Gebruikersavatar
notton155
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 848
Lid geworden op: do apr 13, 2006 21:02
Locatie: Ulestraten (L)

Re: RE: Oproep aan onze stichting: lobby tegen verkeersdremp

vr jul 06, 2012 23:10

Ik woon in gem. Meerssen (net boven Maastricht) wij hebben bijna geen drempels. Nog mooier is, dat ze 2 drempels op drukke plaatsen hebben weggehaald. Die enkele die overblijven zijn zo hoog als een pannenkoek met suiker....
Maar jullie hebben dan weer wel de spoorwegovergang bij Beatrixhaven :lol:


Oh maar hoe harder je die neemt des te beter het gaat....ik woonde 300 mrt daar vandaan. Zeker is dat diverse trucks daar vast zaten, een keer een truck met melk midden op het spoor lekker vast....
Nu GT3.2-156SW1.8 -75 Epoca
Gehad:
Alfetta GT Alfetta GTV Alfetta 1.6 Alfetta 2.0 GTV2000(bert) 33 1.3 Giulietta 1.6 Giulia 1.3 Spider 2000 155 1.7 33SW1.5

Gebruikersavatar
de alfist
Full Member
Full Member
Berichten: 283
Lid geworden op: za jun 23, 2007 10:28
Locatie: drachtstercompagnie

RE: Oproep aan onze stichting: lobby tegen verkeersdrempels

vr jul 06, 2012 23:33

liever gister nog dan morgen die drempels in de weg gewoon lekker stijl omhoog met mijn standard 75 wel te nemen
zelfs hierb in dc wordt ik gek van al die haastige personen auto's en diverse landbouw voertuigen mooi de weg 2.50 breedt maken zijn we daar ook af
164 super 2.0 V6 turbo
alfa 90 2.0 V6 1985
fiat 500 L 1968

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1739
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

RE: Oproep aan onze stichting: lobby tegen verkeersdrempels

za jul 07, 2012 00:29

Juist met die "plat" gereden drempels heb ik in de GTA problemen...daar ga ik bewust met de wielen over het hoogste deel, omdat 'ie anders met t buikje over de stenen schraapt.
Ik heb op zich niks tegen drempels, zolang ze zijn gelegd om op kritieke plekken de snelheid uit het verkeer te halen.
Helemaal mee eens. (Met de verlaagde 147 nog nooit over de stenen geschraapt, want ik rijd ook altijd over het hoogste deel van zulke drempels, juist om dat te voorkomen. Maar wel ongelofelijk dat we op gebaande wegen waar we wegenbelasting voor betalen toch maar beter in een Landrover kunnen gaan rijden in plaats van Alfa.... :( )

Drempels op zinvolle plekken daar ben ik niet tegen. Mits het dan ook drempels zijn over de volledige breedte van de weg!!
Maar je hebt tegenwoordig ook van die gemene "verkeersbulten" alleen op het midden van de weg. Voor een personenauto zijn ze net te breed (zeker als die verlaagd is). Bij mij in de buurt twee stuks bij redelijk drukke voetgangersoversteekplaatsen naar een winkelcentrum. Die situaties ken ik heel goed dus ik rijd bewust met de linker- of rechterwielen helemaal over die hobbels en dat slechts stapvoets. Als ik midden op de weg over die hobbels heen zou rijden dan knal ik mijn auto waarschijnlijk total-loss.

Het is helemaal terecht dat men de snelheid daar wil beperken. Maar wat mij enorm stoort: stadsbussen en vrachtauto's hebben veel meer spoorbreedte en bodemvrijheid en die hebben totaal geen last van zulke verkeersbulten. Dat zijn de zwaarste en gevaarlijkste voertuigen en die zie je daar vol gas doorrazen. Als het echt om de veiligheid gaat dan zeg ik: maak daar dan drempels waar ook zij voor afremmen.....

Nu wordt alleen mijn garagist er beter van want zelfs met keurig rijgedrag hebben we om de paar jaar nieuwe voorste draagarmen / fuseekogels nodig... :(

.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Oproep aan onze stichting: lobby tegen verkeersdremp

za jul 07, 2012 09:39

Probleem is dat drempels averechts werken. .
niet elke drempel is gelijk, slecht onderzoek dus.

ik heb geen problemen met drempels als deze enigzins fatsoenlijk te nemen zijn (en niet alleen met de leasebak, ook straks met de verlaagde hobbyauto)
daarintegen wordt wel knettergek van drempels waarbij je zelfs met een leasehok de grond raakt
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Oproep aan onze stichting: lobby tegen verkeersdrempels

za jul 07, 2012 10:00

Al die klotedrempels hier in NL,hebben mij ertoe bewogen om dagelijks dan maar een standaard BMW te gaan rijden,na 2,5 jaar met een 2 tanden verlaagde 75(wat 95% van de tijd wel goed ging trouwens) gereden te hebben.
De 75 word binnenkort voorzien van een evo voorbumper,en het is de vraag of ik hier dan de straat nog wel uit kom :x
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2992
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Oproep aan onze stichting: lobby tegen verkeersdrempels

za jul 07, 2012 10:03

Straat uit zal wel gaan, maar straat in? Nouja als je vanaf de andere kant komt dan kun je gewoon heel schuin die drempel op ;)
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: Oproep aan onze stichting: lobby tegen verkeersdrempels

za jul 07, 2012 10:08

Hier valt het qua drempels nu wel mee, maar hier zijn ze dus tegenwoordig weer wild op hoge "4x4" uitritconstructies.
En dat soms op de meest rare plekken.

Een kleine voorbeeld hiervan is een uitritconstructie exact voor een brug.
Ik weet niet wie dat verzonnen heeft, maar dat is wel de meest belachelijke plek.

Tevens hebben we hier alweer sinds vorig jaar een wegversmalling bij de Groenling (school) op de Burg. Snaterlaan.
Op zich is er niks mis met een wegversmalling, maar hier ontbreken dus de bekende borden (B21).

We hadden hier in het verleden wel een stuk of wat verkeersdrempels, maar die leken meer op springschansen (veel te hoog).
Gelukkig hebben ze die dus zo goed als verwijderd, uitgezonderd van 2 lage "schrik"drempels op de Raadhuislaan. :wink:

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2992
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Oproep aan onze stichting: lobby tegen verkeersdrempels

za jul 07, 2012 10:19

Wegversmallingen zonder borden zijn ze hier ook gek op ja. Liefst bovenop een bruggetje zodat je goed kan zien of er wat van de andere kant komt (not). Ben er al wel achter dat als beide bestuurders een beetje goed kunnen mikken, er precies twee personenauto's naast elkaar op passen...
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: RE: Oproep aan onze stichting: lobby tegen verkeersdremp

zo jul 08, 2012 09:55

Probleem is dat drempels averechts werken. .
niet elke drempel is gelijk, slecht onderzoek dus.
Averechts in de zin van milieu belasting remmen/optrekken. Ook geluidsoverlast vooral door rammelende vrachtwagens en schavende auto's.
Beter zou een beloningssysteem zijn: dat bestaat maar is helaas duur. Een drempel genomen met de aangegeven snelheid zakt wat in, en veert omhoog zodra je te hard erover wil.

Maar mij betreft helemaal weg die dingen zeker buiten de bebouwde kom...
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
gaucho
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 21:25
Locatie: Helmond

RE: Oproep aan onze stichting: lobby tegen verkeersdrempels

zo jul 08, 2012 16:18

Drempel zijn zeker niet gelijk, en heel soms wel nuttig, bij scholen bijvoorbeeld. Maar het grootste probleem is dat je nooit (tenzij je in een Citroën rijdt) over een drempel kan rijden met de ter plekke toegestane snelheid. Je moet dus altijd remmen en weer gasgeven en dat is idd slecht voor het milieu.
'97 GTV 3.0 24v LPi

Terug naar “Het Forum Café”