Open haarden waren tot voor kort verboden in Amsterdam. Nu kan er dus meer.
Grtz,fRank
Alfa-corazon schreef:
Waneer waren die verboden dan?? Ik heb er genoeg gebouwd daar, en nog! Hoe hadden al die mensen hun huis moeten verwarmen??
Gr. Wim.
In 1999 in het Oostelijk havengebied. Idd een gebied met stadsverwarming. Ik kreeg geen toestemming voor een open haard.
Vriend en buurman van mij had daar poep aan en heeft 'm toch gebouwd.
Ik heb laatst gevraagd of dit verbod nog steeds geldt, maar bij de gemeente was hierover niets meer te vinden.
Dus..... nu kan het wel weer.
Remco,
Ik heb net een lang telefoongesprek gehad met de inspecteur.
Alles wat al is beschreven in het topic klopt wel en je hebt als bedrijf inderdaad inspectie plicht.
Als er naar de regelgeving wordt gekeken kom je er gewoon niet onderuit.
Hij komt met drie mogelijke oplossingen.
-1. Als je ervan overtuigd bent dat jij een veilige kachel hebt (na aanpassingen aan jouw rookgas afvoer) dan kan een een nieuw gesprek aanvragen eventueel en toestemming (hij noemde dat anders) aanvragen.
Hij en ik adviseren je dit niet omdat we beide vermoeden dat jouw kachel niet erg veilig is. Er zal maar brand ontstaan en misschien ook andere loodsen in de buurt meenemen.
-2. Jouw rookgasafvoer aanpassen een een Bulle Jan kachel oid plaatsen. Laatst stond er één te koop op MP voor 300 euro.
Daarmee krijg jij jouw ruimte wel warm.
-3. Grote mobiele petroleum kachel plaatsen. Hier geldt de inspectieplicht niet.
Enne.... Kan niet is dood en rotie is brood.