet voor niks zo veel tijd aan bezwaarschrift besteed. :D

Gr
DJ